Gå til innhold

Jeg går ikke ned i vekt, hvorfor??


sn@rt2barns-mor

Anbefalte innlegg

Jeg har ca 7 kg som jeg vil ha vekk fra svangerskap. De sitter typisk på mage, rumpe, lår.

 

det er snart 5 mnd siden fødsel og etter det første vektfallet (fødsel+vann+noe fett) ca 6-8 uker etter fødsel har vekta stått BOM STILLE! Jeg har kanskje tatt av meg 1 kg på 3 mnd.

 

Dette er veldig frustrerende, for jeg jobber hardt!

 

Jeg trener 4-5 dager i uka. Både kodisjon og styrke. Trener på treningsstudio. div. timer. dans, step og styrke osv... Går innimellom turer eller på mølla.

 

Spiser normal, sunn mat. (teller ikke kalororier). Spiser ikke godis, bakverk e.l i ukedagene, kun på lørdag.

 

Hva gjør jeg feil??????

 

Noen som har noen tips og råd til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du.

 

vet godt hvordan det føles.. ammer du? Jeg gikk opp 23 kg under svangerskapet. Etter en måned hadde jeg gått ned 16 kg, så hadde "bare" 7 igjen, og de 7 kiloene sto bom fast uansett hva jeg gjorde. Da gutten var ca 6 mnd ville han ikke die mer, og siden jeg sluttet å die (det er nå 2 mnd siden) har jeg gått ned 5 kg! Så nå har jeg bare to kilo igjen. Tror kanskje det hadde sammenheng hos meg.

 

Ellers så tar det jo faktisk en god stund hos mange før kroppen går tilbake til normalen, det har jo tross alt tatt 9 mnd å bli stor, kanskje det er meningen at man skal miste det man la på seg på omtrent samme tidsrom?

 

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker også at det kan ha noe med ammingen å gjøre... Mener å huske at jeg hadde noen ekstra kilo etter forrige svangerskap også som hang igjen til etter ammingen var over... Men jeg glemmer så fort;o)

 

er bare så kjedelig når jeg føler at jeg jobber så hardt for det, også skjer det liksom ikke noen ting... tror jeg har fått litt strammere kroppenn jeg hadde for non måneder siden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål heller cm enn kilo, du har nå sikkert mer muskelmasse så mye som du trener...

 

Jeg ahr aldri trent såesielt mye men husker da jeg gikk ned 30 kilo for noen år siden, var det hjelpsomt å måle cm når vekten stod bom fast...

 

Målte mag, pupper og lår his meg, men all min vekt sitter jo egentlig på mage og bryst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

heisann !

 

je må si at det er bra du følger med på kostholdet ditt g trener regelmessigt. men hvordan er kostholdet ditt? hva trener du? slutt med og tele kalorier det er bortkastet tid. jeg jore også dette i en periode og jeg var sliten og trøtt fikk fort vont i hode og etter mye om og menn og har trenng sto jeg stilt. det jør jeg enda (av andre årsker) tingen er vis du bare ligger veldi lavt i kalorier hver eneste dag vil kroppen din gå i spare modus. noe som jør at kroppen sparer på det den har du må spise for og forbrenne. så hva spiser du egentligt får du i deg nok? hvor mange kcal ligger du på en dag? hadde vært godt og vite så kan jeg se på saken. jeg driver med trening selv og skal begynne fitness trening nå :) så en dag skal jeg på senen :D er vertfal håpet. må bare svi av noe fett først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...