Gå til innhold

Pakkekalender til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere pakkekalender (..altså, julekalender) til barna deres?

Har brodert en kjempefin kalender itl jenta mi! Og da må jeg jo nesten henge på noen pakker også.. Men hva skal jeg ha i?

Tenker det blir mye smykker, hårstrikk og klemmer... ellers er jeg helt blank.

Blir kjempeglad for tips!! :-) Hun blir 2 i Mars..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp- her blir det pakkekalender. Storesøtrene hans på snart 6 og 7 har jo og han skjønner jo at de får pakke.... (han er 18 mnd nå)

Til jenter syns jeg det er lett;) Eksempler på ting jeg pleier å kjøpe;

leppepåmade, badekuler/ små figursåper, søte truser, vanter, dropseske/skjokolade,kjærlighet etc på lørdager, farger, små søte blokker, klistremerker (har gjerne en klistremerkebok i en av de første dagene), morsomme viskelær, tannbørste, hello kitty body lotion etc, en 5-er, rosiner, neglelakk......

Jeg pleier å kjøpe med meg litt rundt denne tiden og fremover. Særlig når jeg ser noe smått og godt til en liten pris;) Er jo alltid noe på tilbud på apotek, parfymerier, HM, lekebutikk osv

Nå skal jeg ha til 3 barn da så vi prøver å holde det til en lavest mulig pris;)

Skrevet

Snuppa fikk allerede i fjor hun, da var hun bare litt over året så det var litt vanskelig å finne på småting. Jo større de blir jo lettere blir det! Mulighetene her mange!

Jeg har tenkt å gi noe spiselig (godteri) på lørdagene. F.eks kinderegg.

Så tenkte jeg å kjøpe en pakke med duplo og fordele det på 12 pakker.

Innimellom skal jeg putte inn noen nyttige ting som f.eks ullsokker.

Så blir det litt hårpynt, badesåper, trylleklut osv.

Andre ideer er: Små plastdyr, klistremerker, såpebobler, tegnesaker, små bøker. Det kan også være gøy å gi barnet noen egne ting å pynte juletreet med.

Begynn tidlig å se etter ting allerede nå, så slipper du å handle alt på en gang.

Skrevet

Tusen takk for mange gooode tips!! Da blir det ikke så vanskelig likevel ;o)

Skrevet

Kjøp en stor pakke duplo/ littlepeople etc og del den opp i 24 små pakker. Prakrisk om barna er for små til "småting"

Skrevet

Jenta vår fyller to på onsdag og skal få pakkekalender saman med storebroren på fire. Eg har begynt å strikke små dyr og figurar som skal bli til julekrybbe til saman :o) Skal pakke dei inn til kalenderen, med Jesusbarnet på julafta.

I fjor hadde vi litt sånn diverse småting, men synest liksom ikkje det blir noko igjen av det. Hårstrikk og klemmer forsvinner, sjokolade kan dei få innimellom utanom kalender. Håpar på at årets kalender faller i smak :o)

Skrevet

har ikke, men tips er å kjøpe et duplobyggesett. Bygg det selv først og pakk så inn slik at dere kan bygge litt hver dag!

Skrevet

Jeg har kalendergave til mine to barn på 21 mndr og 7 år annenhver gang og til begge på selve julemorgen. Da kan begge glede seg over å få noe og også spenningen ved å se hva den andre får. Da slipper mor å lage en dobbeltkalender og barna får noe felles å glede seg over.

Skrevet

Dette tipset passer kanskje ikke så godt siden du allerede har brodert kalender, men det har fungert så fint hjemme hos oss så jeg deler det her likevel: I fjor kjøpte jeg 24 billige trerammer fra IKEA og satte inn bilder (egentlig mest bilde-collager med litt tekst) fra året som hadde gått. Hadde et tema for hver ramme (sommerferie, bryllup vi hadde vært i, nye babyer i omgangskretsen, skiturer osv), pakket dem inn, merket med tall fra 1 til 24 og hang dem i en lang rekke på veggen. Så åpnet vi en hver dag og har hatt dem hengende oppe resten av året. Jenta vår var bare 8mnd i fjor da vi gjorde det, så da var det mest for moro og for oss voksne. I år tror jeg det faller veldig godt i smak hos henne også - hun synes det er veldig moro med bilder av mamma, pappa og seg selv, og det blir en fin måte å huske besteforeldre og andre vi ikke treffer så ofte. Er plass til litt ekstra i ramme-pakkene, så tenker jeg legger i en liten godis til lørdagene eller noe annet spennende. Bildene fra fjorårets kalender tenker jeg å sette inn i et lite album når jeg bytter ut med årets bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...