Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Synes det har dukket opp så mange nye nick her inne i det siste, så synes det er på tide med en ny presentasjon! Koselig å se hvem som er bak alle nickene... Jeg er ei jente på 26 år, bor laangt nord i landet (er på midlertidig opphold i hovedstaden) og prinsessa er snart 11 mnd. Hun er en aktiv, men rolig og behaglig anlagt baby som sjarmerer mamman sin i senk♥ Nå går dagene med til å krabbe i turbofart, øve på å gå (rundt stoler og bord eller ved å holde mamma/pappa i hendene), stable klosser, lese bøker og danse♥ Trille ball og kjøre bil/tog. Brrrrrrr. Akkurat nå er hun hjemme med pappan sin, mens jeg studerer/jobber. Jeg tar over permisjonen igjen i slutten av november - og skal være hjemme til hun (forhåpentligvis, *krysser fingrene*) begynner i barnehage i januar. Og hvis noen av dere har blogger, legg gjerne med link her også Jeg blogger, men bloggen min er passordbeskyttet siden jeg vil ha en viss kontroll over hvem som leser, men bare koselig om noen vil lese. Bare send en pm med mailadresse, så legger jeg deg til:)
CMH Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er 20 år, bor nord i landet . Har en jente som ble født 23 Januar i år, kom noen dager før min bursdag, så helt klart den beste gaven jeg noen gang kunne ha fått .. Hun er en aktiv jente som nylig er begynt å reise seg sånn smått, sitte på knær, babler mye og sjarmerer alle rundt seg såklart! Hun kan si "mamma" og hermer etter ord og lyder. Hun er hjemme på dagen med pappa'n og på ettermiddag/kveld sammen med meg, vi bytter på å ha henne nemlig. Hun skal ihvertfall ikke i bhg før neste høst, tror vi..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Kan vel ikke akkurat kalles ny og ukjent her inne, men presenterer meg likevel;) Jeg er også 26 år, opprinnelig fra Oslo, men bor nå i Akershus m min kjære (kjøpte eget hus og flyttet ut "på landet" nå i høst!). Vi har vært sammen i 9,5 år, og gifta oss endelig ifjor sommer. Så jeg var gravid brud m stor mage, kall det gjerne hvit elefant hehe! Jeg har en bachelorgrad i realfag fra blindern (miljøvitenskap), og planen var i utgangspunktet å fortsette til master, men motivasjonen dabbet av, så jeg begynte å jobbe i stedet. Jobber nå som assistent/ hjelpelærer på en videregående skole, og trives kjempegodt m d! Flisa har akkurat fylt 1 år, og pappan har nå 8 uker pappaperm og koser seg hjemme. Jeg må si at det er deilig å være tilbake i jobb- trengte litt avveksling og ny input, samtidig som jeg gleder meg stort til å nyte herrens late permisjonsdager igjen (uten lønn riktignok), fra slutten av november og ut januar. Synes hun er for liten til barnehage enda, så velger å holde henne hjemme litt til. Mulig det blir deltidsplass i bhg iløpet av vintern/ våren=) Flisa er en liten turbo-prinsesse, som farter rundt dagen lang, enten oppreist på knærne (knee-walk), krabbende eller gående. Går noen skritt uten støtte, men foretrekker fortsatt knee-walken sin! Aktiv til tusen, nysgjerrig og ekstremt sosial og kontaktsøkende. Stort sett strålende blid og fornøyd, men har i det siste kommet i en slags mini-trassalder, og protesterer høylydt hvis hun ikke får viljen sin. En bestemt liten frøken ja, med bein i nesa og god humor hehe. En liten luring rett og slett, en rosa ramp ja, men understrek på ramp;)
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Jeg er 21år, og bor i ei bygd i Sør-Trøndelag:) Har ei 2 jenter på 6 1/2år, og 9 1/2mnd:) Storjenta går i førsteklasse:) Er samboer(flyttet sammen for 3år siden) og forlovet. Er hjemmeværende med lillemor, planer om å finne en deltidsjobb etter jul, og satser på å ha snuppa hjemme ihvertfall til neste sommer! Kanskje til hun fyller 2år, om jobbsituasjon tillater det:) Lillegull er i full fart hele dagen, går rundt bordet og leker med storesøster:) Lyst på et barn til snart, men vi får se:) For øyeblikket er det oppussing som er hovedfokus, og ungene da selvsagt:)
Gjest eelis+guttespire *har født* Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg fyller 20 i desember, og fikk en sønn 14. oktober! Han er foreløpig navnløs, selv om jeg er alene om omsorgen og ikke har noen å krangle om det med, hehehe ;-) Vi bor i det kalde nord, men siden han er en ganske svett baby har han aldri vært kald en dag i sitt liv! Han vokser som ugress, og 15 dager etter fødsel er han 4 cm lengre og 500 gram tyngre enn da han så dagens lys for første gang. Også er han jo selvfølgelig verdens fineste og snilleste lille gutt :-D
septbaby09 Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Hei. Jeg er 26 år og opprinnelig fra skien, men bor i oslo. Her er jeg samboer. Utdannet sykepleier, og akkurat fått verdens beste lille gutt 5 oktober. Han er er krevende liten kar som spiser stadig, her også er det kraftig vektøkning, over 1 kg på 3 uker, kanskje i meste laget?! hehe
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Heihei! Jeg er 26 år og ble mamma for første gang 5.oktober 2009. Jeg er en nordlending, bosatt i en ganske avsideliggende kommune (spesielt på vinteren) i Sogn og Fjordane. Det som brakte meg hit var ikke min kjære, men utdanningen/jobben. Både jeg og min mann, som jeg er forlovet med, jobber som fengselsbetjenter. Vet ikke om det er noe jeg har lyst til å jobbe med i flere år, men er så til de grader glad i å jobbe turnus, med varierende arbeidstider og mye fri. Så en turnusjobb eller lignende MÅ jeg ha Til jul flytter vi tilbake til nord-norge for å komme nærmere familien til både meg og samboern. Da må jeg vel skifte navn til nordlandsfanden. Jeg er en blid og uhøytidelig jente. Skal MYE til før humor blir for grovt for meg Er veldig glad i å gå på fjellturer, og friluftslivet generelt. Liker å trene og holde meg i form, men nå har jeg ikke trent igjennom hele svangerskapet, så jeg er spent på hvor mye formen har tapt seg Også er jeg over gjennomsnittlig interessert i interiør. Har også fått tilsendt panduor hobby katalogen, så når jeg får bedre tid (om det noen gang kommer til å skje), så kan det hende jeg blir over gjennomsnittlig interessert i sånn hobbydall. (hørtes mistenksomt mye ut som en kontaktannonse dette her) Nå går tiden for det meste til amming og .... tjah, dinbaby??? Er så veldig glad i den søte lille jenta mi. Hun er veldig veldig veldig glad å ligge inntil puppen, også er hun veldig snill. Men har merket et snev av bestemthet og egenhet hos henne. Noe som hun arver fra både mor og far Sterk og oppvakt er hun også! Gleder meg til å se utviklingen fremover! Ja, dette var vel i grove trekk noen, eller mange ord om hvem jeg er
Cruella De Vil Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Hei. Jeg er 34 år og bor i Oslo sammen med kjæresten min og en herlig gutt på 4,5 måneder (født i juni). Dagene går stort sett ut på spising, soving, leking (å ligge på magen under babygymmen er helt topp ), og av og til får mamma seg en tur ut på kvelden for å treffe venninner - herlig. Gutten skjønte ikke dette med å spise pupp, vi har vært på ammeklinikken på sykehuset men selv der fikk de ikke hektet ham på... Så inntil videre fullpumper jeg og gir ham melk på flaske. Jeg har en kjempeflink kjæreste som stiller opp og tar minst sin del av arbeidet, noe som gjør at jeg fortsatt orker å pumpe, selv om jeg blir ganske lei av og til. Jeg begynner å få endel erfaring med dette nå, så hvis noen trenger hjelp rundt dette eller vil snakke litt, er det bare å si fra. Jeg sjekker stort sett forumet her minst en gang daglig, synes det er mange gode tips å få, og de gangene jeg har spurt om ting, har jeg fått gode svar. Så takk til alle som henger her og svarer og skriver innlegg.
Ranni Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 God ide med denne tråden :-) Jeg er jo heller ikke helt ny her inne, men slenger meg på :-) 31 år oslojente, bor på Oslo vest med Marka rett utafor døra. Giftet oss etter 5 års samboerskap i fjor vinter, jeg med liten kulemage :-). Trollet er snart 7 mnd, åler seg som en god kommandosoldat rundt i alle kriker og kroker, sitter han på fanget skal han strekke seg og kaste seg etter alt han ser. Nysgjerrig er bare fornavnet... Stort sett en skikkelig solstråle, men har de siste dagene også passet til sutrepave, tror kanskje det er tenner på gang. Masse humor, får både mamma og pappa til å le høyt flere ganger om dagen og da ler han også. Obs, det ble jo mest om trollet, det.. Hehe, ja det er jo ham livet mitt dreier seg om for tida. Ellers er jeg et skikkelig skautroll og har stort sett alltid kamera med på tur.
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Heisann :-) Jeg er en jente på 28 år i enda noen uker, blir snart 29 år for første gang ;-) Er gift med en fantastisk flott mann som jeg har vært sammen med i snart 13 år nå, og sammen har vi 4 nydelige barn. En vimsete, omsorgsfull og filosofisk gutt på 7 år, en pretentlig, tøff og tøysete gutt på 5 år, en sjamerende, utadvendt og snakkesalig gutt på 2 år og en liten solstråle av en rolig jente på 11 uker som nok snart vil få det travel så sterk som hun alt er blitt :-) For tiden er jeg hjemme i permisjon fra jobben min som ungdomsskolelærer og skal være hjemme i et helt år i strekk, så skal pappaen ta sin permisjon ut fleksibelt et halvt år etter det slik at velsa bare trenger å gå deltid i barnehagen første halvåret der. Vi er bosatt på vestlandet.
ifie Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 31 år, bor i Nordland og har tre herlige gutter! Den største er 30 år, kjæresten min og den beste pappan de to andre kunne fått! Den mellomste er en stor og flott toåring med overflod av energi og fantasi (og masse kos, klem og suss til overs)! Han koser seg i barnehagen på dagtid. Den minste er straks 9 uker gammel. Han er også en stor og flott unge! Han sover godt (helst i vogna om dagen), og spiser godt av puppen. Han er veldig begeistret for storebroren sin, og har begynt å gurgle og snakke masse! Jeg jobber i barneskole, men har permisjon nå.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 30. oktober 2009 #12 Skrevet 30. oktober 2009 Hei hei ) Jeg er 33 år og bor på Østlandet. Er samboer med verdens snilleste gutt, og i juli kom lille trylla vår ) Hadde ønsket meg barn leeenge, men ventet på den perfekte karen ;o) Vi leier en liten leilighet, men siden jeg har arvet tomt av familien min på farsiden, skal vi etterhvert til med å bygge, i løpet av neste år en gang håper vi. Det gleder vi oss veldig til! Vesla er en liten gledesspreder! Blid og kosete, men også veldig bestemt allerede, vet hva hun vil, og sier ifra med høy røst! ) Hun er straks fire måneder. Dagene går med til leking på gulvet, synging, kos, og trilleturer. Ellers skal jeg være hjemme til over neste sommer fra jobben min som sykepleier i et akuttmottak. Hektisk og spennende. Koselig tråd! )
prinsesse+spire Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er ei jente på 22år fra skien. har ei lita jente på 10 måneder. lillemor er født i uke 33, men er frisk og aktiv:) nå er hun hjemme med pappaen, men skal i barnehage 1 desember:\ (mammaen grugleder seg til det gitt) Snuppa åler\krabber i turbo fart, og går når hun holder mamma eller pappa i hendene. mammas lille prinsesse<3
Rampongi Skrevet 30. oktober 2009 #14 Skrevet 30. oktober 2009 Hiv og hoi! Jeg er 31 år, samboer med en flott mann fra sør-europa. Vi fikk vår lille pirat av en jente i midten av sept. Hun begynner å bli en sjarmør uten like og bruker smil, øyne og omtrent hele kroppen for å sjarmere oss i senk og det skal jo ikke mye til. Vi bor i Trøndelag foreløbig, men planen (min iallefall) er å flytte sørover etter noen år her til lands. Jeg jobber til daglig på universitetet, men har permisjon frem til juli neste år. Jeg synes dagene går fort og vi koser oss masse med trilling, babygym, lesing og tøys.
Itsrejk Skrevet 30. oktober 2009 #15 Skrevet 30. oktober 2009 Koselig med ny presentasjonstråd! Jeg er 32 år og bor i Trondheim sammen med tre flotte gutter: mannen min, eldstegutten vår på åtte år og minstegutten vår på 9 1/2 mnd. Storebror er rolig, snill og omsorgsfull - og digger å være sammen med lillebror. Lillebror synes storebror er det kuleste på jord, og gliser fra øre til øre når storebror dukker opp. Småtten er travelt opptatt med å reise seg opp overalt for tida, men har ikke helt lært å sette seg ned...øver litt på det om dagen. Ellers er han en blidgutt, og elsker å ha folk rundt seg. Middagsgjester er toppers, trilleturer og turer til dissa på lekeplassen likeså. Jeg skal tilbake i jobb om få uker, men jobber redusert stilling i turnus, og mannen skal ta ut pappapermen gradert. Sånn kan vi ha småtten hjemme et halvt år til eller noe sånt, og satser på barnehagestart til høsten.
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2009 #16 Skrevet 30. oktober 2009 Er 34 år og bosatt på landet i Akershus. Glad i naturen og trener hund, tar bilder med mitt fæbjulesse kamera og er mamma'n til Lillemann på 7 mnd. Har høyere utdannelse innen helsevesenet men har store problemer med å få meg jobb, dessverre :-( Giftet meg i fjor sommer i all hemmelighet i Madrid med min samboer gjennom 10 år. Lillemann hadde termin nøyaktig 9 mnd etterpå *he he he* Lillemann er en sterk og aktiv krabat som bruker dagene til å åle seg frem her i verden. Han har krabbet litt, men ser vel ikke poenget med å utvikle ferdigheten siden det går så det suser på parketten fra før. Jeg blir jo utålmodig av slikt og har klint silikon på knærne på strømpebuksa for å fremme et godt feste. Ser ikke ut til å ha den store effekten, egentlig ;-) Krabber bare når han skal inn og ut av ting. Som hundesenga. Topp of the popps å kravle inn og ut her. Øver seg om dagen på å holde balansen i krabbeposisjon selv om han plukker opp ting, og tenker stadig på hvordan han kan komme seg opp på møbler og slikt. Har heldigvis utviklet en hard skalle og det går stort sett greit selv om han skaller hodet i parketten eller dunker borti stoler og bord. I dag har han også (om jeg ikke kjente helt feil) fått sin første tann også! Hm... ble mye om babyen her også gitt :-P
Mamma´n til lillemor Skrevet 30. oktober 2009 #17 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 28 år og ble mamma for første gang i juli i år. Er opprinnelig fra Lillehammer med har bosatt meg med mann og hund i Lier. Sier som de fleste andre her at jeg har funnet verdens beste pappa til lillemor, og i vinter har vi holdt sammen i 11 år. Jeg er utdannet fysioterapeut, men jobber med gruppetrening på heltid, både som instruktør og leder for resten av gjengen på mitt senter. Er jo i permisjon, men har med meg lillemor en gang i uka nå i høst og vi har Mor & Barn-kurs på jobben min. Kjempegøy. Jeg får jobbe litt, trene litt og lillemor får være sosial og se på alle de andre babyene og mammaene. Lillemor er stort sett blid og fornøyd, og som flere her veldig sosial. Hun er interessert i omgivelsene sine og veldig nysgjerrig, blir nok travelt når hun begynner å åle og krabbe. Nesten den eneste utfordringen hjemme hos oss nå er legging om kvelden, det er ikke populært. Men det er vel alltid noe, og jeg skal ikke klage. Når hun først sovner, sover vi stort sett godt med ikke så altfor mange amminger før det er morgen :-)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 30. oktober 2009 #18 Skrevet 30. oktober 2009 Hei hopp! Jeg er 31 år og bor i Trondheim med samboer og to herlige gutter! Storebror er 7,5 år og går i andre klasse på skolen. Lille knert er 7,5 mnd og vi koser oss hjemme i permisjon nå. Storebror er en super hjelper og synes det er bare stas med en bitteliten bror. Knerten blir helt i hundre når eldste kommer hjem fra skolen, så han er nok den store helten hans! Ellers er jeg førskolelærer og driver egen familiebarnehage som lille knert skal starte i når pappapermen er ferdig i mars. Jeg starter på jobb igjen i januar, så da skal han få kose seg 2 mnd med pappan.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 30. oktober 2009 #19 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er ei jente på 29 og har vært gift med min flotte mann i 2 år nå. Jeg bor i Oslo med østmarka som nærmeste nabo. Opprinnelig er jeg sørlending og håper å komme sørover igjen ASAP. I juli kom første barnet vårt. Han er en liten urokråke som garantert kommer til å gi meg noen grå hår. Men likevel verdens beste gutt. Det han liker best er å leke med en tøybok vi fikk fra go'boken. Ellers liker han seg også godt i babygymen, men blir litt frustrert på dyrene som henger der, som han gjerne vil ha ned å leke med, hehe. Vi går også tur i marka nesten hver dag ( i alle fall frem til glatta kommer). Jeg skal ha permisjon fra min jobb som systemutvikler/systemarkitekt til og med 31. mai. Da tar pappan over.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 30. oktober 2009 #20 Skrevet 30. oktober 2009 Hei! Jeg er en jente på 22 år og har vært gift med verdens snilleste mann i 1 år nå Og vi bor 40 min fra bergen. Vi har to barn sammen: en gutt på 21 mnd og en jente på 6 mnd... Storebror går i barnehagen, og det litt godt.. han får ut masse energi og jeg får litt alenetid med lille prinsessen....! Mannen jobber i nordsjøen, så er en del aleine. Men det går så fint, begge ungene sover hele natten så da klarer jeg det meste på dagen Vi går også tur hver dag, utrolig deilig å komme seg ut!
Babyønske �� Skrevet 30. oktober 2009 #21 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 33 år. Fikk mitt første barn, en gutt, 10 januar i år. Så han er snart 10 mnd gammel. Er samboer på 3. året, vært sammen i 4 1/2 år Jeg er sunnmøring, men oppholder meg for tiden i Bergen da min samboer har fått seg jobb her. Det er meningen vi skal flytte hit så snart vi finner oss hus, men det er ikke den enkleste ting her i verden. Jeg har nylig sagt opp jobben min, og planlegger å gå hjemme så lenge vi klarer det økonomisk. Søker muligens plass i barnehage fra høsten av, og da kan det være jeg prøver å finne meg en 50% stilling. Gutten min er en aktiv krabat, veldig aktiv i grunn(i konstant bevegelse). Krabber, reiser seg, går langsmed bord og stoler, klatrer der han får det til. Hjelper gjerne til både med å ta ut av og sette inn i oppvaskmaskinen og med støvsuging:-P. Ikke alltid mamma er like glad for hjelp da. Smetter inn på badet ved første og beste anledning, dobørsten og sluken i dusjen er veldig spennende ja :-/ Er nysgjerrig og oppvakt, og skal utforske det som er å utforske hvorhen han måtte befinne seg. Han holder oss i ånde med andre ord. Men er også flink å leke alene, biler og annet som har hjul er kjekt, samme med dyr. begynner å få interesse for bøker, men har ikke helt roen til å sitte på fanget å bli lest for enda. Sover lite både natt og dag, og dagene går i grunn med til å få han til å ta en halvtime nå og da, både for å holde en noenlunde rutine, og for å gjøre tilværelsen holdbar for oss alle. Med for lite søvn blir den gjerne ikke det. Så det er ikke så lett å være noe særlig sosial. Her i Bergen kjenner vi ikke så mange heller, så vi er mye hjemme. Men går oss en tur rundt i byen så og si daglig.
Lillian m/4 Skrevet 30. oktober 2009 #22 Skrevet 30. oktober 2009 Hei. Er 35 år, gift og vi har 3 barn i lag. Elste jenta er 12 år(fantastisk barnevakt..), mellomste gutt er 2 år og 8 mnd og vesle jenta vår er 8 mnd. Ho ruller rundt alle veier, men vil helst sitte på rumpa. Ho er begynt å ake seg bakover når ho sitte. (og nei, ho kan ikkje sette seg opp sjøl... ) Vi bur på gard, har mjølkekyr og okser. Og mannen kjører gravemaskin i tillegg. Eg er hjelpepleier. Har jobba på Fss i Førde. Bur utanfor sentrum i ein nydelig dal:D Eg har permisjon til 23.desember, men skal ha eit år til uten lønn. Heldigvis har vi økonomi til det. Kjem til å søke dei to små inn i barnehage til høsten. Evt vente med vesla til over nyttår neste år.
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #23 Skrevet 30. oktober 2009 Så gøy at så mange tar seg tid til å svare! Artig å se hvem som skjuler seg bak alle nickene!
Alle oss:) Skrevet 30. oktober 2009 #24 Skrevet 30. oktober 2009 HeiHei:) 26 år gammel dame som bor i Alta med 2 barn og en mann:) største er en gutt på snart 4 år, minstemann er 2,5 mnd (som forøvrig snudde seg for første gang fra rygg til mage i går, så vi er kjempestolte her i huset:)...). Selv studerer jeg på Høgskolen, så faren er hjemme i permisjon helt til juni:) Veldig praktisk at det har kommet sånn ordning nå!
frøet76 Skrevet 30. oktober 2009 #25 Skrevet 30. oktober 2009 Heller ikke et nytt navn her inne: Men her er nå hvem jeg er: 33 år- Oj- er jeg blitt så "gammel"!! He-he... Bor i Bergen. Gift. En nydelig snuppe på 1 år som styrer "showet" hjemme hver dag. Er utdannet lærer, men jobber ikke akkurat nå. Blir litt lange dager, så om noen er i samme situasjon- er hjemme med en 1åring ca, og er fra Bergen, så ta gjerne kontakt! Vår lille skatt er forøvrig en ganske aktiv krabat, og veldig sosial. Hun liker foreløpig å gå langs møblene, og henge i buksebein! Spiser alt hun kommer over- men misliker å sove (sovne). Syns det er supert med andre barn, og det blir kanskje barnehage fra 1 og et halvt års alder? Gøy tråd forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå