Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg kontaktet sykehuset der jeg har fødeplass for å høre om det vbar mulig å få en tidlig ultralyd, siden jeg har mistet flere ganger og denne gangen ikke har noen symptomer, noe jeg synes er rart siden jeg straks er 7 uker på vei. Fikk beskjed om at jeg "selvfølgelig" ikke kunne belaste kvinneklinikken med det, og at det gjør man privat. Litt merkelig at det var så selvfølgelig, synes jeg... Jaja, får belage meg på å vente til lønniga ruller inn om et par uker da. Hmf, irriterende..
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Skal du ha tidlig ul uten at det ligger klare medisinske grunner til det så må du jo bestille privat ul. Er jo uansett ikke noe man bare ringer til KK og spør om man kan få, trenger henvisning fra lege først.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har fått time til tidlig ul på kvinneklinikken da jeg er bekymret for å miste. Har mistet 3 ganger før. Men det som var viktig var at fastlegen sendte henvisning, så tar kvinneklinikken en vurdering basert på informasjon fra fastlegen. Uff, timen er i morgen, og jeg har mistet gravidfølelsen i livmoren.. Jeg tenker at det er en ny MA jeg.. Ta kontakt med fastlegen din og be han/hun om å sende henvsinig til tidlig ul.
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Aha da forsøker jeg det. At den følelsen kommer nå er sikkert fordi du er nervøs for i morgen. Det går sikkert bra. (tralala positiiiiv;P ) Lykke til
♥Madame_Mim♥ Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Merkelig svar du fikk... Ei venninne av meg får tett oppfølging med ultralyd under hele svangerskapet siden hun har hatt en sen SA en gang tidligere. uke 14 tror jeg. Denne oppfølgingen betaler hun ingenting for, da dette på en måte blir betegnet som et risikosvangerskap.... Tror jeg ville forhørt meg med legen min. Dumt å betale for noe som du egentlig skal få dekket...
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har hatt 3SA og følges svært nøye opp. Har fått satt opp 4 timer til UL framover, første gang på mandag da jeg vil være 7+4. Rart ikke dette har skjedd med deg dersom du også har habituell abort... Er du ikke blitt utredet? Nå er dette også et IVF svangerskap for min del, så det er nok også med på å gjøre oppfølgingen så nøye, men likevel... Er jo uansett legen som rekvirerer tid til UL om han ikke har apparat selv da (min har pga spesialist). Lykke til!!!! Håper du får svar og kan finne roen! Forferdelig å gå med uvisshet...kjenner selv jeg lar all lykkefølelse vente til jeg faktisk SER noe på mandag...forhåpentligvis da....
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Om du har mista flere ganga har du rett til tett oppfølging og gratis ul, men du må ringe legen din, ikke selve klinikken Håpe d går bra med dæ! Æ har valgt å bare ha 1 ultralyd på slutten av 1.trimester - føle d blir mer stress og absolutt ikke beroliganes å dra så tidlig på ul, sjøl om legan egentlig vil ha mæ inn annahver uka. Men vi e alle forskjellig å æ forstår dm som vil ha ul ofte Men æ tenke at æ ikke kan miste dn hær gangen, 10 ganga e fanimæ nåkk. Positive tanka gir positiv energi Ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå