husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Helt siden han var forkjøla for aller første gang i sitt liv i slutten av august har han hostet om natten. Han ble litt småforkjøla igjen i begynnelsen av oktober og da tok vi han til legen. Ikke fordi han var spesielt syk men pga hosten. Alt var bra. Men han hoster fortsatt. Kun når han ligger og sover. Stakkars lille Promp. Jeg vurderer å ta han tilbake til legen for en henvisning til spesialist. Men jeg synes jo det er veldig rart. Hva ellers kan hosten komme av? Allergi er det ikke, da ville en sett det på andre måter også, og ikke bare når han ligger. Kan det være spising for tett opptil soving?
Itsrejk Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Sover han med åpent vindu? Hoster han i så fall mindre om det lukkes? Antar du har prøvd. Min eldste har gjennom alle sine åtte år hatt perioder der han har hostet om kvelden og natten. Her blir det bedre dersom vi lukker vinduet på rommet hans. Jeg prøver å huske å lufte godt på forhånd, men lukker igjen vinduet når han legger seg. For å stoppe hosten hjelper det dessuten ofte med kaldt vann. Hostesaft har han konsekvent nektet å ta hele livet. Han har forøvrig vært hos barnelege for noen år tilbake, og blitt testet for astma, noe han ikke har. Skader ikke å be om henvisning til barnelege/spesialist på astma og allergi hos barn.
husmus &2 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2009 Han får kaldt vann ofte om kvelden/natten, jeg begynner å bli litt skeptisk til hele greia. Det er nok ikke vinduet som er problemet. Og heller ikke for varmt/kaldt etter litt eksperimentasjon. Han har jo stor sjanse for astma siden han er ks barn OG faren hans hadde barneastma. Nei, jeg tror en ny tur til legen står for tur.
Itsrejk Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Ja, ta en tur til legen, du. Greit å få prompen din sjekka skikkelig - enten det fører til bekreftelse eller avkreftelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå