Gå til innhold

Noe som minsker kvalmen??

Anbefalte innlegg

Jaja, har vært kvalm siden dag 1 men i dag toppet det seg gitt. Knapt spist og sitter konstant å brekker meg. Foreløpig det eneste som går ned er knuste isbiter og små slurker vann...

Så begynner å bli litt smålig despos etter noen tips på hva som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140881777-noe-som-minsker-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ikke så mange gode råd, sliter med det samme selv om dagen. Men når det blir for ille prøver jeg å få i meg litt superchips m/salt. Det smaker egentlig bare papp. Det kan ikke være vanlig potetgull, det blir for fett... Og eplejuice med litt farris i klarer jeg noen slurker av. Du kan jo også få noe kvalmestillende av legen, jeg har afipran liggende som jeg tar om jeg virkelig trenger hjelp for å komme meg gjennom dagen. God bedring:-)

Trodde ikke vi skulle bruke afipran når vi var gravide jeg? Vet jeg kjøpte en pakke postafen sist just in case. I dag har jeg fått ned en riskake. Det og smaker papp :D haha!!! Herregud hva er vitsen med å være så kvalm. Jeg VET jo godt at jeg er gravid liksom! Uff syns skikkelig synd på meg selv! he he. På vei ned til legen nå for å få sykemelding. Jobber med mye bæsj og spy på jobben og det funker relativt dårlig nå kjenner jeg!

Eplejuice og farris skal jeg prøve meg på :) Kanskje en pose superchips og for det er egentlig det beste potetgullet i verden ;)

Joda, Afipran er trygt å bruke i 1 og 2 trimester. Men jeg bruker det bare hvis jeg MÅ jeg altså.. Men en annen liten ting: Jeg har hørt til litt og fra om disse sea-band armbåndene fra apoteket. I går var jeg så dårlig at jeg rett og slett gikk å kjøpte meg ett. Her skulle ingenting være uprøvd:-) Har hatt de på i dag og jeg har faktisk fått i meg en kopp kaffe. Det er mange uker siden jeg i det hele tatt orket kaffe. Orker fortsatt ikke tenke på mat, men føler at arrmebåndet tok "toppen" av kvalmen om du skjønner hva jeg mener. Ble litt øm av de og måtte ta de av etter en stund, men jeg kommer til å prøve de litt innimellom. Det blir i allefall ikke verre:-) Vet det er mager trøst, men en dag kommer du til å våkne opp og ikke være kvalm i det hele tatt, det skjedde med meg sist jeg gikk gravid. Riktignok først i uke 14 da:-/

Jeg fikk "gleden av" å stifte bekjentskap med kvalmen denne uken jeg også, og har vært helt desperat etter å finne en løsning som kan hjelpe meg å fungere i hverdagen, har ikke tid til å ligge hjemme og være syk. Følte meg rett og slett fyllesyk i flere dager, men har forsøkt ingefær - det fungerer på meg,fås i kapselform på apoteket (bør visst ikke overdrive bruken av det i lengden, men jeg håper ikke dette skal vedvare...)

Annonse

Hei, er det morgenkvalme eller sånn konstant gjennom hele dagen? Ved morgenkvalme starter jeg dagen med en kopp te med mere sukker enn vanlig. Sitter i 10 minutter helt i ro og drikker denne koppen. Det hjelper som regel. Ved forrige svangerskap var det litt værre, da fikk jeg servert te på sengen hver morgen sammen med en kjeks. Prøv det!

Jeg er kvalm fra jeg står opp og så gir det seg i 7-8 tiden på kvelden... Så må jeg gå og legge meg 22-23 for da begynner jeg å bli kvalm igjen... så he he ja er vel nesten konstant kvalm! Får ingefær i morgen og håper det skal hjelpe på :) Er heldigvis litt bedre i dag så har fått spist bittelitt :) Takk for tips alle sammen og god bedring til alle dere kvalme :) noen få uker til så burde det gi seg hos de flest!

Aner ikke om dette er et godt råd eller ikke, men min mor, som var kvalm og kastet opp 9 måneder i strekk, sverget til Mariekjeks. Det var i grunnen det eneste hun klarte å holde på. Hun sa hun ble kvalm bare noen dager etter at hun ble befruktet og det var det som gjorde at hun visste at hun var gravid. Høres bare helt forferdelig ut. Er glad sånn type kvalme ikke er arvelig.

Eg er berre litt kvalm om morgen og eit par ganger om dagen, men om morgen så går eg på toalettet om bommelommer. det hjelper på min kvalme då, ellers prøver eg å fokusere på andre ting når eg er kvalm. Og det hjelper ikkje å synst synd på seg sjølv og gå rundt å tenke at det er bale å v kvalm.. prøv så funker det :) lykke til

Her går det i start-kjeks (ser flere snakker om papp her, dette er papp!!) og Ifa. Brødskive med banan eller baconost går også greit. Jeg må spise minst annenhver time, hvis ikke går det til helvete. Har også fått sykemleding og kvalmedempende hos legen. prøvde seaband i dag og i kveld føler jeg meg bedre enn jeg har gjort på lenge.

Og det er ikke mange dagene jeg har vært skikkelig kvalm, kan ikke forestille meg å gå slik i minst 6-7 uker til før det slipper taket. Hater dette. Ikke flere barn på meg etter dette. Sambo skal få lov til å kutte stroppen. ALDRI MER!

Jeg kødder ikke Miranda, dagen etter el... Er det mulig liksom! he he jeg og hadde steeerk mistanke om spiren da gitt ;)

Startkjeksen gikk forsåvidt ned på høykant her om dagen! hihi Rart med papplignende ting skal gå fint??

Og må ærlig innrømme at jeg ikke akkurat går rundt og syns så veldig synd på meg selv siden dette strengt tatt er selvforskyldt. Men syns allikevel det er kjipt! Vanskelig å unngå å merke kvalmen når jeg brekker meg hver gang kjøleskapsdøra går opp, eller noen har sluppet en promp i 1. etg mens jeg er i 2. haha! SUPERNESE!!!

Annonse

Hos meg har kvalmen gitt seg, men mens det sto på så fikk jeg god hjelp fra et tips som jeg fikk her inne. Før jeg la meg om kvelden drakk jeg en stor kopp med buljong. Det gjorde at jeg ikke var kvalm når jeg våkna og kvalmen holdt seg unna det meste av dagen. Kunne merke litt utpå kvelden igjen, men holdt det ut.

Ikke sikkert det hjelper alle, men kanskje verdt et forsøk?

I DAG!! Har vaert saa fornoeyd fordi jeg ikke har vaert kvalm i det hele tatt (er i 7 uke). Men i dag kjenner jeg det... Dritt assa. Men for meg saa er det bare aa soerge for at jeg er mett hele tiden. Saa fort jeg blir sulten saa blir jeg kvalem. Maa spise noe minst hver andre time. Ikke noe brekninger her da, saa det er kanskje derfor jeg klarer aa spise.

Prøv sinktabletter :o) Svangerskapskvalme kan komme av sinkmangel!

Jeg har tidvis vært kvalm, men nå er det vekk. Idag er jeg 5 + 5 :o) Tar to multivitaminer og én sink hver dag - i tillegg til alle andre kosttilskuddene jeg tar.

Lykke til og god bedring!

aaaaah! Jeg våknet i dag og var ikke kvalm for første gang på nesten 9 uker! Så heeerlig! Nå gjenstår det bare å få tilbake matlysten som gradvis har blitt borte! hehe det "fine" med det her er at jeg har blitt kvitt alle de gamle babykiloene mine fra sist svangerskap! Nå skal jeg finne meg et knekkebrød og feire :D

ååå så heldig du er :))

Begynnte kvalmen for tre dager siden jeg...så har nok mange uker forand meg med kvalme og oppkast:(( Sånn var det sist også...var vel kvalm helt ut i uke 17,18 :(((((((((

Syns det er litt ekstra tungt og slitsomt denne gangen. Jeg har ei datter på 4 år fra et tidligere forhold, og kjæresten min og jeg har ennå ikke flyttet sammen. Så blir liksom litt alene om å være gravid og kvalm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...