Gå til innhold

Svineinfluensa igjen

*Petunia* - venter augustbaby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette temaet er oppe flere ganger i løpet av en dag her.

Men jeg er bare så usikker på hva jeg skal gjøre. Skal - skal ikke?

Noen som vet hvor lenge man må vente før man prøver å bli gravid etter en vaksinasjon?

Åh, jeg blir gal! Skal jo egentlig begynne å prøve nå om et par uker :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste et sted her inne i stad at ei hadde fått beskjed om å vente en pp.

Jeg veit i allefall hva jeg skal gjøre og jeg skal IKKE ta den!:-)

Stoler ikke på den i det hele tatt og syns det er ugler i mosen...

og jo mer jeg leser om den jo sikrere blir jeg.

Skrevet

hei, jeg har tatt den da jeg er i risikogruppen. Noen ringte folkehelsa og de sa det var bare å kjøre på!! Noen andre har sagt en pp, og på en fertilitetsklinikk har de anbefalt å ta vaksina så fort som mulig før innsetting av egg. masse lykke til. Jeg tar det som det kommer. Jobber ikke aktivt denne mnd for å bli gravid, men skjer det så skjer det.

Skrevet

Legen min sa jeg burde hoppe over 1 syklus etter å ha tatt den, men en barnelege fra fhi sa at man ikke trengte vente. Stoler mest på det han sa...

Skal egentlig ta den i morgen, men tror kanskje jeg KAN være gravid, så da venter jeg. Men legen min sa jeg kunne ta den for det. I motsetning til barnelegn fra fhi, som sa jeg burde vente til etter uke 12. Er jeg gravid, tar jeg den i 2. tri. Er VELDIG utsatt på jobben, da, så kommer til å bekymre meg för jeg får tatt den, men...

Skrevet

Jeg ringte legekontoret idag og fikk beskjed om å sannsynligvis få ta den i neste uke.Jeg er i risikogruppen, men får den også gjennom jobben.

Skulle ønske jeg slapp å ta den, men jeg tør ikke å la være heller.

Jeg har El idag, så hopper over denne gangen. Litt kjedelig for dette er vår første pp. Men prøver på neste EL. :-)

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ringte til Helsemyndighetenes pandemiinformasjon ( 815 55 015 ), og hun sa at jeg kunne starte prøvingen rett etter at vaksinen var tatt. Men hvis jeg var usikker på om jeg var gravid nå, så var det best å vente til jeg var helt sikker om jeg var gravid eller ikke, før jeg tok vaksinen. Var den positiv så burde jeg vente til 2. trimester. Men hun anbefalte å ta vaksinen før en graviditet.

Ble litt rotete dette, men er litt rotete i huet mitt for tiden. Blir gal av denne influensaen :-)

Skrevet

Hehe, enig petunia...blir jo helt tussete av dette. Som om jeg ikke var tussete nok fra før, liksom? =)

Skrevet

Petunia: det var akkurat samme beskjed som jeg fikk av legen min:)

Godt å høre om flere som har fått denne beskjeden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...