Gå til innhold

Andre ultralyd, nå i uke 6+4, men ingen spire å se..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver vanligvis på moden siden, men kanskje flere som leser her og som vet mer om hCG??

Jeg har jeg vært på min andre ultralyd, men legen klarte ikke å finne noe embryo. Han sa det var en mulighet for at den kunne skjule seg i livmorveggen. Var på ultralyd for ti dager siden og da var det bare en liten flekk, nå var den mye større og plommesekken var veldig synlig. Er 6+4 uker på vei og det skulle være mulig å se hjerteaktivitet, men niks ingenting. Det er nok en MA, og jeg skal tilbake i neste uke for å konstantere om det er tilfellet.

Det som er litt rart er at jeg føler meg veldig gravid ennå og hCG har steget fra 8000 til 18000 fra fredag til i går. Vet ikke helt hva jeg tror, men må nok innse at det er MA og det var nesten forventa pga. min modne alder (ifølge legen). Har ikke hatt noen blødning, bare litt brunt utflod for 5 dager siden, men bare litt på papiret ved tørking.

Noen andre som har opplevd å ha så "gode" hCG tall og likevel mistet?

Skrevet

Hei!

Jeg er nesten akkurat i samme situasjon som deg. Var på ul i uke 6+4 (minst) men gyn fant kun en tom fostersekk..... hadde hcg på over 42000!!!! tok ny 3 dager etterpå, og den fortsatte bare å stige!!! Var på ny ul på sykehuset et par dager etter, egentlig for å foreta en utskrapning, men legen ble veldig usikker pga mine høye hcg nivåer. Men han kunne heller ikke se noe tegn til liv. Han sa at nesten helt sikkert var dette en MA, men for å være helt sikker ville han at vi skulle vente et par dager til... så nå skal jeg tilbake igjen, men har egentlig ingen forhåpninger om et under, men synes det er merkelig med disse høye hcg.verdiene.

Skrevet

Hei, Har faktisk opplevd noe lignende.

Jeg var på ul i uke 6 etter menstermin.Da så vi ingen ting bortsett fra tykke slimhinner som kunne tyde på graviditet.

Fikk beskjed om at jeg var toppen 3 uker på vei eller holdt jeg på å miste osv.....(veldig rart siden jeg testet positivt 2 uker før ultralyden - noe som igjen betydde at jeg testet positivt en uke FØR jeg ble gravid om det med 3 uker på vei stemte;)

Tok hcg prøve som viste 400 og noe...

ca 9 dager etterpå var jeg på ny ul. Da så vi en svart flekk.

ca 14 dager etter den 2.ulen så vi fosteranlegg, men ingen hjerteaktivitet.

Fikk beskjed at jeg var ca 5 uker på vei

ca 7 dager etter dette igjen så vi foster og hjerteaktivitet osv. Fikk da beskjed om at jeg var 8 uker på vei.

Tydelig at minisene kan vokse veldig i rykk og napp i begynnelsen.

Ps. Denne lille minisen er nå en sjarmerende liten tulle på snart 7 mnd:)

Vil ikke gi deg falske forhåpninger da, sjansene for at det er en MA er jo tilstede, men det er jo kanskje greit å vite at det finnes solskinnshistorier også.;)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Hovedregelen er at hcg-verdien skal fordobles annenhver dag. Å se noe på ultralyd før uke 7 er ikke uvanlig.

Det er jo et godt tegn at plommesekken er blitt større. Kanskje er du bare litt kortere på vei enn det dere tror?

Håper dere finner liv neste uke!

Skrevet

Tusen takk for svar fra dere alle. Det var opplysende og tildels oppmuntrende. Jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å vente, men hvis det skal foretas utskrapning vil jeg være 100 prosent sikker på at det ikke er liv. Jeg forstår deg godt pcos hvis du velger å vente med utskrapning. Det eneste som manglet på min UL i dag var spiren, fostersekken med plommesekken inni var tydelig. Nå skal det også nevnes at UL maskinen sikkert var 20 år gammel, men en erfaren gynekolog vet nok hva han snakker om - så må bare vente til tirsdag for å se om det er noe der. I mens har jeg alle graviditets symptomer på plass.

Skal forresten ikke ta flere hCG prøver siden han var ganske sikker på at dette var MA.

Skrevet

Heia!

Er egentli i same situasjon!! Var på ul igår,men såg plommesekk, men kunne umulig vere 9 veker på vei.. såg ikkje så mykje meir.. var usikker der og! Veit ikkje kva hcg min ligger på, tok blodprøve etter ul. Skal på ny ul om ei veke, for å sjå om det er forandringer der. Har hatt småblødninger sida mandag.. blør ikkje mykje,men er fersk blod.. og er ut på dagen eg blør, ikkje noko om morgonen og nesten ingen ting på kvelden..

Idag er eg meir kvalm enn ka eg har vore desse siste veke.. så håper det er ein positivting!!

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...