lilleღpersille Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 I disse dager... Vanskelig valg egt. Fornuften sier jo at det lureste er å vaksinere seg først før man prøver. Men har jo prøvd i noen mnd nå og er fælt å måtte hoppe over en pp. Har så sinnsyke eggløsningssmerter nå!
M@msen Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg skal ikke ha pause,med anbefalinger om å ikke ta vaksina fra min lege så fortsetter vi som vanlig!
lilleღpersille Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har tenkt å ikke la denne pp gå fra meg nå, men om det ikke går, springer jeg ned til legekontoret første mensdag;)
Ella-83 Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Nei jeg tar ingen pause og stresser ikke med å få tatt vaksina heller.
Musemor med tre søte små Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Nop, skal ikke ta pause, men nå har heller ikke jeg tenkt til å veksinere meg heller
Snusmumriken* Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Ingen pause i prøvingen her heller Har ingen planer om å ta vaksinen!!
påtjukken Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 me tar ikkje pause iallefall.. føler ingen trang til vaksina... ska heller ta den i 2. trim om eg blir gravid snart:) hehe
BettyBoob Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 ånei, ingen pause her - vi er i 1 pp med ikm om to dager, kan jo ikke stoppe der hvis det ikke går denne gangen! tror jeg har to i huset som allerede er syke, så smitten er jeg allerede utsatt for. Håper bare jeg ikke blir syk av den - bare immunisert naturlig
happygilmore Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Ingen pause her, og ingen stress angående vaksina.
Babylove(^^,)GRAVID Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 Henger meg med. Skal ikke ta noe pause i prøvinga. Men er ikke jeg gravid denne pp så tar jeg nok vaksina siden sambo har astma å er utsatt. Men peser ikke noe med den. Så mye oppstyr rundt den så orker ikke lese noe mere om den heller. Er foresten vår 6 pp så å hoppe over en pp er uaktuelt, selv om vi ikke har prøvd stort lenge!
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Ikke noe pause her heller. Kan ikke gå glipp av kanskje den ene gangen det kan klaffe..! Og har vel egentlig ikke tenkt å ta vaksinen før jeg MÅ. Og blir jeg gravid så blir det vaksine i 2. trimester! Enkelt og greit!
AnnaA+T Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg kommer ikke til å ta pause..Og om jeg blir gravid så tar jeg det med vaksinen når den tid kommer..
-68mamma Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Dere som ikke skal vaksinere dere - er dere ikke redde for å smitte noen som kan dø av det ? Er dere ikke redde for å abortere hvis dere får influensaen ? Bare lurer altså - jeg er livredd for begge deler, det er derfor jeg vil vente med å bli gravid og vil vaksineres så fort som mulig.
KimbosBaby Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Har ikke tenkt til å vente med prøving, dumt å "kaste bort" en pp når man har begynt på behandling... Nå er jo jeg sykemeldt om dagen også da så sjansen for å bli syk er ikke så stor, sitter jo hjemme hele dagen...
Luna har født. Skrevet 29. oktober 2009 #15 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg hat tatt vaksinen og fikk beskjed om å bare prøve med en gang. Velger likevel å hoppe over en mens før jeg prøver Lykke til alle sammen, her finnes nok ingen fasit.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 29. oktober 2009 #16 Skrevet 29. oktober 2009 Samme som Luna her. har tatt den, velger å hoppe over en mens, men blir jeg gravid så får jeg ta det som det kommer.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 29. oktober 2009 #17 Skrevet 29. oktober 2009 Eg slapper heilt av.. PÅ TV sies det jo at en e bare i risikogruppa når en passerer 12 uker..(fra det der pandemi kontoret eller ka det hetter) Har ikkje tenkt å vaksinere meg, vil heller få antistoffer på den gamle måten i så tilfelle. Skulle eg bli gravid, og ikkje blitt sjuk, så har eg alternativet å vaksinere når en kommer forbi uke 12. Blir eg gravid, og blir sjuk, så får en ri av den stormen. Det e bare en influensa. Og ingen klarer og overbevise meg om at dette er noe skrekkelig farlige greier. For noen, ja! Det e jo alltid noen som vil bli ramma hardere enn andre. Men for vanlige, friske, voksne mennesker så e ikkje denne influensaen farligere enn den vanlige sesong-influensaen. Det tror eg- og har tatt mitt valg.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 29. oktober 2009 #18 Skrevet 29. oktober 2009 Har akkurat hatt en SA, og fikk vite at siden jeg hadde influensa (muligens svineinfluensa) da jeg ble befrukta, så kunne det være grunnen til at jeg aborterte.. dette pga at immunforsvaret mitt var så aktivt for å kvitte seg med influensaen.. og et sterkt og aktivt-arbeidende immunforsvar er ikke noe særlig dersom man vil bli gravid.. så jeg lurer litt på å få tatt vaksinen før jeg begynner å prøve igjen.. går ut fra at kroppen og immunforsvaret får litt jobb når vaksina kommer i kroppen, og jeg går IKKE igjennom det helvete jeg akkurat har vært gjennom pga en pp!!! da vil jeg heller vente en mnd og så satse for fullt igjen:)
-68mamma Skrevet 29. oktober 2009 #19 Skrevet 29. oktober 2009 mummy2be har rett - abortrisikoen er stor dersom man får influensa og er nygravid - det er ikke "bare" en influensa. Friske mennesker uten sykdomshistorie har jo dødd av dette. Drømme : du er i risikogruppa de første 12 ukene også - men da KAN du ikke ta vaksinen, pga fare for fosterskader.....så de 12 uken er du faktisk ekstra utsatt for sykdommen...da både du og fosteret kan dø.
LillePersille88 ? Skrevet 29. oktober 2009 #20 Skrevet 29. oktober 2009 Vi stopper ikke opp med prøvingen:) Vi har heller ingen planer om å vaksinere oss. Les litt på denne siden før dere vaksinerer dere (nyttig info): http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=-1&flag=1&id=1&ban=1 Ett par utdrag: "Produsenten GlaxoSmithKline (GSK) har gjort det klart at vaksinen ikke er blitt forsvarlig testet og har derfor forlanget ansvarsfritak for skadevirkninger som bruken av den måtte forårsake". "Gravide som får Pandemrix-injeksjon vil få en skyhøy risiko for å føde kvikksølvforgiftede barn med varige skader på sitt nervesystem". Virker som om vaksinen fortsatt er i teststadiet, og produsenten selv har bedd om ansvarsfritak for skadevirkninger! Noe som Norge har godtatt. Det er forresten flere som dør av vanlig sesonginfluensa, enn av svineinfluensaen.
lilleღpersille Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #21 Skrevet 29. oktober 2009 Fint å høre at andre tenker som meg. Lykke til med prøvinga!
J -76 Skrevet 29. oktober 2009 #22 Skrevet 29. oktober 2009 Henger meg på her. Vi tar prøvepause til jeg har tatt vaksinen. Vil ikke utsette meg for denne risikoen unødig, har jo er barn fra før som trenger meg. Jeg vil heller ikke utsette et foster for vaksine, så vi venter. Det er klart utfordrende å vente når man har prøvd et år, men tar ingen sjanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå