frøet76 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hva kan jeg gi som gleder min lille jente? Var i leketøybutikk i dag. Mye rart å se, men usikker på hva som slår an i en 1årings verden? Har dere kjøpt en leke som virkelig slo an - ikke bare i nuet- men over tid?
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har ikke, men venninna mi ga jenta si et minikjøkken til 1 årsdagen, og det er i flittig bruk enda - og nå er hun snart 6! Det kan du jo også supplere med stæsj etterhvert:) De har et kjempefint på ikea blant annet... Evt et fint dukkehus. Kanskje litt liten enda, men... Ellers kan du kjøpe divere musikk/rytme instrumenter - hvis du orker;) Bor du i Oslo, ta deg en tur innom Riktige Leker mellom Nationaltheateret og Aker Brygge - DER har de mye fint der! *drømme drømme*
Neijasså... Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Hehe, det morsomste jeg kan tenke meg til en ettåring er en ballong, men det kommer vel i kategorien "gaver som slår an i nuet". ;o) Men ellers: - et stort og mykt kosedyr (alle mine har elsket kosedyr som er nokså store, myke og passer fint i armkroken når de skal sove). - lekekjøkken - leketelt - puttekasse (Tupperware har en fin en!) - stabletårn (f.eks. Brio-klovnen el.l) - badeleker Det morsomste mine barn har visst om i 1-årsalderen og forsåvidt ennå også (eldste er 4.5) er forøvrig katta, men det er kanskje ikke helt politisk korrekt å gi katt i 1-årsgave (med mindre dere uansett har tenkt på å skaffe katt, da).
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Signerer på lekekjøkken. Det er blitt, og blir, veldig mye brukt! Vi fikk vårt når mellomste var litt over 3 år og eldste 5 år, minstegutten var bare 6 mnd da. De lekte og lekte, og når minstegutten ble 8-9 mnd begynte han også å leke med det. Han er nå snart 2,5 år og det er fortsatt den leken han har brukt mest av alle lekene vi har, han leker fortsatt mye med det, og de andre to kan også leke med det innimellom.
bønni Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Lekekjøkken! :-) Jeg fant et fint et fra Fisher Price på loppis - og det er helt supert! Foreløpig slamrer han med skapdørene og romsterer med det som kan skrus og trykkes på, og så fyller jeg kummen med duploklosser, gir ham en fuktig klut og sin egen oppvaskkost ;-) Har sett at der er masse lekekjøkken på loppiser, så det kan bli en billig og underholdende presang. Det er generelt mye fine leker av god kvalitet å finne på loppiser, bare å vaske godt så er de supre. Duplo er også en av de gode presangene her. Han klarer foreløpig ikke å sette sammen klossene selv, men er utrolig engasjert hvis vi leker litt sammen med ham. Regner med at det bare blir morsommere etterhvert. Og jo mer jo bedre :-)
FruTB Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Wheely Bug Bo blir ett år i morgen, og vi har kjøpt en Wheely Bug (kua). Gleder meg til å se reaksjonen hans i morgen Eventuelt en Bobby Car, parkeringshus, duplo, gå-vogn (og han/hun ikke går enda), sakkosekk (for barn - Happy Cat)), tunell fra Ikea, gyngehest, Sprell har mye fint
rima Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Både lekekjøkken og leketelt var skikkelig pop her da jenta vår ble 1 år. Hun laga like mye mat som pappa som er kokk! Og leketeltet er også flittig brukt den dag i dag og hun er 4,5 år nå..;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå