FruFrydmedtotette Skrevet 29. oktober 2009 #1 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei,håper det er noen kloke damer her som kan svare på mine spm ang foreldrepenger osv,for jeg skjønner nemlig mindre! Er gravid med min første og om alt går etter planen Var å titta litt på nav sine sider for å se om jeg skkjønte noe mer,noe jeg egentlig ikke gjorde. Der var det en sånn kalkulator som beregnet foreldrepenger,punchet inn hva sambo og jeg hadde tjent de 3 siste åra å da stod det at tilsammens fikk vi ca 6000 kr i foreldrepenger. Hva er foreldrepenger? Får ikke jeg enten full lønn i 46 uker,eller 80 % i 56? Og blir mine permisjonspenger regnet ut i fra hva jeg tjente i fjor? Fikk redusert antall timer på jobben etter finanskrisa så tjente mye mindre i år enn har gjort de 2 foregående. Håper vikrelig noen kan svare,da jeg er heeelt grønn på dette området. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140889664-h%C3%A5per-noen-kan-svarespm-ang-foreldrepenger-skj%C3%B8nner-mindre-i-denne-jungelen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #2 Del Skrevet 29. oktober 2009 Den kalkulatoren gir bare feilt svar. Det er som regel det du tjener siste mnd før permisjonen starter som blir grunnlaget så lenge du har jobbet 6 av de 10 siste mnd. Er det store variasjoner regner de ett snitt av de 3/6/9 siste mnd før permisjonen starter. Velger dere 100% lønn har dere 46 uker og velger dere 80% har dere 46 uker permisjon. Dette kalles foreldrepermisjon og pengeren dere får i denne er foreldrepenger. Far må også ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før HANS del av permisjonen starter og han får lønn ut fra sin jobb. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140889664-h%C3%A5per-noen-kan-svarespm-ang-foreldrepenger-skj%C3%B8nner-mindre-i-denne-jungelen/#findComment-140889927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå