Gå til innhold

Tråden

Cat78♥VerdensVakresteDatter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da starter jeg med å gratulere lille skjønningen min med 3 år i dag:)

Hvor blir tiden av?? Ble vekket med bolle med 3 lys på, kuli og pakke på senga i dag og koset seg masse:)

Familiebursdag i kveld som seg hør og bør. Gleder meg:)

Svare deg mer senere jeg Herk.

Og link til gammel tråd:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140607948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grønt jo!

Hipp hurra for spaden:) *blåsemennerogdamer*

Da har nye epoken startet. Rart. Og grønt. Vi har store barn!

Skrevet

Jeg er ikke så glad i grønt, men er uansett deilig med en ny farge!! Dette må da været formuet for mtg..

Herk: Har ikke krav på utredning før jeg har mistet 3 ganger med samme mann. Så dvs at jeg må bli gravid (noe som ikke er bare bare i mitt tilfelle) og miste enda en gang før jeg får noe hjelp.

Skrevet

Gratulerer så mye med lille, store spaden! Hipp hurra!

Grønt er skjønt. Hvor gamle må barna være før vi får lilla side?

Men hva er egentlig en kjemisk graviditet? Er ikke det egentlig det samme som en tiiiiidlig sa?

Skrevet

Ja, jeg stemmer på lilla!!

Det er helt riktig det mtg, en kjemisk graviditet er som en tidlig sa. Hos meg så har det vært sånn at jeg har fått svaaaaaake positive tester noen dager før ikm, men de blir liksom ikke noe særlig sterkere. Også kommer mensen som vanlig. Men man rekker jo å begynne å håpe da...

Akkurat kommet hjem fra en lang tur i skogen med bikkja. Deilig:)

Skrevet

Kjemisk er det som "normale" folk ser på som en dag el to for sen tr. Mens vi gale som tester og temper og gudene vet hva vet da det er en kjemisk:)

Man skal faktisk ha mistet 3 ganger uten barn i mellom. Må ikke være med samme mann... fikk jeg beskjed om da. for om jeg ikke klarer holde på et foster så klarer jeg ikke det. når jeg først har blitt gravid er gjerne mannens jobb over kan man si.

Men har man mistet 5 ganger og fått et barn mellom hver mist så kan man få utredning forde altså.

Lilla blir vår egen side som heter KOV-konfbarna våre *knegg*

Skrevet

Gratulerer med dagen til Cat si lille pie!

Er en veldig lang stund siden sist jeg skrev nå så litt mer er på sin plass;

Grattis med ei lita pie i magen Molle (jeg holder fortsatt en knapp på at det er ei lita pie-kommer det en gutt så får han rosa;))

Og Cat-din dag den kommer. Du har jo klart å bære fram en gang og det resulterte jo i ett friskt barn som kom da ho skulle. Kanskje det er kroppen din vi skal kalle spade nå? Sender all min fruktbarhet over til deg jeg Cat. (selvom Nav av en eller anna grunn mener at jeg er gravid nå og har termin i februar neste år-kjekt å vite!)

Melvin skjønner nå at natta er til for å sove-grattis til Melvin. Han har flyttet inn på rommet til Leonora. Hun har sovet hos oss i nesten 2 uker nå-men søndag skal hun sove på rom med Melvin. Melvin er forresten 9,8 kg tung og 73 cm lang. Han er da mindre enn Leo var på samme alder. Han er superkosete,har det ikke travelt med noe og er verdens beste lille baby. Leo er veslevoksen,nysjerrig,103 cm lang og nesten 19 kg tung. Sterke meninger om det meste, elsker å synge alle muligens sanger,sjørøvere lurer og årets ønskeliste til jul ser slik ut:

- sjørøverhatt

- barbie

- barbafamilien ting og tang

- puslespill

- duplo/lego

- hello Kitty bamse

- pippikostyme

- doktor utstyr

Det er det jeg har fått med meg sålangt:)

Herk: jeg kan ordne en stor pose i str 86 jeg til tuppelura di.

Hurramegrundt og ha en god fredag!

Skrevet

Det er riktig at det skal være 3 ma/sa'er på rad ja, men det skal også være med samme mann for at man skal kunne kalle det en habituell abort og dermed ha krav på utredning.

Om man mister 3 ganger på rad med forskjellige partnere kan man sikkert få hjelp da også, men man har faktisk ikke krav på det i forhold til diagnosen å ha en habituell abort. Men siden jeg nå har mistet 2 ganger på rad, så vil det jo si at jeg har krav på utredning om jeg mister en gang til.

Da har jeg mistet 3 på rad og det har alle vært med samme mann. Men før jeg kommer så langt som å evt miste en gang til, så må jeg jo bli gravid da. Skulle ikke forundre meg om det tok et år til.

Kjemisk er nok for mange bare en forsinket mens, men når man allerede har rukket å bli morgenkvalm, så blir det litt mer enn en forsinket mens psykisk.

Velkommen etter på kjønn da ama. Har da aldri vært snakk om at dette er noe annet enn en lite jente. Det var bestemt før molle testa positivt det:)

Godt Mel skjønner at han skal sove om natta:) Jeg er bortskjemt og jeg og linea drar oss til 9 hver morgen. Må jo sette på vekkeklokken klokken 9 for at vi skal rekke å være i barnehagen til klokken 10:) Deilig!!

Hvorfor kommer ikke drittungene og ringer på og spør etter godis???? Kan det være fordi jeg skremte livsskiten utav dem i fjor??

Bursdagfeiring for spadeliten ble vel overstått i går:) Svigers kom jammen meg med nytt bilsete!!!! Og akkurat det jeg ønsket meg:) Tror det er det dere har ama. solution X. Dere var veldig fornøyd med det ikke sant??

Leo er diiiiger. Veide linea i sta da, og da veide hun 15,6 kilo. Vet ikke hvor høy hun er med tipper hun er et sted mellom 93-95 cm.

Skrevet

Gratulerer så mye med spaden, sorry for at jeg ikke klare det i tide, men jeg kom meg bare ikke inn på nye forumsider.

Kusinen min har mistet utallige ganger og får nå ikke hjelp for "hun blir jo gravid"

Jeg fikk henvisning til GU når det var gått 10 mndr etter at jeg mistet. Fastlegen min var ok, men om han ikke hadde sendt meg på grunn av det så hadde jeg uansett kunnet fått henvisning for å få en gu.

Gynekologen min er genuint interessert i å sørge for å at folk som ønsker det skal bli gravide.

Uff ønsker deg bare lykke til jeg cat.

Drittungene kom hit, så at T gikk inn døren, gikk forbi og ringte på den andre døren hvor leieboeren vår bor, hun er ikke hjemme, så gikk de uten å komme til vår dør.

T må ha vært svært skummel.

Husker Tilla skremte vettet av noen et år - det var kult.:)

Så flott cat, kanskje vi har noe bytteklær :)

O er drøye metern 102 kanskje og veier i underkant av 18 kg så en liten pygme altså i forhold til Leo:)

Skrulla en plugg :) et alt etende matvrak på 10-11 kg :)

Moll du husker jo hvordan hun strakk seg etter alt man spiste, nå stønner hun og strekker seg etter alt som dreier seg om mat:)

Skrevet

E ligger på ca 13 kg... *sparkeistøvet* Kanskje fore han? Er mellom 92 og 94 lang. Kvalifiserer ikke til pygme engang.

Ryggen har takket for seg gigjen. Stort sett kun sofaligging og må man tisse så er det bare å forberede seg. Kan nemlig ta opptel 15 min å komme seg opp. HAT! Kom omtrent samtidig som kul på armen. Synes prolaps er sær bivirkning av vaksina. Har rød kul med diameter som appelsin på armen. Hoven og ævve! Ellers er formen ok. Hatt en del høy puls da. Våkne på sofa med da 115 i hvilepuls og sånn, litt ekkelt.

Noen som kan litt om fosterets hvilepuls? Her ligger den alltid mellom 155 og 160. Dagen etter vaksina lå den på 188-192!! Er ikke det grådig høyt så sent da? Spes når den ellers ligger jevnt 30 lavere?

Prøv å kle deg ut cat, så kanskje du ikke skremmer driten av unga!

Her kom det en del, men vi pynter og opp med spindelvev og levende lys. Er jo stort sett de unga jeg har sett vokse opp og som er innom titt og ofte. Så koselig da.

W ble dritkul! som gal professor! Hadde Ama vært her så hadde noe hudflikene blitt duset ut i fergen til egen hudfarge og mørke ringer rundt øynene blitt mer myk overgang, men alt i alt fornøyd med meg selv der jeg satt krøka med ryggau og prøvde få til.

E plukket seg ut oransj kappe og "heksehatt". Såååå søt atte og gleda seg så masse. Øvde seg på å si knask eller knep..hehe.

Middag hos svigers etterpå...

Noen som har noen Forte liggende?? Får ikke tatt betennelsesdempende og paracet hjelper fint lite og tok min siste forte i går. (som er ok å ta gravid)

Skrevet

Nå er Forte hentet av Molles M:) Jeg er Molles drug store;)

Michael har snart tatt igjen E da! Lurer på hvorfor han vokser så fælt altså.Tror ikke han får noe mer mat enn andre unger. Veide han i går på vekta hjemme og den stoppa på 11,2!!!!! Monsterunge!

Gabriel er ca. 15,5 kg, rundt 96-97cm og en storprøvelse om dagen. Skulle ønske det var lov å sette på ungene tvangstrøye og lenke dem til en stol. Holder på å bli gal jeg.

Jaja, M sover ihvertfall om natten nå da. Natt tili går sov han hele natten uten at vi trengte å stå opp. Fra 19.00 til 06.30. DET var digg det!! Ellers er vi oppe en gang eller to. Som regel trenger han ikke pupp før i 6-tida. Dette er andre boller enn det var forkun kort tid siden. Det snudde med en gang han kom på eget rom. (Nå sover G i sengen vår, men han skal snart få ligge på rom meg lillebror.)

Men du Cat. Er du sikker på at ikke kjemisk graviditet teller med på sa-statistikken? Hmmm... Synes det er rart at det er så mye rare regler altså. En regel er jo at man skal få hjelp om man ikke blir gravid påett år, er det ikke? Så om du da bruker 10-11 mnd, blir gravid og mister, så må du prøve et år til før du har krav på utredning???? Det skulle ikke vært lov..

Skrevet

Ja, her var det forandring ja... Likte igrunn ikke fargen jeg..

Vi lever, jeg leser men skriver sjeldent. Så det er kanskje på tide med en oppdatering?!

Grattis med gårsdagen til spaden! Håper dagen ble super og at hun fikk (nesten) alt hun ønsket seg :)

Har jo gratulert deg molle, men det er vel på tide med en gratulasjon på tråden også! Grattis med ei pie i magen (ja, for det er jo det) og blåsepå alle ævvene dine!!!

KlemmepåCat!!! Kjedelig at kroppen din er ugrei med deg. Tror det er lurt å ta seg en tur til lege/gyn for en samtale for man får jo hjelp om man har prøvd en god stund. Dere har jo fått det til en gang, dere får det nok til igjen!

Her går no dagan. Hvor de blir av det vet jeg ikke..

Lillebror har endelig skjønt at natta kan soves på, mor er mer uthvilt og er mindre sint. 3 åring er verdens skjønneste prinsesse (helt objektivt sett) med et temprament uten like.

Den minste veier over 8 på vekta hjemme og er ifølge hs for kort. Jada, se på mor!!! Men de mente han hadde strekt seg litt lite de 2 siste mnd.. Den store aner jeg ikke hva veier, men ligger vel på rundt metern kanskje? Får ta henne med på hs neste gang for å sjekke..

Gubben har vært en tur på Ahus.. Gallblærebetennelse. Sånn går det når han ikke hører på meg og jobber nattevakter med vondter og ikke ringer lege. Da ringer jeg lege og det ender jo med innleggelse. En heftig antibiotika kur har røsket opp og han er nå frisk (tror jeg).

Det var dagens lille oppdatering, får komme en mer fyldig en imorgen eller dagen etter...

Skrevet

Nei, kjemiske graviditeter telles ikke. Har allerede snakket med fastlegen min om det. Man må ha 3 "registrerte" aborter, altså legen må på en måte ha bevis på at man har vært gravid da. Høres jo brutalt ut, men jeg har jo også forståelse for det. Ellers kunne jeg alle løpt ned dørene med påståtte graviditeter.

Kommer til å pushe mer på fastlege og gå til gynekolig om det ikke klaffer igjen innen et par-tre måneder. Nå er det jo bare 2 måneder til vi reiser på 2 uker ferie til sydligere strøk og om jeg ikke skulle være gravid da, så kan jeg jo kose meg litt mer med en øl eller 2 og litt rødvin på terrassen. Skulle selvsagt mye heller vært 5 mnd på vei som jeg skulle ha vært om jeg ikke hadde mistet igjen, men når det gikk som det gikk så gidder jeg ikke kjøre igang med noen store gravid-prosjekter med lege og greier før etter at vi kommer hjem.

Men skal jo fortsette hos akupunktør da. Har kanskje ikke sagt det før, men begynte jo med akupunktur rett etter den siste mensen før jeg ble gravid og jammen ble jeg ikke gravid etter 3 ganger med aku. Så fortsetter jo der og håper det skal gjøre susen enda en gang.

Rart hvordan man kan slite nesten et år, få noen nåler i kroppen og vips så blir man på feita!

Ama: dere har jo det solution X sete. I bruksanvisningen så står det liksom side opp og side ned om "montering" og greier, men jeg synes det var såre enkelt jeg da. Og da begynner jeg jo å tenke at da har jeg sikkert festet beltet feil og satt inn setet opp ned eller noe;)

Så det jeg lurer på er om dere synes det er like lettvint som det vi gjør?

Skrevet

Ja,vi syns det er veldig lettvint. Er jo bare å sette det på plass og trekke bilselene over ungen og i lås. Er det noe mer hokus pokus enn det?

HerK. : arveklær er klar for overlevering:) Ble både 86 og 92+ litt 80.

Skrevet

enig med det meste du skriver jeg Cat, både om å forstå legepraksis og det med å glede seg til tur og en øl og heller ta tak i det igjen når du er tilbake!

Den ene tanten min slet med å bli gravid,der var det vist mannen det var noe galt med, men han gikk i alle fall til akupunktur og vips .. de har 3 barn

Den andre tanten min har adoptert 2 så og hennes datter sliter nå

Så det å bli gravid og få barn er ikke alltid like lett nei :( Nok av bevis både her og der.

Satser på litt sydlandsk romanse kan gjøre susen Cat,

Såå bra Ama, har du lyst og tid på besøk en dag ?

Tiny - De er vel alle rundt metern! hihi :)

Har deres vært hos tannlegen (3års kontroll)?

Altså- vi har blitt innkalt til tannlegen. i gokk. (eller nærmere der sessa bor)

Mens vi bor 7 min gange fra den skolen O sogner til og som har skoletannlege i huset vedsiden av.

Jeg ringte for å høre om det var feil, men neida vi sognet til den andre vi og jeg kunne søke om å bytte, MEN måtte regne med å få NEI.

Ikke ble de flyttet over når de begynte på skolen heller!

Så det betyr at min sønn må hentes på skolen og kjøres til tannlegen de nærmeste 15 årene!

Det vil da ta han minst 1 time i fravær, mens jeg må regne med 2 timers fravær fra jobb!

Selv om han egentlig kunne ha krysset gårdsplassen på egenhånd og vært der.

Får jeg ikke gjenomslag så velger jeg nok privat tannlege.

Ja og så NAV igjen da,

Har en rar bokstav i navnet mitt (t sitt ) som er litt vanskelig for datasystemet hos legen.

Sendte to dokumenter til nav SAMLET det ene inneholdt fullt fnr og adresse. Det andre kun navn, men de hang jo sammen.

Ja da så klarer nav å skille disse dokumentene, for så finne ut at jeg ikke er bosatt i kommunen og sender det med bare navn tilbake til legen md beskjed om at jeg ikke er bosatt i kommunen.

Jeg er så lei av byråkrati alt som har med det offentlige å gjøre at jeg snart går på veggen!

(historien om bilsalg tar vi en annen gang) Foresten vi har endelig fått solgt bilen

Skrevet

E har masse blod i avføring, skal man bare se det an? Kom innenfra,så ikke rift. Sa det ikke var vondt å bæsje. Kom vel en 3-4 ss og det er ganske mye. Klart sikkert ikke bare rent blod da, men likevel-nok til at jeg reagerte med "mye".

Form er ellers ok. Litt kje og ekstra 3 år gammel liksom men ikke feber eller noe.

WTD??

Skrevet

Bra han har fått legetime i kveld. Får håpe han er medgjørlig da:)

Det er sikkert ikke noe farlig, men greit å få sjekket ut likevel.Lykke til!

Skrevet

Oi hvordan går det med E, har han vært hos legen?

Skrevet

Får håpe det var et engangstilfelle med E. Vet alt om det der og grøsser med tanke på at en 3 åring må gå igjennom de samme undersøkelsene som meg.

Så teit skoletannlege da, herk!! går da virkelig ikke an!!

Har vært nålepute i dag. Kjenner det fortsatt sitrer og jobber i kroppen flere av de stedene jeg har hatt nåler.

Og når jeg våknet i dag hadde jeg 3 lange kloremerker på magen.. sånne skikkelige streker. Hmm.

Skrevet

Hei:)

Det er lørdag og Leo holder på med å gå gjennom alle skattene hun har funnet i huset til bestemor. Bestemor har kjøpt seg leilighet her i byen og skal nå selge det store huset. Så derfor henger vi mye i hennes hus for å plukke ut ting vi vil ha før det kastes. Og merk: den familien har vært samlere-der er mye!

Mel sover og jeg håper han sover 1 time til.

I går var jeg på messa med mor Hubro. Mye rart å finne og mye fint:) Fikk brukt litt penger-kjøpte 2 julegaver og litt scrappegreier.

Du har nok hatt en heftig drøm om livssituasjonen din akkurat nå Cat...virker jo slik. Eller så er det husbonden din som ikke kunne motstå magen din:)

Vi har ikke fått innkalling til tannlege enda, men det er vel i 3 årsalderen den skal komme? Men ja-superteit løsning hos dere.

Du kan komme innom når du vil egentlig. Jeg skal jobbe på torsdagkveld-trene på formiddagen, men resten av uka har jeg egentlig ingen planer-eller jo-på lørdag skal jeg på julebord og minner derfor på at Leonora sin barnevakt må huske på at det er nå lørdag hun skal passe:) Vi leverer lørdag rundt kl tre regner jeg med.

Noe annet da? hmmm..tror ikke det...

Ha en finfin lørdag!

Skrevet

Joda, de fant jo ikke ut av noe da. Visste jo det, men vi måtte nå ned på kvelden. Lite blid gutt da han ble vekket etter å ha sovnet som en ball på en stol på venteværelse for så å bli pella i rompa av en fremmed mann. Vi må bare avvente som han sa. Håpe det bare er et rift lenger oppi der. Har ikke kommet sånne mengder igjen, men stadig det er litt blod i bajs. Og dagen etter hadde de i bhg sett blodspor forran(!) i bleia. (han har på når han sover) og to ganger. Formen hans virker grei så vi bare venter. Om det ikke slutter å være blod i bajs må vi vel gjøre noe.

De kloremerkene vet jeg ikke om jeg trenger mer forklaring på. Med valp i sengen blir det ofte slik. ;)

Barnevakten til Leonora har full kontroll tenk! Men greit å få et leveringstidspunkt ja:) Hvor legge barn tro? hmmm. Var faktisk lettere når de var små for da bare stua vi masse reisesenger inn på et rom og -ferdig:)

Jeg har overlevd Ikea! Såvidt. Møkkasnurredører! Meeen godt å le litt igjen.

Ellers gleder jeg meg ganske stort til å ikke ha nevø her lenger nå. Ja vi har klart å stressknulle en gang siden han flytta inn! Nei men det er jo bare en side, men han er jo her hele tiden og sover til 16-17 og sånn og er på skolen 1-2 ganger pr uke og arg bare lei. Blir jo som å ha besøk hele tiden. Joda er familie og "barn" så ikke helt samme som besøk men likevel.

Også vet jeg ikke om jeg har skrevet det men skal ikke jobbe mer før høst 2011. De fikk ikke tilrettelagt dagtid så da er jeg over på svangerskapspenger. Helt greit og godt, men samtidig hadde jeg jo tenkt å jobbe noe på dag litt lenger da. Får se det som en mulighet til pause fra stresslivet og kunne bruke mer tid på barna en periode.

Også har gravsteinen (eller vat ikke hva det heter jeg, er jo ikke sånn stor men sånn liten vi legger siden av) endelig kommet og ligger på på kontoret på kirka. Så da skal vi få satt opp den i løpet av par dager.

Også begynner jeg bli grådig stor.

joooo så da jobber jeg ikke mer Tiny så da er alt litt lettere:) Kan vi ikke bare avtale noe da. I morgen skal jeg divere og fredag er det ul. Ellers er det svøm kl 17:45 i LS på onsdag. Kunne kanskje passa forsåvidt å dratt da rett fra deg.

Skrevet

Din svangerskapsuke: 19

Babyen er nå ca 20,5cm lang og veier 235g.

Beggynner bli str nå.

Skal på ord.ul på fredag kl 14:00. Noen tipp? Vet det err 1 stk da.

Skrevet

Har tippet på jente da, mener vel ikke kg hihi :)

Tror det blir godt for deg jeg molle tenke på deg og ditt og barn :) Tatt i betraktning at det er litt dritt arbeidsplass !!

Jeg har vært og sett på ny baby og fått greie på at bestevenninnen min er gravid! og at den andre bestevenninnen min akkurat har mistet i uke 6:( trist og så har hun blitt så syk

Så da var vi samlet alle 4 fra gjengen og håper bare at hun blir gravid fort så blir det stas!

Vi låner gjerne Molle har prøvd å ringe deg men du er ikke å få tak i gitt!

jeg skal styre til bursdag her på onsdag, så må utsette ls tur ama. Kommer nærmere tilbake til når :)

Kan folket komme i bursdag 22 november? Feiring av mine to barn i samme slengen!

Skrevet

Svinet har sneket seg inn bakveien her i huset... Tiril er blitt skikkelig dårlig med høy feber, oppkast og generelt dårøig. Har vært å fått tak i sånn tamiflu og puttet i jenta så får vi se om det funker.

Vi er isolert de neste 6-7 dagene, så ingen besøk hos deg molle, dessverre.. Kan ta det neste uke?

22 passer sikkert finfint for oss Herk..

Hvem hilste jeg på på amas veranda idag mon tro? Var sikker på at hun stod der for så jo at hun la PM i vogna også når jeg vinket var det en helt annen person der..

Skrevet

Ja var det ja...jeg skulle ringe opp igjen. Jeg er så dårlig på det der! Får jeg ikke svart på tlf el sms med en gang så glemmer og kommer jeg på det ørten ganger før jeg enten gjør noe med det eller glemmer det helt.

Jepp, kan ta med meg 22. Tror ikke det er noe som skjer da, må sjekke først med mannen. Har kjøpt gave til O alt. M holdt på å le seg ihjel! Kanskje noe med at jeg dytta den i trynet på han i det han runda et hjørne...

Bakveien? Går Tiril inn gjennom kjelleren når hun skal inn? Kan fint lage middag til meg neste uke du Tiny:D

Sånn hylle som G har som nå E har og er fra helvete!! Ikke bare fra Ikea men virkelig fra helvete! Vet det følger med banning og gallesyre når man monterer ting derfra men erre mulig a??!! Og hva pokker er vitsen med snørråførti skruer og deler for to skuffer til hylla?? Brukte over en time jo... (bare på skuffene) Kinderegg har utviklet seg, på tide Ikea gjør det samme!

Ønsker E seg da Herk?

Jeg har vært på bimtreff i dag. Koselig og helt greit og stort lyspunkt å vinke til ama utenfor:D Nei men blir bare ikke samme. Ålreite folk men de er jo ikke dere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...