Gå til innhold

Hvordan er veien videre nå rent praktisk, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Blir jo helt stressa av alle som vet hvilket sykehus de skal på og har avtalt ultralyd ;)

Jeg har bestilt time til første svangerskapskontroll. Hva nå? Er det noe annet jeg bør gjøre, andre jeg bør ta kontakt med? Eller er liksom svangerskapskontrollen starten på resten?

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært hos legen eller svangerskaps kontroll enda vet ikke selv om jeg er 1 eller 2 månder. har en fra før av men vet jeg var på nav for å skrive noen papirer om permisjon å slikt men det er vel litt tidlig. husker ikke når jeg gjorde det sist men kommer til å vente litt til. ultralyd og sykehus kan du prate med jordmoren eller legen du går til. det tok de i værtfall opp meg meg. jeg spørte ikke så mye for man vet ikke helt hva man går til når det er første gangen. slapp av ikke stress nytt tiden.

Hei Miranda. Ikke bli stressa, men skjønner absolutt at du blir det. Er så mye å forholde seg til. Men egentlig så holder det å ha bestilt time til første svangerskapskontroll. Når du er der så vil legen fikse sykehus til deg og gi deg all nødvendig informasjon. Nå vet jeg ikke hvor du er fra, men har hørt at ønsker man å føde på Rikshospitalet så er det vanskelig å få plass. Mao så er det lurt å ta kontakt selv før første svangerskapskontroll og søke om sykehusplass.

Ellers er det ikke så mye mer, så vidt jeg vet i hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...