Gå til innhold

Noen som går eller har gått på Grete Rode kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om kurset?

Hvor mye gikk dere ned på de 7 ukene? Og hvor mye ville dere gå ned?

Holdt dere vekten etter kurs slutt?

Bruker dere enda kursets metoder?

Klarte dere å komme opp i nok antall kcal pr dag på sunn mat?

Brukte dere noen av oppskriftene i boka?

Anbefaler dere kurset til andre?

Andre ting dere vil si om kurset?

Skrevet

Greit nok. Det første kurset var mer lærerikt enn de andre to.

Jeg gikk ned 5 kilo, målet var 10 kilo

Langt ifra!!

Har byttet ut en del matvarer med sunnere alternativer.

Problemet var nok motsatt.

Ja

Nei

Nei

Skrevet

Syntes det er veldig bra. Gir motivasjon å veie seg med andre.

gikk ned 8 kg

Nei ikke helt, men sluttet å røyke itillegg etterpå,

ja

ja etterhvert. Tar litt tid å klare å spise så mye mat.

Ja ofte, mange av de

Absolutt!

Passer veldig godt for de av oss som må ha brød og vanlig mat.

Blir ikke diett, blir livsstilendring,

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg syns ikke dette kurset passet for meg... det var alt for mye fokus på kcal, og veiing av mat. jeg sleit med å få i meg all maten, og fikk beskjed av kurslederen min at jeg nok led av en spiseforstyrrelse og burde snakke md psykolog... jaha ja....

jeg har hatt bedre suksess med Libra kurs....

Skrevet

Takker for svar.

Jeg går selv nå. Er spent. Har gått for en del år siden, men klarte da ikke å legge om kosten pga ting i livet..

Er veldig gira nå, har ca 25 kg å gå ned. SÅ jeg er litt i tvil på hvor mye jeg kan sette meg som mål på disse første 7 ukene.. Vil ikke sette for høyt mål, men håper at jeg får en god start nå.

Jeg må ha vanlig mat, mat som vi kan ha hele familien sammen..

Hva er Libra kurs?

Skrevet

Har gått på GR-kurs 9 mnd innkl. to mnd sommerferie. Tatt av 20 kg og tenker ta av 3 til før jul

Etter nyttår begynner jeg på hold-vekten-kurs

Kjempefornøyd med kurset!!!!!!

:-)

Skrevet

Har tatt av 17 kilo på Grete Roede.

Har holdt det siden. Gikk kurset for 5 år siden.

Skrevet

Er det for mye for meg, tror dere, å ha som mål å ta av 10 kg på dette første kurset? Har som sagt ca 25 kg å gå ned til sammen.

Skrevet

jeg gikk ned 8 kilo pr kurs

Skrevet

Jeg gikk ned

1. kurs: 6 kg

2. kurs: 6 kg

3. kurs: 5 kg

4. kurs: 2 kg

5. kurs pågår nå :-)

Skal gå ned 23,3 kg

Skrevet

Så flink du har vært. ja ti kg var vel kanskje litt mye på det første kurset.. Kanskje jeg skal si 6 kg er målet, over 8 så er jeg superfornøyd, over ti kg skal jeg gi meg selv en premie av et slag..

Skrevet

Går også på kurs nå. Har ca 26- 27 kg som skal bort, så regner med det blir noen kurs ja! Det jeg vil anbefale på det sterkeste er å gå på hold vekten kurs etter målet er nådd.

Lykke til!

Skrevet

Mange gode over her ser jeg. Kjempe bra jobba. Godt å høre at det er flere som har hatt effekt av kursene. Jeg har tro på at en må spise slik mat som man kan leve med videre, ikke bare for en liten periode..

Ja å holde vekten er nok ikke bare bare det heller nei. Det må jeg se på når den tid kommer. Først må jeg komme meg ned maaange kg..

Så du har også akkurat begynt på kurs nå mamma sitt gull? Vi har nesten omtrent likt å ta av. Slik som jeg tenker er at jeg vil miste mest kg på det første kurset, og at det så vil ta lengre tid å gå nedover. Men så lenge det går nedover skal jeg være fornøyd!! For da til slutt må jeg jo nå målet!!

Skrevet

Har nettopp startet her også ja(: Har 3. kurskveld til uken.

Vil også tro at man går ned mest kg i det første kurset. Jeg ammer fortsatt og synes vekten svinger mye. Gikk ned 1,1 kg den første uken og er fornøyd med det! Men det var jo flere som gikk ned 2- 3 kg i løpet av uke 1!! Så jeg håper på 7- 8 kg i løpet av første kurs, men er fornøyd så lenge det blir mer enn 6 kg(:

Skrevet

Jeg fødte nr tre for ett år siden. Ammer ikke lenger. Vekta gikk opp 20 kg under graviditet. Og masse før graviditet, og mellom de to første.. Når jeg kom hjem fra sykehuset så veide jeg meg. Nå ett år etter, har prøvd selv da mange ganger, men fristelsene blir for store og jeg for svak, så veier jeg da allså mer enn jeg gjorde da. Så nå måtte noe gjøres!!!

Skrevet

Jeg gikk på Grete Roede Aktiv så vi hadde spinning. Utrolig flink kursleder og godt å komme i gang.

Jeg gikk på 3 kurs og gikk omtrent ikke ned pdet første. På det andre klarte jeg vel å gå ned litt etter mye om og men og på tredje kurset gikk jeg ned litt men det klarte jeg ikke å fullføre. Totalt på 3 kurs gikk jeg ned 10kg.

Jeg brukte oppskriftenen mye, det gjør jeg fortsatt.Favoritten min er kyllingfilet i aprikosesaus :) Mye god mat.

Kcal er vanskelig å følge, det å få i seg for mye eller for lite er enkelt som bare det men det å få i seg de kcal man skal er vanskelig...

Jeg i mitt tilfelle ble helt manisk av den kalloritellingen! "En kvikk lunsj er tre km gange osv". Jeg fikk dårlig samvittighet hvis jeg tok meg et glass lett brus eller en kopp kaffe m en sukkerbit.. Ja jeg vil gjerne anbefale kurset til andre men det er under forutsettning at de klarer å telle kallorier konstant for det er jo det som er greia med Grete Roede å legge om kostholdet livet ut, ikke bare en periode...

Så jeg klarte ikke det der og valgte til slutt å heller gå for gastric Bypass og bli ferdig med det en gang for alle... :P Bare i år har jeg gått ned og opp ca 30 kg alt i alt.

Skrevet

Ja, jeg har akkurat begynt på kurs 2, og har til nå gått ned 12 kg siden slutten av august.

Følger nok ikke opplegget helt slavisk (har liksom ikke tid til alle detaljene), men har lært mye og syns det er veldig motiverende med den veiingen hver mandag ;-)

Satser på å gå ned i hvertfall 10 kg til og tror jeg kommer til å klare å holde det etterpå. Er jo snakk om en livsstilsendring :-)

Skrevet

Kurset er ikke sååå opphengt i å telle kcalorier. Jeg teller ikke. Veide litt i begynnelsen, men etterhvert lærer en seg hvor mye det ca er.

Jeg har ikke vært fanatisk og det ar blitt for mange kosemerker hver uke, men jeg har tatt godt av likevel.

Det viktigste er gode rutiner og sunn mat. Frokost og masse vann er halve jobben :-)

Ellers er ikke GR en diett da, men en livstilsendring.

En varig vektnedgang har en begynnelse og ingen slutt......

Man må fortsette å spise fornuftig og trene etter kurset også, men kan spise litt mer...

Skrevet

JJeg sntes det var veldig bra.

Mener jeg gikk ned 9 kg på kurset.

Mitt forhold til mat er att jeg spiser for mye,så derfor passet det kjempe bra for meg.

Totalt gikk jeg ned 19 kg,og da jeg ''sluttet'' og spise akkurat slik GR anbefaler,så gikk jeg opp 2 kg,og der holdt jeg meg ;) Helt til jeg ble gravid.

Har fått to unger etter kurset,og er enda 5-6 kg mindre enn det jeg gjorde før jeg begynte ;)

Men skal ned 10 kg etterhvert da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...