Galathea73 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg skal på ny ul på Ullevål i morgen, og på forrige undersøkelse sa de da at dersom babyen fortsatt er i seteleie så vil det bli tatt røntgen av bekkenet mitt for videre oppfølging. Noen som vet hva videre prosedyre er etter det? Regner med at dersom bekkenet er stort nok så anbefaler de vaginal fødsel, men har jeg noe som helst å si sjøl? Noen som vet hva som er vanlig på Ullevål? Burde vel være beste sted i landet når man først skal føde i sete med all kompetansen de har, men er litt skeptisk lell. Jeg har inntrykk av at det er en del komplikasjoner ved setefødsler, og at det ofte ender med hastekeisersnitt likevel. Uff, må innrømme at jeg ser mørkt på å gå inn i en (lanvarig) fødsel som ender i komplikasjoner for deretter å måtte gjennomgå hastekeisersnitt på toppen. Hva med snuing? Er snart 39 uker, er det kanskje for seint med snuing da? Hvis ks blir anbefalt, når blir dette i såfall satt opp, burde vel bli om ikke lenge, terminen er 10 nov? Hilsen bekymra førstegangs Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140884922-seteleie-anbefaler-de-f%C3%B8dsel-el-ks-p%C3%A5-ullev%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kia_ora Skrevet 28. oktober 2009 #2 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvis bekkenmålet er for lite blir det satt opp keisersnitt siden du er 1. gangs. Hvis bekkenmålet er romslig nok får du valget mellom keisersnitt eller vaginal fødsel, men de anbefaler vaginal. Snuing bør du nevne selv hvis du ønsker å prøve det. Jeg var i din situasjon i fjor, hadde for trange bekkenmål, valgte å snu og det klarte de i uke 38. Det var j..... vondt, men ville gjort det igjen uten å nøle!! Hadde en flott vaginal fødsel og følte jeg var i de beste hender. Fortell om dine bekymringer i morgen, spør om alt du lurer på og lykke til med beslutningen din og fødselen, enten den blir vaginal eller ks!!!! Ps. Jeg hadde er veldig sterkt ønske om å føde vaginalt, selv om det hadde blitt i seteleie, det var med på å avgjøre valget om snuforsøk - lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140884922-seteleie-anbefaler-de-f%C3%B8dsel-el-ks-p%C3%A5-ullev%C3%A5l/#findComment-140886101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galathea73 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 1. november 2009 Takk for svar, jeg skal tilbake i morgen for å få analysert bekkenmålene, men har allerede googlet dem og vet at de oppfyller kravene for vaginal fødsel. Skal høre om de vil forsøke snuing, for jeg vil jo aller helst føde vaginalt med hodet først, om det er mulig. Hvis ikke snuing kan foretas/ikke lykkes heller jeg mot keisersnitt, men håper å få litt mer informasjon på Ullevål i morgen. Forrige lege jeg snakka med uttalte seg meget skråsikkert, men var kun assistentlege som hadde deltat på 8 setefødsler, ble litt skeptisk da jeg fikk høre at setefødsler ikke tar lenger tid enn vanlige fødsler, ikke medfører flere komplikasjoner og ender ikke oftere med hastekeisersnitt. Det kan da ikke stemme? Han snakket temmelig dårlig norsk også, så følte ikke at kommunikasjonene var helt som den skulle være, hehe, håper jeg treffer en annen lege i morgen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140884922-seteleie-anbefaler-de-f%C3%B8dsel-el-ks-p%C3%A5-ullev%C3%A5l/#findComment-140905206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Del Skrevet 2. november 2009 Nei, det assistentlegen med 8 setefødsler på baken (pun not intended) sa stemmer ikke... Det er større sjanse for akutt keisersnitt og komplikasjoner ved seteleie, det er jo derfor det regnes som en risikofødsel! Men mange har jo positive erfaringer fra setefødsel også, da. Be om å få snakke med en annen (og mer erfaren) lege neste gang hvis du er usikker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140884922-seteleie-anbefaler-de-f%C3%B8dsel-el-ks-p%C3%A5-ullev%C3%A5l/#findComment-140913978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå