Mammasine Skrevet 30. oktober 2009 #26 Skrevet 30. oktober 2009 Morsomt å lese dette, noen av dere har skjult dere godt bak nickene, mens andre passer med sånn jeg har trodd dere var! Jeg er 24år, har en stor, fin jente på 7 måneder og vi bor med pappaen hennes i utlandet. For tiden er jeg hjemme, kan være det så lenge vi bor her, men skal nok ut i jobb igjen når hun er 1,5 år - eller før, hvis jeg blir for rastløs! Lusa har akkurat begynt å krype og å sette seg i krabbestilling, hun elsker å rive i papir og er svært av vaskelapper på klær og kosedyr. Vi går i babygrupper 2-3 dager i uka og tid for meg selv får jeg når jeg trener like ofte.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 30. oktober 2009 #27 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 29 år, samboer gjennom snart 9 år, og bor på Østlandet, mellom Lillehammer og Oslo et sted. Vårt første barn er en Irish Softcoated Wheaten Terrier på 3 1/2 år, og Lillegutt har akkurat blitt 6 mnd. Jeg er førskolelærer, men har perm helt til april. Da tar pappa sine 6 uker. Så tar jeg ut ca 4 uker ferie før pappa som er lærer tar sommerferie. Så Lillegutt trenger ikke barnehageplass før i august neste år. Etter en trøblete start for Lillegutt, har han nå utvilket seg i rakettfart, og ruller frem og tilbake hele dagen lang. Så fysioterapeuten har nå avsluttet oppfølgingen fordi han har kommet seg dit han skal i utviklingen. Skulle bare ønske at han kunne lære seg å sovne uten at vogna må være i bevegelse, og at han kunne sove gjennom natta snart... Og at han kunne sove mer enn 30 min om gangen... Nå er han nemlig våken igjen..... Ellers er han verdens beste Lillegutt! <3
Fireblade Skrevet 30. oktober 2009 #28 Skrevet 30. oktober 2009 Hei, Jeg er 35 år giftet meg i romjulen i fjor og er ingeniørutdannet. Jobber som ingeniør tilknyttet oljevirksomheten og stortrives med det. Nå har jeg permisjon og er hjemme med lillegutt på 5 mnd. I tillegg har jeg ei herlig omsorsfull datter på straks 13 år og verdens snilleste gutt på 8. De er herlig opptatt av lillebroren sin begge to og tar han mer enn gjerne opp når han krever oppmerksomheten deres:) Dagene går med til veslegullet som fikk en vel tøff start på livet. Han har en medfødt sykdom og må gå på medisiner livet ut, men smiler fra øre til øre selv når han var på det sykeste. Nå er dagene bare en fryd, men han har fortsatt litt vekst å ta igjen da han er på str med en 3 mnd gammel baby. Heldigvis så er han der han skal i utviklingen og kanskje litt tidlig på en del områder, så sykdomen har heldigvis ikke hemmet han på det viset:) Skal kose meg med permisjonen helt frem til mai og vi lurer så smått på å få en "sistemann" også om ikke så lenge så kanskje jeg bare blir hjemme en stund:)
Lemonia Skrevet 30. oktober 2009 #29 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 31, opprinnelig nordlending, men bor i Oslo-området. Gift og har en gutt på 11 mnd. Psykologiutdannet, mannen min jobber innen IT. Vi har også to katter. Jeg har mange interesser: matlaging, lesing (må ha min daglige dose bøker), blogging og data generelt, noe håndarbeid når lysten kommer over meg. Gutten min nærmer seg året, men jeg skal være hjemme et år til med ham og gleder meg til det. :-)
epla Skrevet 30. oktober 2009 #30 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 31 år, gift, mamma til snuppa på straks ni måneder og matmor til bikkja. Bor på nordvestlandet og jobber som lærer i videregående skole. Min største interesse er litteratur/lesing, noe som det dessverre blir litt for liten tid til med ei aktiv jente i hus. Ellers liker vi veldig godt å reise. Vi bor i et gammelt hus som tippoldefar bygde for snart 100 år siden. Snuppa blir faktisk sjette generasjon som bor i det!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 30. oktober 2009 #31 Skrevet 30. oktober 2009 Så langt er jeg vel den eldste mammaen her inne, men ikke desto mindre småbarnsmamma igjen;) Minstegutt er snart 5 mnd, så Erik på 2 år, "lissi gulljenta" på snart 7 og fotball- og datafrelste gutten på 12 år. Min kjære mann som jeg traff i 1995 er 5,5 år yngre enn meg, så barna har en forholdsvis ung pappa;) Vi bor på sørvestlandet i ei bygd med 500 innbyggere. Lite å ta seg til så jeg kjeder meg litt nå hjemme med minsten, selv om jeg egentlig er hjemmekjær, friluftsmenneske og treningsglad, pluss samfunnsengasjert (med i lokalpolitikk). Utdannet sivilingeniør og jobber som overingeniør i oljeselskap i nærmeste by. Har aldri fått skikkelig til ammingen på barna mine, og har pumpet mye melk. Nå nærmer mitt liv som melkeprodusent seg slutten. God og omsorgsfull mamma håper jeg imidlertid jeg skal få være leenge enda;)
minni08 ♥ Skrevet 30. oktober 2009 #32 Skrevet 30. oktober 2009 Arti å se at det er mange nordlendninger her:)) Er 28 år og kommer fra nordland. Er mamma til ei jente på 10 mnd. Hun er det beste som har hendt meg. Kunne aldri forestilt meg på forhånd hvor ufattelig glad jeg skulle bli i henne og hvor mye jeg kom til å kose meg som mamma. Hun er selfølgelig verdens beste snuppe. Er veldig kvikk og rask. Springer nesten rundt bordet, og er begynt å skal prøve seg på å gå alene. Kan si noen ord og er stort sett i strålende humør. Elsker å være midtpunkt! Nå for tiden er jeg i permisjon, men sitter å gruer til å begynne på jobb igjen om litt over 1 mnd.
Knotten & lille persille Skrevet 30. oktober 2009 #33 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg nærmer meg styggfort 30, samboer med verdens lateste, men også søteste mann på 5.året. Har en sønn på 8 år fra tidligere ekteskap (høres fryktelig voksent ut:-) og ei lita snelle på 6,5 mnd med den "nye" mannen min. Vi bor i Telemark, litt utenfor byen - samtidig akkurat passe nært. Når ikke jeg er hjemme i perm jobber jeg nå i bhg etter noen år som pedagog i vgs og u.skole. Er egentlig helsefagutdannet, men orker ikke turnusarbeid samtidig med småbarn så da ble det litt mindre lønn og litt mer tid. Dagene går med til å følge med på små og store fremskritt turbotrollene mine gjør, gå turer, lese, kaffeslaberas med andre perm-mødre og ellers en hel del jeg ikke skal kjede dere med her:-) før minsta kom var jeg flink til å komme meg ut på hesteryggen et par ganger i uka og har ambisjoner om å gjenoppta det snart. Barna mine er selvfølgelig verdens nydeligste småtroll som av og til driver mammaen sin til vanvidd med sine finurlige, unike, fantastiske små personligheter:-)
nea80 Skrevet 30. oktober 2009 #34 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 28 år (i noen uker til) og bor i nord. Ble mamma for første gang for 6 uker siden og storkoser meg med jenta mi! Hun har så langt bare vært blid og fornøyd, men har de siste par dagene slitt med mageknip - og skrikingen skjærer virkelig i mammahjertet.. Så langt har jeg ikke nådd å gjøre så mye om dagene, vi triller tur, leker på gulvet og lufter puppene - og når lillemor sover blir det litt husarbeid (øver meg på å la det ligge..), internett, strikking og maling. Og som de fleste andre nybakte foreldre, har vi plutselig hatt MYE mer besøk enn noen gang.. Merkelig det der!
Julle&LilleBus Skrevet 30. oktober 2009 #35 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er ei 24 år gammel jente fra Sørlandet, som bor i Tromsø med min kjære samboer. Bor her i nord på 5. året nå.. Er straks ferdig utdannet lærer (tok permisjon rett før avsluttende eksamener i vår, så jeg kunne få støtte fra lånekassen...). Så i mars er permisjonen slutt og jeg skal fullføre siste biten. Ble mamma for første gang 16. mai til en liten gutt som er en skikkelig grei kar Han er stort sett veldig blid og fornøyd og lett å ha med å gjøre. Etter en litt kjip start på det hele, så har vi det nå kjempefint! Vi går på babysang og skal begynne på babysvømming til uka. Ellers er det byturer i ny og ne, trilleturer og ja.. Vanlige hverdagslige ting!
1gang09 Skrevet 31. oktober 2009 #36 Skrevet 31. oktober 2009 jeg er ei jente på 20år som har en nydelig sønn på 6uker, han kom 18.09.09 på elverum sykehus, så jeg er da fra hedmark:) er alene om omsorg men bor og er sammen med bf. vi har en søt hund på 2år, selv driver jeg med hest og er trives veldig med det:)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 31. oktober 2009 #37 Skrevet 31. oktober 2009 hei hei. meg er altså ei jente på 24 år. samboer med en veldig snill gutt på 25, og 26 juli så tassen dagens lys, han er jo selvfølgelig den søteste babyen.... hehe-) vi bor i oslo. dagene går med til å puppe, sove, gulpe, tassen har latterkuler og vi koser oss masse hjemme og ute.
TulleMor09&11 Skrevet 31. oktober 2009 #38 Skrevet 31. oktober 2009 Hei hei.. Er 28 år gammel jente fra vestlandet men bor i indre-troms sammen med samboeren min og vår lille frøken så snart er 9mnd. herre gud som tiden flyr. Men godt er jo det siden samboeren min kommer hjem fra Afghanistan i desember for godt. Skal bli godt å bli ein heil familie ijen. Har vert noen tunge stunder her, men gullet vårt har gjort at dagane har nå gått. Vi jobber begge i forsvaret her oppe, å har planer om å bli her Frøkna driver å ruller seg av gårde, skravler for full hals Sier mamma,pappa og bø. Tro ho snart sier hei, høyres vertfall sånn ut. Ellers så er ho ei stor og rund jenta med bolle kinn og mange mange valker påmage,lår og armer. Er jo sølvsakt verdens beste, som alle andre barna her inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå