Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Her har det gått i mesoft og vann hele tiden. Litt babyolje (enten sebamed eller libero) hvis nødvendig... Tidlig i høst hadde hun skikkelig bleieutslett, og etter det har huden hennes vært litt sart, og synes den blir rød av oljen... I blant er det nødvendig med litt mer enn vann, så da er spørsmålet: hva bruker dere?
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Samme som deg. enten mesoft med vann eller gasklut med vann, og evt litt olje. Er det nødvendig med mer tar vi hele stumpen under springen og vasker godt slik :-) Kan anbefal deg å prøve a-creme på selve huden om du synes den er litt hissig og Inotyol i rumpen om hun er/blir veldig sår (men kun da), veldig effektive kremer begge deler til hvert sitt bruk.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Hun hadde som sagt et heftig bleieutslett tidligere i høst, og vi var hos legen 4 ganger tror jeg... Fikk en sink pasta som vi fikk beskjed om å bruke. Den og bare den. Tidligere har jeg også god erfaring med Inotyol, men fikk altså råd fra lege om å ikke benytte noe annet enn denne pastaen ved sår stump. Nå er hun helt fin igjen, men synes at det blir rødt hver gang jeg har brukt oljen... hmm... Tenker at huden trenger tid på å bygge seg opp igjen, men hva skal jeg vaske med så lenge? Er det noen oljer som er mildere/bedre enn andre?
Lilli med småtrolla Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 På helsekosten finner du Weleda sin baby-oil. Den er veldig mild og god! Den bruker jeg hele tiden. Anbefales!
Underveis --> Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Bruker Euroshopper (?) sine vaskeservietter i papir. Supre og veldig billige! Bruker opp en flaske med olje nå, og ellers har jeg brukt Natusan sin babyvask (Top to toe). Synes oljen er bedre, rett og slett fordi bæsjen tørkes lettere av ;-) Ellers har jeg smurt med SebaMed sin stellekrem ("ekstra myk") som lett barrierekrem og forebyggende. Nå bruker jeg zinksalve fordi han blir litt sår av bæsjen og da må jeg ha noe skikkelig barrieresalve. Inotyol hvis det ikke blir borte av seg selv.
Rampongi Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Vi bruker det samme som deg glajenta. av og til bruker vi også weleda sinkkrem etterpå. men altså stort sett bare mesoft og vann til vasking.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Bruker euroshopper vaskeservietter med vann og pudrer med potetmel etter hver bleieskift. Har ikke vært sår i stumpen til nå Brukte den metoden på Lukas også da han hadde bleie, og det funket som bare det. Anbefales på det sterkeste, både helsemessig og økonomisk
Nagilimia Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Kun vann. Har aldri følt behov for verken olje eller såpe. Han får fort eksem og det eneste som hjelper er å vaske miunst mulig, og med kun vann. (En lege sa til meg at urin er bra for huden så ikke vask etter tissebleier. Vi prøvde dette og huden ble kjempe fin:)
Nagilimia Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Min gutt reagerer på sebamed babyolje, men ikke merke: "apoteket sin babyolje"
*toppris* Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 bruker mesoft med vann og smører med weleda sin olje:) den er helt super:)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Bruker mesoft og vann her også. Hvis det trengs mer er Weleda sin olje veldig mild. Vi har tilogmed brukt den i ansiktet til snuppa en periode hvor hun hadde mye tørt hormonutslett i ansiktet som flasset...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 Samme her! Bruker vann og mesoft engangsvaskekluter. SMører med olje fra Coop Änglamark, med jevne mellomrom.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 Tar bort bæsj med våtservietter og vasker med klut med vann etter det. Til tiss er det bare klut med vann:)
rima Skrevet 28. oktober 2009 #14 Skrevet 28. oktober 2009 Vi bruker mesoft med vann og en sjelden gang en dråpe olje til det som sitter litt fast. Er det noe rødt i stumpen smører vi med Weleda zinksalve. En venninne av meg hadde baby med skikkelig bleieutslett. Hun sa at et eneste som hjalp var å vaske rent og så pudre med potetmel. Det tørket ut utslettet og jenta var fin i huden igjen. Ved neste utbrudd var det påan igjen med potetmel. Og de holdt det "nede" med dette. Dersom dere er redd det er oljen som gjør henne rød, prøv å hold stumpen under rennende vann når det trengs. Evt kan dere fylle vann i vasken for å slippe å ha fullt bad ved bleieskift. Kutt ut oljen og se om ikke huden bedrer seg etterhvert. Lykke til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. oktober 2009 #15 Skrevet 28. oktober 2009 Mesoft og vann, eller fuktet myk frotte-klut. Aldri hatt bruk for olje, for skifter alltid bleien mens den er "fersk" hehe;)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 28. oktober 2009 #16 Skrevet 28. oktober 2009 Du verden så mange som kjøper mesoft. Euroshopper sine engangskluter er flotte de. Brukes for å vaske bort bæsj. Ellers vanlig vaskeklut som vi vasker eller hele rumpa under springen. Og til deg som fikk råd av legen. Leger har ikke spesielt mye greie på såre stumper - eller sår generelt. De anbefaler sink i hytt og pine, men sink er ikke så bra. Kleber seg og gir ikke huden luft. Vann, lufttørring og evt Inytiol ved sår stump er fantastisk. Har forresten prøvd Dr Greves sinksalve for jeg fikk en prøve i posten. Og den var bra, for den la seg ikke som et klissete lag på huden:) Hilsen sykepleier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå