Gå til innhold

Hvor tidlig kan man planlegge barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette høres sikkert rart ut... men, jeg har 2 barn på 3 og 5 år, fra et tidligere forhold som varte i 7 år... har nå bodd alene med barna i 2 1/2 år, il jg traff en mann som jeg ble samboer med for 3 mnd siden.. han har også en sønn på snart 3 år. Jeg har aldri før hatt det så godt med en mann før.. alt fungerer kjempegreit med samboer, barn, samvær med barnefar osv.. vi begge to er glad i barn, og ønsker oss en sammen.. Men synes kanskje at det "høres tidlig ut" i og md at vi bare har vært samboere i 3 mnd.. selv om det kjennes ut som om vi har vært det i mange år :) noen som har erfaringer med dette?? hvor lenge bør jeg "vente" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge har dere vert kjærester? hvor godt kjenner dere hverandre egentlig?

hvor gamle er dere? (er dere i slutten av 30 årene, begynnelsen av 40 årene, bør dere begynne i går)

ingen fasit på dette, hva er rett for dere:)

Skrevet

jeg har :-)

visstemed en gang hvor det bar hen, og det tok ikke mange ukene før vi diskutrerte barn, om vi tenke oss fler etc , da vi begge hadde fra før... et halvt år etter vi traff hverandre flyttet vi sammen(vi bodde i forskjellig byer, derfor gikk litt tid, planlegging etc), omtrent dagen etter jeg flyttet inn, kuttet jeg pillen, en fremdeles igang, ble gravid kort tid etter men spontanaborterte..., nå er det snart et år siden jeg traff ham, og mer herlig blir det bare for hver dag, alt stemmer, fra dag 1, forhold mellom oss, barna våre, ja alt er herlig,

så jeg sier til deg, gå etter magefølelsen, men sørg for at du føler alt er riktig, og diskuter alt sammen med ham, så du blir godt kjent med ham, jeg kjente min man inn og ut på alle måter etter veldig kort tid, skremmende, men på en god måte... lykke til!!!!

litt tenking vil jeg anbefale, ikke bare hopp uti det, vær sikker!!

(spesielt siden du har barn fra før, det var det som gjorde at jeg ville være helt sikker, ville ikke utsette min for noe å så risikere at det ble slutt igjen)

:-) :-) håper du er like heldig som jeg er ...

Skrevet

vi var ikke kjærester lenge før vi flytta sammen... alt klaffa sånn fra første stund :) jeg er 25 år, sambo er 27 år.. så sånn sett er det ikkeno hastverk, men hadde vært ålreit at det ikke ble så stor aldersforskjell mellom barna.

Skrevet

har ikke noen egentlig erfaring enda, iom at jeg mistet og vi ikke har fått det til enda :(

men jeg giftet meg og fikk barn 9 mnd etterpå. det var definitivt for tidlig. vi ble ikke godt nok kjent med hverandre som kjærester før vi fikk barn...

ekteskapet fikk nok skjeis litt pga av det tror jeg... selv om det var mye annet også som spillte inn.

men da var jeg 23...

nå er jeg 36 og traff min nåværende samboer for 1,5 år siden.

vi var veldig tidlig klar over og enig i at vi ville prøve å få barn sammen.

jeg droppet prevensjon når vi bestemte oss for å flytte sammen, selv om det tok 7 mnd før vi faktisk fikk gjort det... da klaffet det nesten på dagen, men så gikk det jo desverre galt da denne gangen.

men vi hadde nok også være sammen i 3-4 mnd når vi bestemte oss...

grunnen er rett og slett at jeg var 35 år da allerede... vi har liksom ikke all verdens tid på oss til å få det til...

men om du er under 30 og ikke har historier med tidlig menopause i familien ville jeg ventet litt...

det er veldig viktig å kjenne litt på det å være kjærester først :)

men jeg synes ikke det er rart at du føler deg klar for det om du har et lige godt forhold til din nye kjæreste som det jeg har. han er min sjelsvenn rett og slett :) men det er lurt å bli virkelig godt kjent med hverandre først. vi møtte hverandre når jeg var i en litt ustabil fase og vi ble kjent med de fleste sidene av hverandre ganske tidlig... tror det var med på å gjøre oss veldig trygge på hverandre veldig tidlig :)

Lykke til med valget ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...