Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Bare lurer. Så i et annet innlegg at en barnevernspedagog skal ha foreldresamle i barnehagen. Er de der for å vurdere foreldrene eller? Jeg har nok mye å lære om barnehagenhverdagen:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Ja du. Foreldresamtaler er til for at de ansatt skal vurdere foreldrene.... Geez..... Har skjønt på innleggene dine at du er litt paranoid av deg, men dette tok kaka.
Miss Misantrop Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg lurte på akkurat det samme da jeg leste tråden, Tale. Merkelig sted å jobbe om man er barnevernspedagog...
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg vet om flere barnevernspedagoger som jobber i barnehager. I forrige barnehagen til Småen var det en barnevernspedagog og en førskolelærer som delte på jobben som leder på avdelinga. Ellers kjenner jeg andre barnevernsped som har jobbet årevis i barnehage. De har jobbet i bh rett og slett fordi de trives der.. Er jo bare flott at det er flere typer pedagogiske utdanninger representert i barnehagen.
The Bad Gal Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Vi har en barnevernspedagog i barnehagen til frøkna, hun har dispansasjon som pedagogisk leder siden de ikke har klart å få tak i en førskolelærer til stillinga. Hun jobber i barnehagen fordi hun liker barn og er interessert i å lære mer om små unger, hvordan de fungerer sammen sosialt osv. Hun er ikke der for å vurdere oss som duglige foreldre eller ei.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Merkelig sted å arbeide som barnevernspedagog? Det er da et av de vanligste arbeidsplasser for bv.pedagoger å arbeide. De kan arbeide som enten konstituert ped. leder hvor de kan ta 1 år deltid med barnehageped, hvor de stiller likt med førskolelærerne. De kan arbeide på spesialavdeling, de kan arbeide i resursstyrket bhg, de kan arbeide som ped.leder 2, de kan arbeide på flere/ et spesielt barn med ulike behov. Ingenting er bedre enn tverrfaglighet til barnehager, bv.pedagogen ser barna med andre øyne enn førskolelæreren,de er lært opp til å "se" forskjellige ting. Det har INGENTING med å vurdere foreldre å gjøre. Kjenner at jeg blir matt. JA til mer barnevernspedagoger og vernepleiere i barnehagene!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Hvorfor syns dere det er merkelig? Er dere mer komfortable med at ufaglærte assistenter tilbringer dagene sammen med barna deres, enn at mennesker med genuin interesse og kunnskap om bl.a. barns utvikling tar del i barnas hverdag?
Gjest Tale30 Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg var faktisk hverken paranoid eller engstelig for at jeg skal vurderes som forelder av en barnevernspedagog. Jeg lurte rett og slett bare på hvilken rolle barnevernspedagogen hadde i barnehagen. Jeg blir også matt, når folk her inne tar alt i verste mening. Man kan liksom ikke lure på noe så normalt som hva de ansatte i en barnehage har som oppgaver. Til deg anonym som mener at du ved å ha lest mine innlegg kjenner meg som paranoid inviteres til å utbrodere. Du virker både lite hyggelig og lite seriøs!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg lurte på det samme når jeg fikk oversikt over alle de som jobber på skolen, 2 av de som jobber på skolen er barneværnspedagoger... Hva gjør de på skolen da tro? de jobber vel ikke som lærere da... så da lurer jeg også på hvilke oppgaver de har på en skole...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er barnevernspedagog og arbeider i barnehage. Jobber på tilrettelagt avdeling, som pedagog to. Jeg jobber i barnehage fordi jeg trives veldig godt med det- spesielt det å få jobbe med barn med spesielle behov. Jeg synes det er supert (som andre her også sier) og ulike pedagoger i en barnehage, førskolelærerene er selvfølgelig de som har utdanningen mest rettet mot barnehage. Men vi har også mye i vår utdanning som er rettet mor arbeid med barn og da spesilet barn med spesille behov!! Og jeg har foreldresamtaler med akkurat samme formål som det de de andre pedagogene har: høre hvordan foreldreen synes det går med sitt barn i barnehagen, fortelle hva vi jobber med og den utviklingen vi ser hos barnet og få tilbakemeldinger på den jobben vi gjør!! Barnevernspedagoger i skolen er veldig vanlig- de jobber der som miljøterapeuter!!
Gjest Tale30 Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for svar fra barnevernspedagogen. Du forsto spørsmålet mitt Jeg tenkte kanskje at barnevernspedagogen var med på samtaler med foreldre med tanke på å ivareta barns omsorgsbehov. Jeg har ikke barn i barnehage enda, og for meg var det mye mulig at dette var vanlig. Jeg er vel en av mange som ikke har så mye innsikt i den diversiteten av oppgaver som barnevernet og barnevernspedagoger har i sin arbeidshverdag
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er også BV ped og har jobbet i barnehage tidligere, hva en bv ped gjør der kommer jo an på hva hun/han er ansatt som. Jeg var ansatt gjennom fagsenteret, altså hadde jeg egne "timer" med barn som hadde ulike tiltak i barnehagen. Det er også veldig mange bv ped'er som er ansatt som vanlige assistenter, og da er jo arbeidsoppgavene deretter. En bv ped kan også jobbe som ped leder i en barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå