Luthien1 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har en god stund nå misstenkt at det kan være bekkenløsning jeg har slitt med. Var hos lege i dag og fikk det bekreftet. Noen andre som har det og som kan komme med gose tips? Står på venteliste til fysioterapi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4....?? Skrevet 28. oktober 2009 #2 Del Skrevet 28. oktober 2009 jeg har hatt med begge de andre, men ble ikke kvitt det før jeg gikk til kiropraktor. Har allerede vært i vei en gang nå og kommer til å gå bare til kiropraktor denne gangen. Synes ikke jeg hadde noe utbytte av fysio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Del Skrevet 28. oktober 2009 har også hørt at kiropraktor er mye bedre enn fysio =) har ei venninne som har slitt med bekkenløsning lenge etter fødsel, og har hatt masse behandlinger hos fysio men det hjalp ikke noe. nå går hun til kiropraktor og er mye bedre etter få behandlinger =D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luthien1 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jøss, det er jo noe å tenke på da! Jeg har tidligere hatt kjempe god erfaring med kiropraktorer med bekkenlåsning! Gull med tips! Noen som har noe treningstips som hjelper bekkenet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apea28 Skrevet 30. oktober 2009 #5 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg slet med vondt halebein i forrige svangerskap. hadde jeg visst bedre da hadde jeg gått til kiropraktor. Ble tipset om det etter fødselen og det gjorde underverker etterpå da det viste seg at bekkene mitt hadde låst seg på begge sider. Begynte få vondt i halebenet igjen i forrige uke og ringte kiropraktoren, fikk time og helt rett bekkenet mitt er på tulltur igjen låst på begge sider så nå er det bare å gjøre som han sier. Gå korte steg, skli ned trapper, et og et steg opp trapper. Jeg skal begynne alt nå med fysio trening, basseng og gruppe trening fikk det siste 3 mnd av forrige svangerskap også, men som sagt ingen fysio oppdaget det låste bekkenet mitt da. Så jeg anbefaler gruppetrening med fysio, men definitivt behandling hos kiropraktor :-) Det beste tipset er... IKKE bære/løfte tungt. Det er alfa omega :-) LYKKE til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosnøtt Skrevet 8. november 2009 #6 Del Skrevet 8. november 2009 Noe som hjelper meg: unnvik bevegelser der man bøyer seg framover med ryggen. det gir meg bekkenløsning med en gang. ex støvsuge, rydde, vaske osv... må dette gjøres, så pass på å være RETT i ryggen, bruk BARE knærne for å komme ned i den ønskede posisjonen. det ser dummere ut, men dere kommer til å merke forskjell i bekkenplagene! leste det i en svensk brosjyre, og det funket med en gang jeg prøvde det. første gang jeg har støvsugd uten smerter i flere dager! Treningstips som er skånsom for bekkenet: svømming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. november 2009 #7 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har også bekkenløsning, Går til fysio hvor jeg får strekt ut en del og får litt massasje.. Har også begynt med Bassengtrening, og alt ser ut til å fungere veldig bra.. Har blitt mye bedre.. Har også litt små øvelser som jeg gjør hjemme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #8 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg har også desverre blitt helt sykemeldt pga bekkenløsning. Min lege vil så absolutt ikke ambefale kiropraktir pga i bekkenløsning er allerede bekkenet meget ustabilt... om de tda blir manipulert vil det så bli mere ustabilt. Jeg har også gått på en del hormoner før, pga IVF forsøk, frykter at det er dete som er grunnen. Er jo veldig tidlig å bli sykemeldt pga dette alt i uke 13 ( er nå snart i uke 16)... tar ingen sjangser, så får heller gå hjemme. Tips: bekkenbunns øvelser, dere ser øvelsene i bøkene dere får fra jordmor, knipeøvelser, stabiliser mage/rygg når dere feks skal reise dere opp...bruk bena ikke rygg ! Noen har også god virkning av gravid Yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bea_ Skrevet 13. november 2009 #9 Del Skrevet 13. november 2009 ps: vanlig bryst svømming bør unngås, da bør man ha en pøll under føttene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endelig min tur Skrevet 15. november 2009 #10 Del Skrevet 15. november 2009 apea28 - ser du skriver at du har slitt med vondt halebein. Jeg har den siste uken fått utrolig vondt i halebeinet mitt og klarer nesten ikke sitte oppreist særlig lenger enn 30 min av gangen før det gjør for vondt. Har dette noe med bekkenløsning å gjøre? Kan så lite om alle sånne ting (ventr nr 1) men innbilte meg liksom at smertene ofte sitter i bena etc. Kanskje jeg skal ta en tlf til legen min for å høre, for det er virkelig plagsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twoboys & a girl Skrevet 15. november 2009 #11 Del Skrevet 15. november 2009 Virket ikke å gå til fysio sist, ble mye verre. Begynte med bekkensvømming å det hjalp så utrolig mye. Nå har jeg vært hos legen for det samme, fikk en henvisning til fysio der det stod bekkenløsning? legen ville ikke sykemelde meg mente at jobben kunne tilrettelegge. Har flyttet så her er det desverre ikke svømming:o( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå