Gå til innhold

Influensa vaksinen??

Anbefalte innlegg

Hei er det flere her som har fått besjed om at en ikke kan ta influensavaksine før en er over tolv uker gravid??

Hva var eventuelt begrunnelsene for dette?

Jeg ringte min lokale helsestasjon i går for å høre om jeg kansje skulle tatt influensavaksinen siden jeg er i risiko området når jeg er gravid. men da fikk jeg spm om hvor langt jeg var på vei og da de fikk rede på at jeg ikke var over tolv uker sa de at jeg ikke fikk vaksinen. og begrunnet det med at jeg måtte være over tolv uker på vei før jeg fikk ta den. noe som igrunn ikke gjorde meg noe klokere.

Hva er egentlig grunnen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140890231-influensa-vaksinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at gravide skal vente til uke 12, er at det er fram til uke 12 at organene og hjernen dannes. Etter uke 12 går det mest ut på å vokse og bli stor og sterk.

Siden vaksinen ikke er skikkelig testet, så vil de ikke ta sjansen. De vet lite eller ingen ting om hvordan vaksinen påvirker fostret.

men hva om en får influensaen nå da. før en er langt nok på vei til å kunne ta en vaksine? hva er verst liksom! er så bekymra for denne svineinfluensaen nå! vet ikke om det er hormoner på ville veier eller om det er media som skaper denne kvalmende frykten.

ei er jo allerede død pga at hun var gravid når ble smitta. gravide har ett nedsatt imunforsvar spesielt i begyynelsen nå kroppen går gjennom store omstillinger. huff kjenner jeg blir helt dårlig. Går selv på skole og har ei datter på tre som går i barnehage. og en som jobber med ett stort byggeprosjekt der det er masse med utenlandske reiseabreidere som reiser ut og inn av norge hver mnd. så risiko for at smitten kommer med hjem føler jeg virkelig er til stede.

Hvis en får influensaen før, så tror jeg at vi bare må håpe på det beste.

Slik jeg har skjønt, så er ikke immunforsvaret vårt nede for telleing i 1 trimester, men i 2 og 3. Tror jeg da..

Det er jo mindretallet av de som blir smittet som får av den kraftigste varianten. De aller aller fleste går det helt bra med.

Media har skapt massehysteri!

Jeg tviler på at jeg tar vaksinen, men ikke sikker i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...