Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 noen av dere som har det? lurte plutselig på om jeg skal kjøpe noe å ha ved kjøkkenvasken...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har i skapet i tilfelle spysyken eller diare. Det har vi alltid, men bruker den ikke daglig, da. Annet enn i de to tilfellene jeg nevnte, da er det hele tiden:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Har kjøpt et par esker med antibac servietter. Var tilbud på dem. Har det hjemme, også har jeg et par stk i vesken. Bruker heller ikke det daglig, men fint å ha det.
AO3 Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har det, kjekt å ha med en pappa som jobber på sykehus og en ettåring i barnehage. Men vi kjøpte det lenge før svineinfluensaen, da.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror at med å bruke antibac konstant så bryter man ned viktige bakterier man trenger. Så jeg er skeptisk til å ha det så lett tilgjengelig hjemme. Tror ikke man trenger antibac hjemme. Med normal håndhygiene hjemme (vaske hendene når man kommer utenfra å inn, etter dobesøk, før matlaging) Ute derimot bruker jeg antibac. Vil jo ikke bli syk. Har og en bakteriespray som jeg bruker på offentlige toaletter, og slikt. Bruker antibac etter at jeg har vært i kontakt med penger, og vært i butikk\byen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har det. Og har hatt det i hus siden gutten min ble født på nyåret. Har en flaske el servietter i veska, i stelleveska, på kommoden i gangen. Er ikke hysterisk og bruker det ikke hele tida. Hvertfall ikke hjemme, men er uansett greit å ha tilgjengelig føler jeg. Kjøpte en litersflaske beregnet til institusjonsbruk her i sommer da lagrene begynte å gå tomme.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Har brukt antibac til sure sko i flere år. Kjerringråd fra en dame på jobb. Genialt!
Raych Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har ikke, har aldri hatt det heller. Har egentlig aldri tenkt over å kjøpe det heller, hehe:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 jeg har en flaske med anitibakt gel stående på vasken på toalettett. Som en oppfordring til besøkende å sprite seg på hendene etter håndvask. Også har jeg en liten flaske i vesken, som jeg bruker når jeg har vært på steder der det er mye mennesker. Er kun i disse svineinfluensa-tider jeg har tatt i bruk dette. For som dere sier, vi har jo bare godt av bekterier til en viss grad. Mens så er det dette svineriet da...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Har faktisk en på toalettet. Til gjester. Så har vi noen som vi har med på tur. Har ei som har en ting for å tisse i naturen. Og da er det greit å ha litt antibac i hendene etter å ha vasket seg med våtservietter:) Det lukter jo så godt da;)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg skjønner ikke poenget med å ha antibac på toalettet jeg. På do vasker man seg jo på hendene, noe som er langt bedre enn antibac. Jeg har spriten i veska, og bruker den når jeg ikke har tilgang på såpe og vann. Har en spray som jeg noen ganger bruker på tastatur osv, det har jeg gjort lenge. Akkurat nå har jeg en flaske antibac stående på stuebordet, den brukte jeg på hendene til lillegutt fordi han ikke kunne vaske hendene sine i går kveld.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 har det liggende i tilfelle omgangssyke. Det er ikke anbefalt å bruke det til daglig da det ødelegger den naturlige bakteriefloraen og motstanden. Altså mot sin hensikt. Bruk det kun ved syptomer / utbrudd.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Vi har ett eller annet sted på badet. Brukes når det er omgangsyken i huset. Utover det så brukes det sjeldent, veldig sjeldent. Ungene spiter seg på hendene på skolen og barnehagen, meg og min mann på jobb så det holder. De bakteriene vi har hjemme holder. Jeg syns nesten det har gått litt langt, for ungene torde såvidt å ta på noe siden vi ikke hadde sprit hjemme. De har vist harr noen forelesninger på skolen og i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #14 Skrevet 27. oktober 2009 Hjemme har man jo tilgang til såpe og vann - og da blir jo sprit som smør på flesk - altså unødvendig. Å vaske seg med sprit etter å ha vasket hendene med såpe og vann er ikke nødvendig og ikke anbefalt. Overdreven bruk kan på sikt være mye farligere enn å la være. Mange frykter at vanlig håndhygiene - vaske med såpe og vann - vil være "utryddet" etter en slik frykt for smitte som hersker blandt folk nå. Lær heller barn og voksne og vaske hendene ordentlig (minst 20 sek med såpe og vann overalt) enn å bruk sprit. Den skal kun brukes der man ikke har tilgang på såpe og vann. Husk også at for at sprit skal drepe mest mulig av bakteriene på hendene må du være fuktig i minst 15 sek. (Nei, vi har ikke sprit hjemme! Og kommer heller ikke til å ha det - vi klarer å vaske hendene i vasken!)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. oktober 2009 #15 Skrevet 27. oktober 2009 jeg har ikke. men søster hadde med til italia og det var jeg glad for, men ellers ser jeg ikke på det som en nødvendighet
*toppris* Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 har liggende i stellevesken som jeg tar med når jeg går utenfor hjemmet;) Greit å ha når man skal spise ute etc:)
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har vodka og diverse andre drikkbarheter, teller det?
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #18 Skrevet 27. oktober 2009 Har kjøpt GoBac, den sprayen som bla Lindex nå har begynt å selge i Norge. Veldig fornøyd med den.
Tokatter_USA Skrevet 28. oktober 2009 #19 Skrevet 28. oktober 2009 Anti-bakteriell mot svineinfluensa? Den kommer av et virus.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå