Gå til innhold

(svineinfluensa...!!) Melkeallergi....har man da også

Anbefalte innlegg

Skrevet

mest sannsynlig eggeallergi også? Og hvordan finner jeg ut om han har eggeallergi? skalj jeg spise omelett og rent egg,...(fullammer... han er 6mnd) for å se om han reagerer? å derfra til lege? råd??

og i den der svineinfluensa sprøyta er det jo eggehvite... altså.. nå er jeg rådvill!! hjeeelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må ta ham med til legen og teste ham. De ser det med en prikktest. våre gutter har eggallerig ( og melk ) og jeg er like rådvill som du, for vi vil ta vaksinen men kan ikke!

hmml...

Skrevet

Du kan prøve selv med en dæsj egg rett på huden. Er han veldig allergisk vil det vises. Da er du ihvertall ikke i tvil når du ringer legen...Da har du noe å slå i bordet med og vil sannsynligvis få en prikktest uten diskusjon. Får han ikke utslag ville jeg ringt legen uansett og kranglet med til en prikktest;) Men får han utslag av egg på huden slipper du å krangle liksom... Hehe...

• 2 uker senere...
Skrevet

Anbefaler å få han testet med vaksinen under en prikketest. Du får samme problemet med vaksineringen av 15 månders vaksina. Sønnen min er hyperallergisk mot egg og skal ha han testet slik før evt svineinfluensa vaksinen. Heldig vis hadde han bare en liten reaksjon på 15 måndersvaksinen slik at de ville sette vaksinen. Det kan gjøre mere skader å sette svineinfluensavaksinen vis de er allergisk mot egg, anbefaler deg å få testet barnet

• 2 uker senere...
Skrevet

Apropos den vaksinen; sønnen vår har fått sv.vaksinen på helsestasjonen( etter litt om om men med lege/barnelege) til tross for eggeallergi ettersom det kun er de som får alvorlige reaksjone på egg som ikke kan ta den.

• 1 måned senere...
Skrevet

prøvde å ha litt egg på kinnet til min sønn... og vi endte opp på legevakta! så jeg er glad vi ikke tok noen vaksine...

skal å ta en haug me prikktester nå.. tror han er allergisk mot fisk også.. huff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...