Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Hadde vært hyggelig å blitt kjent med andre vordende Asker og omegn mammaer :-) Jeg er 32 år, og har en 2-åring som er høyt og lavt fra før :-) Gleder meg til å bli mamma for 2. gang, og håper spiren sitter godt denne gangen..
Har 2 jenter Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Jeg bor i Asker. Har ei datter på snart 21/2 år, venter nr 2 i juni. Når har du termin?
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Hei:) Jeg bor i Røyken da.. ikke så nærme, men heller ikke så langt unna Asker:) Kjører forbi hver dag når jeg skal på jobb. Er førstegangs og har termin i juni:)
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2009 Hei igjen, Har termin ultimo mai, så blir nok en juni baby her også :-) Skal på UL i morgen, og gru/gleder meg...
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Hei Jeg bor i Bærum og er 36 år.Har 2 flotte barn fra før på snart 2 og 9 år og venter mittt 3 barn i juni/juli. Gleder meg veldig til å bli mamma igjen. Hadde vært hyggelig å bli kjent med andre gravide hilsen
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2009 Skal alle dere føde på Bærum også, eller velger dere annerledes..? Har ikke søkt om fødeplass enda, men tror jeg velger Bærum denne gangen også.. Var veldig fornøyd med føden.. Barsel var jeg ikke så overbegeistret for, men nå fødte jeg en av de mest travle dager på Bærum i hele 2007. Lå 2 timer på gangen på barsel en time eller to etter fødsel, og deretter på 3-mans rom. Dro hjem tidligere enn planlagt :-) Ikke akkurat avslappende å være der..
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har ikke søkt om fødeplass enda, men regner med at jeg tilhører Buskerud..men vet ikke om jeg vil føde der. Jobber på Bærum sykehus så vet ikke om jeg vil føde der heller:/ Ikke lett det der..har litt tid å tenke på da. Hvor tidlig er det vanlig å søke?Skal på ny kontroll i uke 10:)
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2009 Er det fordi du kjenner noen på føden/barsel på Bærum du evt. ikke vil dit, eller fordi det internt eller eksternt har negativt rykte? Drammen virket jo veldig hyggelig, når man så på "Jormødrenne" :-) Sist søkte jeg om plass tidlig. Det endre i MA, og da var det lite hyggelig å få brev om UL i posten noen dager senere.. Har derfor bestemt at jeg ikke søker før jeg er i uke 13 nå.. Det er jo mer hvis man ønsker Riksen o.l. at man må søke med det samme man tester positivt..
Har 2 jenter Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg fødte på Bærum forrige gang og regner med å gjøre det nå og. Skal på første kontroll når jeg er 12 uker på vei, så regner med å søke da. Har bare positivt å si om Bærum, selv om jeg til tider bodde på 4-manns rom. Ble komplikasjoner så vi fikk ikke fam.rom.
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2009 Skulle også hatt familierom, så kanskje defor det blei litt nedtur også... De holdt av et under fødselen, men når den var overstått klarte jeg ikke å stå på beina av utmattelse.. Mest av alt var jeg jo overlykkelig over at fødselen gikk så bra som den gjorde :-) Hadde angst i utgangspunktet.. Var superheldig med jordmor :-) Vi har 2007 jenter begge to vi da "Fått jente og gravid" :-)
Har 2 jenter Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Når er jenta di født? Min er født i juni. Så blir ca. 3 år i mellom. Får satse på at jeg ikke føder på bursdagen hennes
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #12 Skrevet 30. oktober 2009 Bor for tiden i Bærum, men skal etter planen flytte til Røyken(spikkestad). Har bodd 5 år i Asker før, så da hopper jeg vel kanskje på Asker ogh omeng:)). Er 33 år, og venter førstemann. Er noe usikker på hvor jeg skal føde, men i og med at vi forhåpentligvis er flyttet til Røyken når jeg har termin, blir det vel Drammen. Har forresten hørt mye positivt både om Bærum og Drammen. Er i uke 10 nå, hvor lang har dere kommet da jenter??
Jente08+guttespire 10 Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Hei, Jeg er fra Asker, er 28år har en jente på 1,5 år og venter nr 2 i juli. Fødte på Bærum sist, synes det var helt OK (kunne vært bedre) men tror jeg komme til å føde der igjen.... :-)
Mjølkekua Skrevet 30. oktober 2009 #14 Skrevet 30. oktober 2009 Hei, jeg er 29 år og flytter til Bærum i begynnelsen av januar. Har en gutt på nesten 11 mnd og har termin 10. juni! Jeg krysser også fingrene for at spiren sitter som støpt denne gangen også :-)
Mjølkekua Skrevet 30. oktober 2009 #15 Skrevet 30. oktober 2009 Skal forresten føde på Rikshospitalet. Min lege sa at Bærum sikkert er bra, men at de ikke hadde noen avdeling for nyfødtintensiv (ikke at man skal tenke at man trenger... men man vet jo aldri), så da valgte jeg riksen for sikkerhetsskyld. :-) Når har dere termin?
Kræsj pink Skrevet 30. oktober 2009 #16 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er også fra Bærum, 24år og har ei jente på 1,5år. termin rundt 22 juni. Fødte på Bærum sykehus sist og gjør nok det denne gangen også. Hadde en fantastisk flott jordmor på føden, men barsel derimot ble nærmest et mareritt. Satser på å dra hjem så fort ungen er ute denne gangen:)
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #17 Skrevet 30. oktober 2009 Hei, Så hyggelig at vi er flere fra nærområde... :-) Hadde jo vært supert om vi kunne få til et treff i Asker på sikt.. F.eks når man er ferdig med de første 12-16 ukene. Hva synes dere? Har en gjeng fra BIM fra sist jeg var gravid. Vi møtes fortsatt ofte, og har faste middager hver 2. mnd, eget julebord mm. Hyggelig med andre i samme situasjon :-) Når man føder i juni så får man jo kanskje først barselgruppe i sept/okt en gang, og er jo hyggelig å ha noen å trille turer og dra på cafe med i mellomtiden.. Har vært på UL tidligere i dag, og står heldigvis bra til der inne :-) Er i uke 11 nå...Skulle ønske tidne gikk litt fortere..
Har 2 jenter Skrevet 30. oktober 2009 #18 Skrevet 30. oktober 2009 Så bra at alt så bra ut:) Blir nok ikke UL på meg før etter jul. Hvis ikke jeg koster på meg en i uke 12. Er jo kanskje betryggende å se at alt står bra til. Hadde vært gøy å møttes om noen uker. Jeg er 8+ uker på vei. Så greit å vente noen uker til.
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #19 Skrevet 30. oktober 2009 Veldig betryggende å se at alt stod bra til :-) Hadde en MA i sommer i uke 11, så var ganske nervøs, selv om jeg har masse symptomer... (Kvalm nesten hele døgnet!) Ser jeg glemte å svare på et av dine tidligere spørsmål.. Min jente fra før er septemberbarn, så da var vi neppe i samme barselgruppe :-) (I gruppen vår var det juli til oktober barn)
Har 2 jenter Skrevet 30. oktober 2009 #20 Skrevet 30. oktober 2009 He-he var nok ikke det da. De fleste i barselgruppen var andregangs og resten har jeg kontroll på . Er veldig viktig å komme i en bra barselgruppe synes jeg. Jeg var nyinnflyttet så kjente ingen, så da var barselgruppe gull verdt;)
Har 2 jenter Skrevet 30. oktober 2009 #21 Skrevet 30. oktober 2009 He-he var nok ikke det da. De fleste i barselgruppen var andregangs og resten har jeg kontroll på . Er veldig viktig å komme i en bra barselgruppe synes jeg. Jeg var nyinnflyttet så kjente ingen, så da var barselgruppe gull verdt;)
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 30. oktober 2009 #22 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg har ikke lyst til å føde på Bærum pga jobben.. føler det blir litt for nært, og har hørt om noen som har vært inne og sjekket kollegaer o.l på dataen så jeg er litt skeptisk.. dessuten tenker jeg også på det med nyfødtintensiv om det skulle bli nødvendig, selv om det er en dyster tanke. Drammen vet jeg ikke enda.. Får høre med gyn på neste kontroll. Hun pleier jo å gi ærlige svar. Har hørt både positive ting om både Bærum og Drammen og AHUS(gamle sykehuset) så det er veldig vanskelig å velge. Man kan jo være heldig/uheldig..
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 1. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 1. november 2009 Noen av dere andre som ville være interissert i å møtes om 3-4 uker? Hadde vert hyggelig å være en liten gjeng, man kunne "vente" sammen med... :-) Kan evt. sette det opp under BIM treff, hvis interessen er tilstede.
Frideborg Skrevet 1. november 2009 #24 Skrevet 1. november 2009 Hei! Jeg bor også i Asker, er 31 år, første gang for oss termin 3 juni. Blir gjerne med på treff om 3-4 uker! : er 9.5 uker på vei nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå