Gå til innhold

Tips for rugetiden og positivt resultat?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er nå stolt "mamma" for to egg (iallefall i to uker til...:=) som ble satt inn i går. Mitt første fryseforsøk etter første neg icsi i aug.

Legen sier lite om hva jeg kan gjøre i rugetiden for å få større sjanse for å bli gravid, og sier ikke særlig annet enn "lev normalt og forholdsvis sundt, lite du kan gjøre noe fra og til selv nå ...."

Vet legene/sykepleierne kommer med ulike råd rundt på klinikkene, men har dere noen tips til å lykkes best mulig for positivt resultat om to uker?

Ingen barn og vil jo sååååååååå gjerne bli mamma snart:=)

Fortsetter under...

Tror det er veldig lite vi kan gjøre annet enn å vente. Og bruke crinone/utrogest el. Det befrukta egget lever sitt eget liv til det evt fester seg, og det fester seg dersom kvaliteten er bra nok og delingen fortsetter. Det er ikke noe vi på noen måte kan styre. Så det er nok bare å vente dessverre...

Har ikke noe fasit svar å gi deg :) men ønsker deg lykke til!

Kan bare fortelle deg hva jeg har gjort:

Vårt 3.ICSI førsøk er blitt positivt reultat 6+2 eller 3

Ved dette forsøket var jeg sykemeldt fra jeg begynte på sprøyter, er enda sykemeldt.

På sykehuset sa dem jeg skulle leve normalt å ingen problem å jobbe. Jeg jobber i barnehage og vi valgte at jeg skulle gå 100% sykemeldt.

I perioden sov jeg lenge, slappet av, og gjorde/gjør enda bare rolige aktiviteter. Løper ikke til byen eller rundt på venninne besøk hver dag. Men tar livet med ro. :) Spiser ikke overdrevet med alt mulig av ting som skal være bra. Men spiser folsyre og omega3. :) spiser ikke sundt heller, men normalt, frokost lunsj middag. :) Så egentilig vil jeg si at jeg lever normalt, bare at jeg ikke er på jobb.

Det som sjokkerte meg var at når jeg sa til dem på sykehuset at jeg testet positivt og skal begynne på jobb igjen, sa dem at nei nå burde jeg hvertfall være i ro og ikke jobbe, siden jeg jobbet i barnehage! : )

Ta vare på deg selv og kroppen, Lytt til hjertet! og Fyll livmora med kjærlighet! :)

Masse lykke til!! :) gleder meg å høre om det sitter for deg denne gangen!! :)

Klæm

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Jeg har levd helt normalt. Bare husk at det er viktig å bevege seg litt slik at man får blodgjennomstrømingen i gang der nede.

Vet ikke om det er tilfelle altså, men ehhh *blush* jeg har hatt orgasme så og si hver dag i rugeperioden. Det hadde jeg også når jeg lyktes sist, så tenkte at vi fikk prøve det denne gangen også :)

Jeg har i alle fall testet positivt nå også.

Ikke ha samleie de første 10 dagene (infeksjonsfare), men det går an å kose seg på annen måte ;)

Jeg droppet også badekar og basseng den første uken.

Herlige jenter, takk for gode ord og råd. Det hjelper godt med alle råd og erfaringer nå i denne perioden

Har begynt å lure på om jeg er i ferd med å bli gal allerede første rugedag denne gangen ...!!!! Helt merkelig. Første forsøk gikk første uken i rugetiden greit før jeg ble hekta på tankene, mens nå er det gått fra 0-100 med fokus på 24 timer. Liten fokus før innsett, enormt nå dirkete etter innsett......

Tårene renner når jeg leser om innlegg her inne, enten jeg har lyst til å gi noen en bjørneklem eller er glad på vegne av andre som lykkes. Er det mulig å bli mer hormonell???????? .=)

Er på jobb, men tar livet og tempo på jobben veeeeeeeldig rolig. Slapper av, og er glad for at jeg styrer min egen arbeidsdag og har lagt inn rolig tempo et par uker minimum nå.

Får sette meg godt tilbake her nå og sikre at livmora blir fylt til randen av kjærlighet og babystøv... ja takk, gjerne tvillinger som jeg sier:=)

Grunnen til at legen ikke sier så mye om hva du kan gjøre i rugetiden er at det ikke er noe du kan gjøre for å øke sjansene..

Selvsagt skal man ta medisinene sine, og ta godt vare på seg selv, fysisk og psykisk. Men utover det må vi nok akseptere at eggene og kroppen lever sitt eget liv i denne perioden. Jeg vet at det er vanskelig, men for meg som har gjort dette så mange ganger, med masse nedturer og noen få oppturer (som dessverre endte i nedturer igjen) så er det faktisk en trøst at jeg ikke kan gjøre noe utover det jeg nevnte.

Tenk så grusomt hvis jeg i tillegg til denne sorgen, all frustrasjonen, vanskelighetene, pengene, innsatsen, bivirkningene etc også skulle laste meg selv for at dette ikke går??? Nei, det kunne ikke jeg leve med.

Det beste rådet jeg kan gi er å sørge for å kose seg litt ekstra i rugeperioden og prøve å ikke gå altfor mye opp i kropp og symptomer og stikk og .... så kommer resultatet fortere :-)

Annonse

Jeg levde veldig normalt i rugeperioden denne gangen. Jobber bare 50% nå, og det hjalp nok litt, men jeg trente som normalt 3 ganger pr. uke, møtte venninner, tok et glass vin - og hadde faktisk sex (med orgasme) denne gangen. Ved tidligere forsøk har jeg ikke orket tanken på sex pga. ekle Crinone, men denne gangen overså jeg det og kastet meg ut i det ;-)

Lykke til med rugingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...