Gå til innhold

PCOS og kjempefruktbar i moden alder!

Anbefalte innlegg

Ja.. jeg har en sønn på 14,som vi strtevet i 3 år for å få....

Så hadde jeg en ufruktbar periode som varte fra 1995 til 2007, da ble jeg PLUTSELIG og overraskende gravid (godt gift og barnet meget velkomment altså) og den graviditeten er nå en liten prins på 15 mnd.... og nå er jeg (hyperoverraskende) 14 uker på vei igjen.....

Og jeg har PCOS og har hatt det i mange år... og vært veldig plaget til tider.

Men nå leste jeg et sted, (som jeg ikke klarer å finne igjen) at det faktisk er et "syndrom" det der med at PCOS-pasienter KAN bli fruktbare i moden alder.... jeg er jo 37 nå...

Så.... et lite lys i mørket for andre også kanskje? :) Det viser i alle fall at det er fullt ut mulig! :)

Fortsetter under...

Ja dette fikk også jeg beskjed om av min gynekolog.

At kvinner med PCOS blir veldig fruktbare i moden alder.

At mange som gjerne er ferdig med å prøve å få barn får seg en overaskelse!

• 3 uker senere...
  • 3 år senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

jeg har selv pcos...ikke brukt prevensjon på mange år...jeg tåler ikke det så godt...har heller aldri vært gravid som jeg vet om...selv om jeg har vært i flere lagvarige forhold. jeg er nå snart 35 år...og fikk behandling hos en kinesisk lege og akkupunktør...han sa at problemet var for mye kulde i underlivet...for eksempel kommer av at man fryser på korsryggen i tenårene  og voksen alder...kalde drikker...etc..og han sa at egglederne ofte var trange hos de med pcos pgr av dårligere blodsirkulasjon...vell uansett...så fikk jeg behandling 3 ganger...fikk et intenst behov for  trene yoga..(.det øker blodsirkulasjonen)...men nå er jeg gravid.jeg trodde jeg nærmest var steril...jeg hadde nettopp fått innkallelse for utredning hos gyn...hehe...nå slipper jeg det...så det som dwere skriver her e nytt for meg...men det ser no ut til å stemme i mitt tilfelle...:)

er over 3 mnd på vei...fikk bare så lyst og dele litt her...:)

jeg har selv pcos...ikke brukt prevensjon på mange år...jeg tåler ikke det så godt...har heller aldri vært gravid som jeg vet om...selv om jeg har vært i flere lagvarige forhold. jeg er nå snart 35 år...og fikk behandling hos en kinesisk lege og akkupunktør...han sa at problemet var for mye kulde i underlivet...for eksempel kommer av at man fryser på korsryggen i tenårene og voksen alder...kalde drikker...etc..og han sa at egglederne ofte var trange hos de med pcos pgr av dårligere blodsirkulasjon...vell uansett...så fikk jeg behandling 3 ganger...fikk et intenst behov for trene yoga..(.det øker blodsirkulasjonen)...men nå er jeg gravid.jeg trodde jeg nærmest var steril...jeg hadde nettopp fått innkallelse for utredning hos gyn...hehe...nå slipper jeg det...så det som dwere skriver her e nytt for meg...men det ser no ut til å stemme i mitt tilfelle...:)

er over 3 mnd på vei...fikk bare så lyst og dele litt her...:)

Gratulerer! :D Hvilken lege var dette? Og ble du gravid mens du gikk der eller senere?

Anonymous poster hash: c65ee...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...