Gå til innhold

Her er jeg:-) 7+3 i dag og vært på UL

tromsøjenta

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg har ikke skrevet noe her før. Noen vet kanskje hvem jeg er fra assistert befruktning. Jeg er endelig gravid etter 6,5 års prøving og 7 forsøk (ingen frys)! Siste forsøk hadde vi på Nordica i København.

I går var det tre uker siden jeg fikk min første posistive test noensinne. Det har vært tre laaange uker fram mot UL. Hadde en del symptomer de første dagene etter positiv test, men de forsvant. Ville jo gjerne ha litt symptomer så jeg skulle kunne tro at jeg faktisk er gravid, så jeg bekymret meg litt over mangelen på dem.

Gradvis ble matlysten dårligere og den siste uka har kvalmen gradvis gjort seg mer og mer gjeldende. Har store problemer med å få i meg mat og har gått ned i vekt. Var derfor egentlig ikke så nervøs for at det ikke skulle være noe på UL. Syns det er slitsomt å være så kvalm fra morgen til kveld, men er så overlykkelig over å være gravid at jeg egentlig ikke vil klage over den.

På UL fant legen først en fostersekk med et bankende hjerte og en "bønne" med passe størrelse i forhold til tidspunkt for egguttak. Så fant han pinade en fostersekk til med enda et bankende hjerte:-) MEN den andre fostersekken og den andre "bønna" er en del mindre enn den første... Det er derfor ikke sikkert at den fortsetter å utvikle seg, men det kan også gå helt fint med begge. Skal til ny UL om ca to uker. Foreløpig er jeg faktisk gravid med TVILLINGER!!!!

What a thriller!

Masse lykke til til dere andre som er kommet kortere eller lengere:-)

Fortsetter under...

Wooooooooow!

Så gøy at det er to der inne, og at alt ser fint ut så langt. Håper de klamrer seg fast begge to, da skal du få litt å stri med til sommeren ;-) Målte du hcg da du testet pos. og hvor høyt var nivået? Jeg satte også inn to egg for 4 uker siden, men blir lettere svimmel med tanke på tvillinger i og med at vi har en liten en allered som også krever sitt. Men for all del - vi tar imot de barne vi får med åpne armer!

Lykke til videre :-)

Klem

Jeg målte hcg da jeg var 5+1. Den var da 2359. Ut fra det jeg har funnet ut var ikke det veeldig høyt, men ganske gjennomsnittlig for èn. Har ikke målt flere hcg'er. Men jeg har jo da blitt stadig mer kvalm i løpet av den siste uka. Er nå sykemeldt pga kvalmen. Har hørt at man gjerne er mer kvalm hvis det er to:-)

Jeg tror du har hatt høyere hcg-verdier enn meg i forhold til rd? Tenk om det blir tvillinger på oss begge!!;-) I forhold til hvor lenge vi har prøvd å bli gravide, hadde det jo vært en fantastisk uttelling når den først satt. Når har du UL?

Det er nok både fordeler og ulemper med både en og to. Bare minst en klamrer seg fast, er jeg storfornøyd!

Lykke til selv!

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...