venter_på_deg_lille_venn Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 God kveld jenter:) Jeg har lest side opp og side ned. Fulgt med på forumet her en evighet uten å ha skrevet noe... Men, nå trenger jeg også noen å "snakke" med:) Forteller litt om meg selv; Jeg er 23 og mannen min er 31. Jeg har en datter fra et tidligere forhold på 5 år, som kom på første forsøk:) Jeg er, (som dere ser i nicket) i min 27 pp! Startet utredning etter å ha prøvd i et år ca. Det er ingenting galt verken med meg eller mannen min... Jeg har gått på 9 pergokurer både enkle og doble uten resultat. Vi har hatt 8 leger og forholde oss til i løpet av disse pp! utrolig frustrerende og ikke ha noe stabilitet i utredningen! Føler liksom at jeg har alt ansvaret selv! Jeg har veldig sjeldent mensen... Og når jeg har det er det bitte litt i et par dager! De uregelmessige syklusene startet ca 3 mnd etter at vi begynnte å prøve! Jeg har tatt lapraskopi, de fant ingenting galt der heller... Så det er hormonene mine som er ute på en aldri så liten bærtur! (som er noe inni granskauen lang!) Vi bestemte oss for IVF i sommer, og sendte inn en søknad. Nå har jeg sniffet Synarela siden 5 Oktober og stukket meg med Gonal F siden 21 Oktober... Har omtrent alle bivirkningene man kan ha:D I morgen reiser vi til Trondheim for behandling på St Olavs! Vi bor på Østlandet, så det blir kjærlighetsferie på oss en uke:))))) Er livredd! Vanskelig å vite hvorfor og hva jeg er redd, men for alt som skal skje... Er en person som egentlig er veldig sterk, men akkurat nå er jeg NERVØS! Har tanker som -tenk om det ikke er noe egg der! -tenk om vi blir sendt hjem igjen pga at jeg ikke har respondert på medisinene! Uff! Her kom faktisk alt... Hehe....
venter_på_deg_lille_venn Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 28. oktober 2009 NY skulle det selvfølgelig stå! Hihi...
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Velkommen skal du være! Jeg smugleser stadig her, men er selv ikke spesielt aktiv, men syns det er et nyttig forum for å få høre litt om hvordan andre takler denne prosessen samtidig som det er endel info om ting som man glemmer å spørre legen om. Selv er jeg fortsatt i ventestadiet, men får den "glede" av å innlede jula med sprøyter. Lykke til videre!
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Hei på deg, og velkommen hit. Her er det mange kloke damer som "bor". Du skal til St. Olavs nå og da kommer du til å ha en ultralyd hvor de sjekker hvor mange folikkler du har, folikkler er eggposer, og det er ikke bestandig at det er egg i dem. Så måler de størrelsen på dem og bestemmer om du må gå noen dager til på medisin. Når folikkelposene når rett størrelse skal du til egguthenting. Da setter du en eggløsningssprøyte 36 timer før du skal inn, og har en hormonfri dag før du skal inn til uthenting. Det er sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk med tanke på medisinering. I tromsø får man litt i tabelettform før en drar til klinikken og petidin i skjeden. Så henter man ut de folikkelposene du har og sjekker dem for egg. Der det er egg blir det befruktning. Du drar på hotellet og slapper av. Dagen etterpå får du en telefon om hvor mange egg som ble befruktet, og når du skal ha innsetting. Dessverre er det noen som ikke har egg, eller at eggene er dårlige og ikke lar seg befrukte. Det er sikkert mer du lurer på, men dette er slik jeg har forstått det. Spør hvis det er mer du vil vite. Mange kloke damer her..
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Hei;) Du er jo kommet ganske så langt i denne IVF prosessen! Spennende;) Utrolig bra forum dette her, og jeg har vært her inne en god stund nå...litt over 1 år faktisk..hmmm..jeg er mye her inne, daglig faktisk;) Det har hjulpet meg enormt å være her inne, stille spørsmål, få oppmuntringer og gode ord fra alle de utrolig skjønne og forståelsefulle jentene her inne;)Både på opp-og nedturer, det er det mange av! Ønsker deg masse lykke til!! Fortell hvordan det går! Klem til deg fra meg;)
venter_på_deg_lille_venn Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2009 Setter veldig stor pris på lykkeønskningene! Begynnte å gråte av de til og med! kan det være hormonene tro! Haha! Rypefest; Takk for info! Er det mange som ikke har egg i det hele tatt? Er det noe "link" mellom det og evt diagnose? Uff... Fryktelig mange tanker nå........
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Hei igjen! Vet ikke om det er noen sammenheng med folikkelposer og antall egg. Vet bare at ved forrige egguthenting i 2007 hentet de ut 10 folikkelposer og det var bare 4 egg. Jeg har PCO som betyr at jeg har en del cyster i stedet for egg. Har i tillegg et lavt egglager, så 4 egg er rekord for meg. Det er ikke kvantitet som teller men kvalitet. Av de 4 ble 3 befruktet og 2 satt inn. Resultatet var ei snuppe som er 2 år om noen uker.. Hold oss oppdatert hvordan det går på fredag..
Pia76.. Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Heisann:) Tenkte bare jeg skulle ønske deg masse lykke til jeg ))) Jeg hører også til Trondheim,,,så skal bli spennende å følge deg:O) Klæm fra mæ
venter_på_deg_lille_venn Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2009 Oi! Det var gode nyheter Rypefest! Godt å vite at det går an selv med få egg! Krysser fingrene for at jeg har et helt eggelag der inne:) Jeg har ikke sovet noenting i natt! Våknet hele tiden for å se på klokken! Endte med at jeg sto opp og hang opp klær midt på natta! Blir jammen meg godt å få dette overstått nå! Pia76: Hvor langt er du kommet i løypa da?
Rose69 Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Ville bare sende mange lykkeønskninger fra en gammel traver her inne. Har passert 5 år (!!!!) her inne, og mye har skjedd siden 2004. Men en ting skal være sikkert; hadde ALDRI klart meg uten jentene her inne på BIM og ass.befr. Dette er mitt 2.hjem og har faktisk fått venninner her inne som jeg har jevnlig kontakt med. Mitt første IVF var i 2005 v St.Olav og jeg hadde en kjempefin opplevelse; forståelsesfulle og behagelige personale.Og så er de jo trøndere da ;-) Vi tok også en liten "kjærlighets-ferie" da.hehe. Man trenger det i en slik periode.Gjøre noe koselig ut av det, midt i sprøyter og hormoner. Følger spent med deg!! Stor varm klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå