Gå til innhold

Dere som har bygget hus og gjort en del egeninnsats (tapetsering, golvlegging osv.) Kan dere se her?

Anbefalte innlegg

Min søster og svoger holder på å bygge seg hus, de er nå kommet til det punktet at taket er tett, så det gjenstår en god del snekkerarbeid ennå.

Men nå fyller svogeren min året, og vi og mine foreldre tenkte på å kjøpe et verktøy eller redskap som er greit å ha når man skal bygge seg hus. Tror ikke de har så mye fra før, en og annen drill kanskje, resten har de lånt av faren hans.

Men hva skal vi kjøpe? Vi har bare pusset opp et gammelt hus, så for vår del var det nok tapetskrape som var det viktigste (blæh!) Men det trenger jo ikke de :-)

Fortsetter under...

slipemaskin e kjekkt.. ellers så ønsker min samboer sæ ( som har snekkra hele vårt hus å elsker verktøy)

-stikksag

-sirkelsag

-spikerpistol ( var en helt uunnværlig hjelp når vi holdt på)

- kapp å gjærsag

- bits-sett

så dr er nu noe.. :) men tingan e jo ganske så dyr.. kansje dokker bor i nærheten av maxbo eller jernia? dr har dem myye fint verktøy :) lykke til

Vi har mange byggfirma/butikker like i nærheten, så det går fint :-)

Men trenger "vanlige" folk slikt utstyr? De skal ikke snekre noe selv såvidt jeg vet, kanskje en terrasse på sikt.

Evt. en slik laser - vater eller hva det heter. Den kan en bruke til mye f. eks. få første tapetstripe rett på veggen, henge opp bilder og hyller osv.

Sett med ulike bor til boring i tre, mur osv. Utrolig hvor mye en får brukt bor;)

Kommer ikke på mer...

-Håndsirkelsag er mye mer brukt enn stikksag her i huset. Funker til det meste av kutting, også der vi kunne brukt stikksag.

-Spikerpistol og kompressor (ikke så dyrt på clas ohlson faktisk!)

-En skikkelig (elektrisk) kapp og gjærsag, gjerne på arbeidsbord så en kan jobbe stående og ikke nede på gulvet.

Det er utrolig mye som er kjekt å ha, men som man ikke har bruk for når en er ferdig... Disse tingene kan leies hos de fleste byggevarekjeder.

Noe vi hadde utrolig god nytte av er en slik "gipstrekker" som egentlig er en skrumaskin som kan ta skruer på remse. En fester på en remse med skruer og så mater den automatisk mens du skrur opp gipsplatene på veggen eller i taket. MYE mer praktisk enn en vanlig drill, en skru i hånden og resten i lomma eller munnviken, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...