Klara123 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Har ei datter på 5 mnd som begynte med risgrøt da hun var 4 mnd. Hun liker den godt og nå spiser hun en hel porsjon på formiddagen og en på kvelden. Men jeg har lyst til å innføre hirsegrøt for henne nå. Det jeg lurer på er om jeg igjen skulle starte som smakprøve med bare noen få ts først, eller det går fint å lage en hel porsjon med en gang? Hun er vant til å spise grøt på formiddagen, så det kan hende at hun ikke blir helt fornøyd hvis hun får bare smake litt. Takk på forhånd!
Underveis --> Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Her har jeg vært av den "uforsiktige" typen ;-) Grøt er grøt, tenker jeg, og kjører på full posjon med nye grøter. Har gått helt fint! Det samme gjelder forøvrig for andre matvarer også. Så fort han var oppe i fulle posjoner, så kjørte jeg på med nye ting. En ny om gangen, men brydde meg ikke noe om å gi det i begrensede mengder, eller ikke blandet i noe han hadde smakt fra før. Skulle han få en reaksjon, så visste jeg jo uansett hva som var årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå