Gå til innhold

Noen som kan svare meg på følgende; når er bag-tiden over?

Anbefalte innlegg

Venter vår første i januar, og jeg har ingen aning i hva jeg skal velge til barnevogn.. Noen som kan svare meg på følgende;

- når slutter de søte små å ligge i bag-delen, eller hvor gamle er det når vi kan slutte med denne?

Er i ukjent farvann når det gjelder barnevogner. Det er så mange å velge blant.. kjenner jeg blir smårar..

Fortsetter under...

Bag tiden er som oftest over når barnet er 5-6 mnd. Noen barn er 7-8 mnd. Min gutt var 5,5 mnd. Da prøvde han og heise seg opp selv for å komme opp å se. Da var d ikke noie vits lenger. Men selvsagt skal ikke et så lite barn sitte hele tiden i sportsvognen heller! Men det ser du ann:)

Det er forferdelig vanskelig å vite hva du skal velge. Jeg er snart på min 4 vogn og han er snafrt 26 mnd:). Men jeg synst det er gøy med vogn da;)

Men se et innlegg her om råd for førstegangs vognkjøpere! Et godt råd!

Lykke til:=)

Hei!

Har to vinterbarn der nr. 1 brukte bag til ca. 7mnd. da ville hun opp å se mer. I tillegg var det midt på sommeren og veldig varmt. Sportsdelen var luftigere og det ble ikke så varmt for baby.

Nr. 2 brukte bag til ca. 5,5mnd. av de samme grunnene som nr. 1. Sluttet litt tidligere pga. av varme og ferietid. Nr. 2 er født litt senere på vinteren og varmen kom tidligere. Vi skulle også på ferie på den tiden og bagen tok større plass i bilen enn sportsdelen...

Jeg hadde ikke bag der en kan sette opp ryggen, men det er mulig på enkelte modeller.

Fikk også baby i januar. Hadde Simo Duo, altså ganske stor bag. Brukte den til han var 6 mnd. Da passet bagen fortsatt, men småen ville opp å se. Sportsdelen på Simo er jo såpass lun og romslig, så ikke noe problem å ha selv små babyer i den.

Syns jeg stadig ser at de som har "fancy" vogner med små bager må skifte når babyen 3-4 mnd gammel. Og den lille må da ligge i en relativt ubeskyttet og åpen sportsdel.

Så jeg vil anbefale å tenke praktisk med tanke på barnet framfor fancy og moderne for din egen del........

Takk for svar dere..

Jeg har sett på både simo kombi, emmaljunga edge duo og emmaljunga city cross med city bagen..Har begynt å vurdere den sistnevnte, men usikker på når ca lillegutt vokser av bagen.. Bagen er bare 4 cm mindre enn bagen på edgen, totalt 74 cm lang... Når begynner babyene å bli så lange...? Vil jo at lillegutt skal ha bagen lengst mulig, hvertfall når det er kaldt..

Så noen med erfarling med emmaljunga city cross m/bagen kontra noen av de andre nevnte? Orker ikke blande inn andre merker, så fint med tilbakemeld på kun de nevnte;)

Annonse

Gutten min er nå 9,5 mnd og er 72 cm. Når han var 6 1/2 mnd var han 68 cm. Jeg er den med Simo duo som svarte deg lenger oppe. Simo Kombi og Simo Duo er vel omtrent like lange i bagen. Men kombibagen er smalere. Men det byr som oftest på problemer når de er i ferd med å vokse ut av den vinterstid, altså det blir for smalt med pose og baby når de blir eldre enn 6 mnd.. Men får du i januar vil jeg uansett tro du må over til sportsvogn innen neste vinter.

På sommeren bruker man jo ikke så mye i vogna, så velger du Simo kan du trolig bruke bagen til 6 mnd el deromkring, kommer an på hvor mye babyen vil opp å se.

Ang citybagen er det vel delte erfaringer, men tror de fleste bruker den til 5-6 mnd.

Ungen vokser ikke ut av bagen før han vil opp og se og du må skifte alikavel. Nesten uansett hvilke vogn du velger tror jeg. Så velg den du synst blir mest praktisk for deg og dine behov du:).

Dette forumet har vært nyttig.. ingen skremsel om svineinfluensa+ vaksine og vondter i hue og ræva som i flere av de andre forumene.;o)

Så takk igjen for alle gode svar.. tror jeg har bestemt meg. :o) Blir city crossen og da tenker jeg at når babyn er så stor at han ikke passer bagdelen så det blitt varmere i været og like greit å bruke sportsdelen.. og selv om jeg hadde hatt en større bag så ville han kanskje likevel opp og se verden, forståelig nok :o) og ikke minst så er den endel lettere enn de andre alternativene ( betyr endel da vi bor i 2 etg).

Du gjør nok ikke noe dumt valg med City Cross. Er en mye brukt vogn i kombinasjon med City Bag. Så dårlig kan den ikke være.

Jeg vurderte den selv jeg, men så gikk Simo av med seieren for min del :-)

Hilsen meg med Simo Duo som har svart deg et par ganger lenger oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...