Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 til 2 år.... Kan jeg ikke bare strikke rundt et stykke, dele arbeidet i to og strikke videre...... ;-) ??
Sara Rompompei Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg gjør som du skriver... Starter øverst oppe og strikker passende lengde 2rette og 2 vrange og deler deretter arbeidet i to Men for å å en bedre halsringing så strikker jeg litt mer foran slik: På forsiden: Strikk til skulderen, snu strikk tilbake. Strikk til det står igjen 4 masker, snu og strikk til det står igjen 4 masker. Gjør dette 3-4 ganger så du får en avrunding foran. Da slipper du den "bulken" man lett får. I tillegg legger jeg opp 10 masker på hver side når jeg deler arbeidet, så får jeg en skulder i tillegg. Om du har glattstrikk på bryststykket på halsen så er det lurt å legge inn litt perlestrikk på endene, så krøller ikke halsen seg ) Dette er sånn jeg gjør det i allefall ) Håper det var til litt hjelp
Sara Rompompei Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Hmmm... altså på halskanten foran så strikker du 4 masker mindre ved hver vending. Vet sannerlig ikke helt hvordan jeg skal forklare dette bedre jeg hehe.
Ranveig R Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 http://www.strikkefeber.no/?p=290 Sjekk ellers ut www.strikkeoppskrift.com viss du er på utkikk etter oppskrifter, der finn du alt frå hundegensere og kattesenger til bryllaupsbolero og skilpaddebamse med avtagbart skall )
NickNoLte Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 em.. strikker til 4 masker igjen, snu... 3 - 4 ganger... etter det, så... strikker jeg de fire siste igjen da? - derfor den blir avrundet, jaa! forstår det vist nå når jeg skriver det! men kan jo spør hvordan perlestrikk er... :-) det er lenge siden jeg har strikket! men tror jeg forstår perlestrikk når du sier det... rett både på rett siden og vrang siden??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå