Gå til innhold

trygdet mor som vil ha barnet i barnehage 4 dager i uken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det synes jeg er helt logisk! Hvis man er trygdet så er det jo fordi man av en eller annen grunn ikke er i stand til å jobb, og det å gå hjemme med en ettåring er mere slitsomt enn å jobbe!

Skal svare deg seriøst jeg.

Sett fra en pedagog sin side, synes jeg det er flott at du vil ha barnet ditt i barnehage selv om du selv er trygdet og hjemme.

Hvorfor jeg synes det, jo fordi barnet har godt av å være sammen med andre barn, bli sosialisert med andre barn.

Barnet ditt får det godt i barnehagen, det kan du være trygg på, også kan dere ha flott samvær når barnet kommer hjem til en uthvilt mor.

Selv om man har bhgplass 4 dager i uken så behøver ikke det være fulle dager. En ettåring har godt av å komme ut og leke med andre barn. Men er moren hjemme/ trygdet ville jg latt barnet ha litt kortere dager enn halvåtte til fire.

som pedagog vil jeg anbefale å ha barnet i barnehage. Som hun over srkiver, barnet trenger å komme seg ut og bli sosialisert med andre barn. Og når moren i tillegg er trygdet så ville jeg anbefalt det enda mer...

mor trenger IKKE å ha noe dårlig samvittighet. Men kanskje la barnet ha litt korte dager innimellom

Annonse

Flott fokus!! Ja, det er flott om mor orker å ha barnet hjemme en dag i uka selv om hun er syk. Nyt denne dagen med barnet og slapp av de dagene barnet er i barnehagen. Barnet er i de beste hender og du kan lade batteriene til kvelden med familien. Lykke til!!

Man blir jo ikke trygdet med diagnose latskap og ansvarsfraskrivelse, det er jo en grunn til at man ikke er i jobb..

Dessuten har barn en fordel av både det sosiale og det pedagogiske opplegget i bhg.

Flott å gi barnet en fridag i uken og da.. Men ikke for en hver pris..

Om man er alene så er det enda mer vesentlig å holde seg nogenlunde frisk og oppegående..

Jeg har vært syk selv, og hadde full bhg. plass til mine to, og hadde heller kortere dager for de.. Slik at de var der i kjernetiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...