Smil <3 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 når begynner man å teste? tester man morgen, dag eller kveld? og når testen er positiv så er el over? er det sånn det er? aner ikke når jeg har el, så tenkte å prøve å finne det ut...
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Dersom du ikke aner når, kan d bli litt vanskelig.... men rent generelt kan vi gå utifra at du "følger boken".. ) Da har du i så fall en syklus på 28 dager. Da skal du begynne å teste ca på dag 12, så tester du hver dag inntil den blir positiv, og så negativ igjen. Du bør da få positiv test på dag 13/14. Eggløsningen skjer 24 til 48 timer etter positiv test. Jeg har ca 32 dagers syklus, og har EL rundt dag 17. Og eggløsning finner som oftest sted 14 dager FØR mens, uansett sykluslengde. Noen kvinner kan også ha en ekstra eggløsning i mnd. Derfor anbefaler man også ofte samleie annenhver dag hele syklusen ) Vær oppmerksom på, dersom du bruker billigstrimler, at teststreken skal være LIKE sterk/sterkere enn kontrollstreken for at den skal regnes som gyldig. Det sies også at LH-hormonet (som viser EL) har seg en xtra oppsving mellom kl.10 og kl.17. Jeg selv tester stort sett før jobb, i 7-8-tiden, funker for meg ) Lykke til på eggjakt !! )
Musemor med tre søte små Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Man har som regel eggløsning 14 dager før mensen. Dvs. ta sykluslengden din og trekk fra 14. Det er greit å begynne å teste noen dager før det så trekk fra 3 til. Da får du syklusdagen du bør begynne å teste på. Dag 1 er forresten første dag med ordentlig mens. Dersom du spotter noen dager før skal de ikke telles. Jeg pleier å teste på ettermiddagen. EL-tester reagerer på LH-hormonet, og man får en økning i dette hormonet like før eggløsning. Så når EL-testen er positiv er det like før egget slippes. Når testen er negativ igjen, er egget sluppet. Et egg er fruktbart i 24-48 timer etter det er sluppet, og sperm kan leve inne i kvinnekroppen i opp til 5 døgn. Lykke til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå