Gå til innhold

Kan en "ny" graviditet fremprovosere herpesutbrudd? Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Er prøver og i dpo land nå. Fikk utbruddet for tre dager siden (7 dpo da). Kan dette være et symptom rett og slett?

Syns liksom jeg har lest at graviditet kan gjøre at en har utbrudd oftere, men dette har kun dreid seg om munnsår. Er ikke så lett å bli klok bare ved å google heller...

Noen som vet?

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Min erfaring er at det kommer utbrudd tidlig i svangerskapet.

Har aldri utbrudd ellers.

Hadde det kommet et utbrudd nå så hadde jeg tenkt: jippi jeg er gravid..hehe.

Synes vi skal avmystifisere dette litt. For all del, ikke kjekt å få, men herregud...det er da heller ikke verdens undergang. Har født begge ungene og dette gikk fint:)

Lykke til, håper du er gravid...viss det er det du ønsker da..

Det er kun fare for barnet om man har sitt første utbrudd, under fødsel.

Har en hatt det en stund, og hatt utbrudd tidligere, så er det ingen fare :) Da vil barnet bli født med antistoffer og vil ikke bli påvirket av evt. smitte under fødsel. Verken med eller uten utrbudd :)

Så dette går nok helt fint!!

• 1 måned senere...

Man skal ikke føde vaginalt når man har utbrudd.. selv om barnet får div antistoffer så smitter jo herpes ved kontakt så da vil man jo smitte barnet hvis en blemme brister.. og det er det vel ingen som vil ta sjansen på. Jeg har herpes og ble fortalt at jeg skal starte forebyggende beh. med valtrex eller zovirax 6 uker før forventet termin sånn at man er sikker på at man ikke har utbrudd ved fødsel.

• 2 uker senere...

Har også herpes, og har lest en del om dette. Man skal IKKE føde vaginalt hvis en har utbrudd, og som det har blitt sagt tidligere vil de behandle et par uker før termin..

det jeg synes er underlig er at min fastlege ikke har skrevet det opp på helsekortet mitt?? Det burde hun vel ha gjort??

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg fikk utbrudd ganske tidlig i graviditeten. Tenkte ikke så mye over det, fordi jeg er relativt mye plaget med utdruddene.. :( Men jeg ble jo svært gla når jeg fant ut at jeg var gravid, og tenkte at utbruddet denne gangen kunne være på grunn av dette.

Jeg skal til første kontroll hos legen førstkommende mandag. Tenkte jeg skulle spørre henne da angående fødsel og utbrudd. Håper ikke jeg må ta keisersnitt på grunn av en idiotisk tabbe jeg gjorde for mange år siden!

• 2 måneder senere...

Jeg fikk utbrudd, før jeg visste jeg var gravid og tok selvfølgelig piller. Har vært på sjekk hos legen og nå kommer enda et utbrudd. Men nå blir det ingen piller..

Sukk, håper det ikke fortsetter slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...