Gå til innhold

1 mnd gammel baby- når legger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi henne oppe til vi skal legge oss. Men når vi er trøtte og skal legge oss, så vil jo selvfølgelig ikke hun sove! Vurderer å legge henne tidligere, og heller ha et måltid til "om natten". Noen med erfaring? vet at jeg ikke kan forvente så mye av en baby på 1 måned, men kunne vært interessant å høre hvordan andre gjør dette bare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi legger oss samtidig som henne sånn i 2200/2300-tida og har et måltid på natta rundt klokka 0600, så sover vi litt til.

planen er å legge henne litt før etterhvert og heller ta et måltid til på natten. Vi trenger jo litt kjærestetid også :) jenta mi er 6 uker nå.

Skrevet

Vi begynte å legge henne i 19-20-tiden når hun var ca 1 mnd, hun er snart to mnd nå.:) Det sies at man kan begynne på den tiden, så sparer man seg mye arbeid senere. Hos oss har det fungert meget bra! Etter ca tre uker med dette sovner hun nå fort av seg selv når vi legger henne.

Skrevet

jeg begynte vel å legge lillemann ca kl 21 da han var på den alderen (nå er han straks 3 mnd. han har hatt en lang soveøkt på natta nesten siden han ble født. nå er den fra ca 21 til et sted mellom 02-04. etter mating sover han 2-3 timer til. Når han er lagt for kvelden, går det ca en halv time før jeg legger meg, og det har jeg så enormt mye igjen for overskuddsmessig. det er selvfølgelig litt trist å ikke kunne sitte oppe sammen med pappaen, men det er jo bare snakk om en kort periode av livet. Dessuten har jeg hørt at de fort kan slå om ved 3-4 mnd alder og endre søvnmønsteret sitt radikalt...

Skrevet

Vi la datteren vår samtidig som oss fram til hun var noen mnd gammel og begynte å sove flere timer sammenhengende om natten, da tok vi det forsiktig å la tidligere og tidligere etterhvert som tiden gikk. Så vi har tatt det her med søvn litt i hennes tempo og fulgt henne etterhvert som hun trengte mer og mer søvn. Nå legger vi henne i 19.30-20.00 - tiden og det har fungert kjempe bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...