Gå til innhold

MA, men hcg-nivået bare fortsetter å stige. Noen med erfaring?

pcos

Anbefalte innlegg

Bestilte tidlig ul fordi jeg var så redd for at ting ikke skulle stå bra til. var ganske usikker på hvor langt jeg var kommet, men var mellom 6+4 og 8+4. målte også hcg som var over 42000. Dette lover bra, tenkte jeg og gikk positiv til ul. Men det ble slettes ikke noen positiv opplevelse. gyn fant kun en tom fostersekk, og ingen tegn til liv. jeg tok en ny hcg tre dager etter den føste, og den bare fortsatte å stige. Jeg skjønner ikke hvordan hcg nivået kan være så høyt, når man ikke en gang kan se tegn til at det har vært et embryo der...... og hvorfor i alle dager har hcg bare fortsatt å stige? Hører med til historien at jeg ikke har hatt antydning til spor av blødning, så dette føles veldig rart.....

noen andre som har opplevd lignende?

Fortsetter under...

Hei,

Jeg fikk i dag konstatert komplett mola, 5 uker etter utskraping.

Jeg var ekstremt dårlig i starten av svangerskapet og følte at ting ikke var som det skulle. Jeg fikk bekreftet dette da jeg var på tidlig UL (9+2).

De fant ingen foster, bare mange blåser/druveklaser i livmoren min.

Jeg ble sendt rett til utskaping og måling av hcg verdier.

Hcg verdiene mine var da på nesten 200.000 (ikke rart jeg hadde vært i dårlig form).

Etter utskapingen har jeg vært jevnlig til kontroll og Hcg verdiene mine var i går på 14.

I dag har jeg da fått vite at det var komplett mola jeg har hatt, og må gå til oppfølging i 6-12 mnd før vi får forsøke å bli gravid igjen, alt avhening om hcg verdiene mine blir normal innen 3 uker.

Det høres veldig rart ut at hcg verdiene dine fortsetter å stige. Skal du måle de flere gang i fremtiden.

Jeg tok en ny hcg i går, men har ikke fått svar på denne enda. skal tilbake til gyn i morra, mest sannsynlig for en utskraping. er veldig spent på hva hcg-verdiene mine nå. har nettopp lest om blæremola på nettet, og det slo meg om dette kan være tilfelle her, men ville ikke gyn sett det på ul da?

Hei.. Etter eb abort er det ikke unomalt at hcg stiger litt for å synke igjen.. på svaret du venter vil du nok se at det har synket noe.

en blæremola vil gi meget høye hcg nivåer. det er også noe som vil bli sett på en ul.

Lykke til

Uff, dette var kjipt.

Det høres ut som om du kan ha en B.O, eller blighted ovum. Klipper inn dette fra nettet:

- blighted ovum, med det menes et blindt egg, en fostersekk uten fosteranlegg. Man har positiv graviditetstest og de vanlige svangerskapssymptomer, men det er ikke et fosteranlegg der som vokser. Det er vanlig at man erkjenner dette etter en tid, ved at man begynner å blø med brunlig utflod, slik som ved de andre tilfellene.

Annonse

Det samme skjedde med meg, HCG nivået steg etter at jeg hadde begynt å blø.

Jeg hadde en exu. Kroppen ordnet opp i dette selv, men det er det verste jeg har opplevd. Ubegripelige smerter, håper aldri du opplever det!

Be om innvendig UL!

Lykke til.

jeg har vært på 2 innvendig ul, blir tredje i dag. Har enda ikke blødd noe, men det kommer vel. litt av en berg-og-dalbane det her å prøve å få barn altså.... først langt nede fordi det aldri klaffer, å så plutselig klaffer det og det er rett opp i taket, så skjer sånne ting som det her, og det er rett ned i kjelleren.... vet jo at det her har skjedd veldig tidlig og alt det der, så er jo en bagatell i forhold til det mange andre opplever, men det gjør sørenmeg vondt!!! virker ikke helt som om det er godtatt av samfunnet at man kan sørge over å ha mistet før man er over 12 uker...

Hei,

Hvordan gikk det på din siste ul?

Du har nok ikke blæremola, for dette ville de sett på første ul. Det gjorde det hos meg.

Jeg har fått forbud mot å bli gravid i 6-12 mnd alt avhenig av når hcg nivået mitt blir normal. I de mnd skal jeg få tett oppfølging før jeg blir "friskmeldt". Føles som en dobbel straff å måtte vente så lenge.

Håper det går bra med deg etter forholdene. Du må sørge så mye du vil og ikke bry deg om hva resten av samfunnet måtte mene.

det va ikke noen positive nyheter å få i går.... var egentlig veldig forberedt på det.... så nå er alt over. utskrapinga gikk veldig greit, hvis man kan si d. ikke noe å grue seg over pga fysiske smerter i alle fall. nå har jeg bestemt meg for å prøve å legge dette bak meg, og få kroppen klar til et nytt forsøk. er på en måte en lettelse å få det ut, når man likevel vet at det ikke er grunnlag for liv der....

kommer nok til å være i tankene mine i tiden fremover, men er jo mange det går bra for også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...