Gå til innhold

Gravid etter SA, sjans for å miste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har hatt to greie graviditeter og fått to friske barn, en på 5 og en på 3 år. Da jeg ble gravid for 3 gang i fjor opplevde jeg å miste i uke 8 (hadde vært dødt fra uke 6). Er nå 35 år. Er det noen som vet hvor stor sjans det er for å miste igjen.Er i uke 5 +3 og er litt paranoid:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke si at slik ER det - men legen min har sagt at det ikke er større sjanse for å miste igjen selv om du har hatt én SA/MA. Det er først når du har mistet 3 ganger og går inn i gruppen habituell abort det er grunn til å være ekstra obs på at det kan gjenta seg. Når du har kommet så langt som 5+3 ligger du godt an. De fleste aborterer jo før de vet de er gravide. Så per idag er det mye større sjanse for at det går godt enn at det går galt :) :) :)

Krysser fingrene for både deg og meg jeg og håper vi kommer i mål!!!

(Har mistet 3 ganger men er idag lenger enn noen gang før :)

Skrevet

1 SA gir ikke større sjanse for å miste ;)) E først når du bikke 3 ganga at d bynne bli stor sjanse for å miste.

Lykke til så mye!! ;))

Skrevet

Også sier de at det er større sannsynlighet for at det vil gå bra dersom man har fått barn. Jeg har selv mistet 3 ganger,men fikk en datter mellom 2. og 3. abort. Legen vil ikke kalle det habituell abort før man har mistet 3 ganger etter hverandre med samme partner. Jeg har så langt hatt veldig lett for å bli gravid. Har blitt gravid 5 ganger på første forsøk. Nå håper jeg at spiren sitter denne gangen.

Ønsker deg masse lykke til,og jeg skjønner at du er bekymret og engstelig. Jeg er det selv også. Du kan jo be legen om å sende henvisning til tidlig ul. Det hjelper å få sett det med egne øyne at det er liv inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...