Gå til innhold

Spiser ikke sunt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei...det gjør jeg ikke :-( Jeg greier ikke å bli sunnere i matveien. Legger meg hver kveld med svart samvittighet for alt det usunne jeg har kjørt i meg i løpet av dagen....(huff!!!) Jeg trener flere ganger i uken, hverken røyker eller drikker, er slank. Hvor mye har kostholdet å si for å lykkes? Kan det være at det er manglende sunt nok kosthold som er årsaken til at vi ikke lykkes? jeg er 42 år snart, så jeg vet at alderen taler i mot meg her. Trenger bare et håp om at det kan lykkes, nå når vi skal i gang med (muligens siste) forsøk. Er det noen her som har vært hjennom kort regime, og lyktes på det....og som kanskje ikke lyktes på langt regime? Mange spørsmål dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 45 og 1. gangs to dager over termin. Før jeg ble gravid hadde jeg lagt om kostholdet totalt; dvs kuttet sukker og raske karbohydrater. Mye grønnsaker og frukt, fisk 4-6 ggr pr uke og rent kjøtt 1-2 ggr pr uke. Ikke ferdigmat, laget alt fra bunnen av. Brukte ca 8 mnd på å gå ned 11 kg, fra BMI 25 til BMI 22,5 Målet med kostholdsomleggeingen var å gå ned i vekt. Jeg røyka og trente ikke. Vet ikke hvor mye dette med kosthold hadde å si for at jeg ble gravid.

Hadde ingen planer om å bli gravid (kan ikke planlegge graviditet når du er 45, tenkte egentlig at det ikke er mulig). Hadde ikke brukt prevensjon på drøyt ett år, fordi alder er sikrere prevensjon enn kondom i min alder.

Forteller min historie for å få frem at det ikke er umulig å bli gravid selv om man er over 40, ingen grunn til å gi opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...