scoobydo Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Gutten min er 6 mnd, og idag har han så og si ikke drukket noe av MME han har blitt tilbudt. Han er ikke særlig glad i vann, men prøver og tilby han litt til hvert måltid. Hvordan ser matrutinene til deres 6 mnd gamle babyer ut?
eplepeple Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Min 5,5 mnd spiser dette: 1. måltid: 160 ml MME 2. måltid: 160 ml Velling 3. måltid: 100-150 ml MME pluss fruktmos/sviskemos 4. måltid: 150 ml MME 5. måltid 150 ml Velling Snuppa nekter grøt, men elsker velling og frukt. Vi har ikke tilbudt middag enda. Hun har en tendens til å ikke drikke nok, så vi holder litt tilbake på fastføde frem til hun er 6 mnd.
Knotten & lille persille Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Min 6,5 mnd gamle turbo har denne menyen: Kl: 07.30:pupp 09.00: grøt+pupp 12.00: pupp 14.00: middag+vann 16.00:pupp 17.30:grøt 19.00: 100ml mme+pupp Her vil ikke mini ha noe særlig pupp eller vann så det blir til at jeg tilbyr ofte. Elsker mat så det går ned på høykant, spesielt middag.
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Riktignok ammet jeg fortsatt på dagtid for en måned siden, men det var bare en gang om dagen, og knapt det også. Jeg har tilbudt mme hele veien, men det er ikke før den siste uken at han har plutselig begynt å drikke masse igjen. Han får 3 måltider om dagen i tillegg, og nå altså også to melkemåltider, minst (7 mnd). Helt overrasket jeg! Poenget mitt er at selv om han drikker litt mindre nå, så kan det plutselig ta seg opp igjen. Er bleiene våte, så er det nok ingen krise :-)
scoobydo Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 Godt og høre Underveis... han får jo nok mat, kanskje litt for MYE, men syns han drikker lite... Her ser matrutinene slik ut: kl 06.00 - pupp kl.08.00 - grøt kl.10.00 - MME (tilbyr han 200 ml, men han drikker jo aldri det) kl.14.00 - Middag, har gitt han MME her også. Men tenker at jeg prøver og erstatte det med vann. kl.17.30 - grøt kl 19.00 - MME Hender jeg tilbyr han pupp om han ikke vil ha noe av melka si, da får han ihvertfall i seg litt væske.
Underveis --> Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Høres ganske likt ut som vi har det. Grøt går under "væske", så 1 dl grøt teller altså som 1 dl væske. Lillemann drikker som oftest 160 ml mme når han får det uteom måltider. Får vann til middag, men nå som han drikker så bra med mme, så vil han som regel ikke ha.
Maia&Mathias <3 Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Min på 6,5 mnd spiser dette; ca 07.30; Pupp Ca 09.30 Grøt+vann Ca 12.30; Pupp+frukt Ca 15.30; Middag+vann Ca 18.00; Pupp+Grøt. Har kuttet litt ned på puppen for han er rett og slett ikke så interessert lenger! Er veldig stress når han skal se på alt annet, og han er veldig fornøyd med den maten han får, så da gidder ikke jeg stresse mer med det...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Så godt å se en sånn tråd! Her er det ikke særlig til matrutiner egentlig, men jeg håper på å komme inn i noen snart.... Men Lillegutt får to grøtmåltider; morgen og kveld (ca 17.30), noen dager får han også middagsglass på dagen. Sliter med sånn ca-tider, for vi kommer oss aldri opp til faste tider hver dag... Jeg er oppe så mange ganger om natta og putter smokk, at når kl er 07 og Lillegutt våkner ordentlig så er jeg fortsatt i koma... Derfor ligger vi og drar oss iallefall en time før jeg er såpass våken at vi får stått opp... Noen ganger sovner vi igjen også... Så det sier seg at dagsrytmen her er kaos... Dessuten har ikke Lillegutt vært så ivrig på puppen i det siste, så jeg er litt i villrede der også... Vann vil han ikke ha heller.... Uff, bare kaos her for tiden føler jeg... Jaja, noen som har råd til hvordan jeg skal komme meg opp til samme tid hver morgen??? Vil det hjelpe på rutinene??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå