_Løvemamma_ Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Har bestillt brettebleier fra nøstebarn. Der var det med en forklaring på hvordan man bretter en slags trekant-brett, men har forstått at mange mener denne er for klumpete og stor på nyfødte? Vet det finnes et hav av måter å brette på, men hva passer best til nyfødte? Noen råd?
Gjest Mangebarnsmamma Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Hei. Jeg har brukt brettebleier på fulltid på alle mine tre frem til de begynte i barnehagen. Jeg kan bare den trekantbrettingen, men den har fungert utmerket! Imidlertid hadde jeg, i hvert fall til den første, noen bleier som var litt mindre, ca 10 cm kortere på hver side. Da blir jo bleien en del mindre ferdig brettet. (Jeg hadde bare noen få av dem, men syntes aldri det ble noe problem med de større heller. Alle mine tre jenter var "normal" størrelse). Nå som jeg venter nr. 4 har jeg igjen begynt å undersøke litt rundt brettebleier, siden jeg igjen vil bruke det og de andre forlengst er gitt videre til andre "trengende". Har sett at de selger slike mindre bleier på bleieboden.no, i 4-pk., tror jeg. Lykke til! Hilsen en som er i gang med å strikke første bleiebuksen;D
soleia Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Konvoluttbretten er grei til nyfødde pga str kan tilpassast babyen, og så vert det ikkje tjukk kant bak på ryggen som babyen ligg på. Synes og at snappi er ein fin ting til brettebleier. http://www.bleieboden.no/kategori.php?kategori=13&subkategori=14 Lykke til!
Lillefisk Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Til nyfødt fungerte BumGenius formsydd bambusbleie i str S + imse vimse bleiebukse i New Born godt for min lille gutt. Han var ca 3 kg når han ble født. Bruker du brettebleie kan du bare bruke vanlige gasbleier (fåes kjøpt på jysk) og bleiebuksa fra Imse Vimse utenpå. Men se her: http://www.levlogisk.no og se på "tøybleieguiden" helt til høyre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå