Bring_it_on!!:)) Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Var pappa som hentet han.., så fikk ikke pratet med de selv.. Men han kom hjem med 2 plastere på 2 fingre.. pappa sa at de hadde sagt at han hadde klemt fingrene ganske kraftig.. Jeg så det var blodutredelser på ene fingertuppen så åpnet opp plasterlappen for og se.. Og da fulgte neglen med.. *grøss*.. neglen henger kun fast i neglbåndet helt nederst.. Den er også ganske hoven i tuppen blant annet og litt nedover.. Hvordan skal jeg behandle den fingeren da?? kan jo ikke sende han avgårde i barnehagen i morgen uten neglen.. Må bandasjere så han ikke får masse dritt inni der da.. Noe spesielt jeg burde passe på nå som det er helt åpent sår der?
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Uff, skjønner du grøsser! Løse negler og løse tenner er min no-no! Bare la neglen sitte på så langt det lar seg gjøre. Plastre den godt så han ikke får vondt når han kommer borti ting (ikke lett å be han ha den i ro regner jeg med) Følg med så den ikke blir betent, og vent til neglen detter av. Når den faller av og huden under er hel, så kan han gå uten.
øyeblikk Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Oi, så vondt!! Hvis negelen datt av, under den er en svak, men hel en. Som regel går bra sånne ting, så lenge det er ikke åpen blodig sår. Ikke kjekt å se på. Bet blir mye bedre i morgen.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2009 det er åpent sår tror jeg... Nå har jeg ikke fjernet neglen.., men det er blod rundt neglen ( ved neglbåndet ) og ferskt blod også under...
uanonym Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Grønnsåpebad er supert for å forhinde infeksjon i såret.
Fire småtroll Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Akkurat det samme skjedde med sønnen min i barnehagen, bare at han tok storetåa.. Jeg bare lot neglen ligge på plass jeg også plastret jeg den fast, men det er jo litt enklere med foten som er nede i sokken, værre med fingeren som brukes og vaskes flere ganger om dagen. Har ikke noe annet råd egentlig, det var det rådet jeg fikk. Plastre fast, grønnsåpebad hver kveld til neglen falt av av seg selv. Var noe skikkelig herk da, helt til den falt av, da gikk det greit igjen. Den løse neglen var vond og i veien i sikkert nærmere to uker.. Uff, det må være vondt i den lille fingeren i kveld. Ga en paracet første kvelden jeg husker jeg, han fikk ikke sove.
3småtroll♥ Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Hmmm... grønnsåpe skal ikke brukes til små barn så det hadde jeg ikke gjort! Fikk beskjed om det på legevakten en gang da datteren min hadde fullt av fliser i foten etter å ha løpt på en gammel trebrygge...
Ranveig R Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Lille klemstra seg grundig på laurdag, vi ringte den lokale legevakten som sendte oss inn til legevakten i Bergen for å ta røntgen (heldigvis ikkje brudd), og det blei svidd hol i neglen for å få ut blodet som hadde samla seg under. Deretter dekka dei til heile fingeren med ein sånn stor kvit bandasjeplasterlapp. Søndag var den gjennomtrukke av litt blod og mykje blank væske, vi bytta den på mandag. I går måtte vi igjen bytte bandasje fordi den forrige løsna, då blødde det ikkje lenger og fingeren såg bedre ut. Neglen er laus og kjem til å dette av, fram til det kjem eg til å holde fingeren tildekka. Den var veldig hoven i går (minst dobbelt så stor som andre tommelen), og det er vondt når noko kjem borti. Vi skal på kontroll på legevakten i morgon, går ut ifrå at dei synest det ser fint ut. Jenta fekk paracet om morgonen + ettermiddagen litt før leggetid dei to første dagane + ei stund før vi skifta bandasje mandagen (slik såg fingeren ut då vi skifta på den: http://www.facebook.com/photo.php?pid=4321737&l=f089d46175&id=670782526 ) God bedring til guten din og den stakkars fingeren, får heilt vondt inni meg når eg les om andre som klemstrar seg, veit veldig godt kor vondt det kan gjere.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 28. oktober 2009 Takker for svar dere.. Vi fikk beskjed om og komme ned til legevakten.. Gjorde det.., men kom aldri inn.. helt kaos pga influensaen.. Så hun i luken satte tilslutt bare på et type kompress plaster for og holde neglen på plass.. Er fingeren fortsatt vond i morgen og jeg synes det ikke ser bra ut drar jeg til legen .. Fastlegen..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. oktober 2009 Den fingeren så nesten helt lik ut som min sønn.. Blodig nede ved neglbåndet , hoven, rød og blå ved leddet.. Men hele neglen til gutten min er helt blå under og.. Blødde fortsatt litt mens vi satt på legevakten hvis han brukte handen.. Skal se om jeg ikke kan få tatt et bilde når vi skifter bandasjen i morgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå