Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg venter IKM over helga ca, men har så lyst til å ta en test allerede nå! Har di siste ukene vært både trett, slapp, vært unormalt kvalm og uvel. Jeg har også måttet tisse oftere og jeg er sulten og mett om hverandre.. det kan godt hende jeg leter etter symptomer som egentlig ikke er der.. men jeg klarer ikke å vente lenger:b Så jeg lurer egentlig på om dere har noen tips til hvilken test jeg burde kjøpe? Har ikke kjøpt så altfor mange tidligere, så er ikke så bevandret innen dette området..=p Kryss fingrene for meg! : )
-68mamma Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Hvilken dag har du IKM? Har du mandag så skal du kanskje kunne få utslag på en høysensitiv test 3-4 dager før, dvs fredag. Eneste sted jeg har funnet sånne er på babyornot.se - men de tar det jo tre dager å få.... Men så tidlig før IKM kan du få falskt positivt utslag - så det må du ha i bakhodet, så du ikke blir megaskuffet hvis mensen likevel kommer til uka. Så tidlig i svangerskapet utskiller vi så bittesmå mengder graviditetshormon så det er vanskelig å teste pålitelig. Alle tester du kan kjøpe på apotek og i butikk er vel like - de kan brukes fra den dagen du venter mensen. Lykke til !
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 det er vanskelig å si hvilken dag jeg venter IKM, for ettersom jeg ikke lenger går på pillen så varierer det hvor lenge det går mellom hver menstruasjon.. vanligvis er det mellom 23 og 26 dager mellom, men sist gang var det f.eks bare 17 dager;O Siste mensdag var 7.okt, så har gått 3 uker siden.. så kansje på mandag eller tirsdag!? huff, er ikke så lett.. men takk for tipset! ser virkelig hvilken grønnskolling jeg er på alt dette.. kan ingenting..:b sånn er det når det er første gang vi prøver.. alt må jo læres!:b Jeg skal sjekke ut den siden og lese litt om de forksjellige testene, se litt på apoteket osv.. så får vel bare kjøpe en og ta sjansen.. men ha i bakhodet at det kan vise feil såklart.. Tusen takk -68mamma ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå