Gå til innhold

Meklingsattest, hva skjer om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

man ikke følger det sim ble skrevet under på meklingsattesten?

Vi skrev under på at min eks skal kune ha sønnen vår i noen timer i uken, han vil nå ha noen timer hver dag, som jeg ikke vil.

Så jeg lurer på konsekvensen av at vi ikke følger det som er avtalen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det skjer ingenting hvis ikke din x eller du krever ny time til mekling. Jeg og x hadde skriftelig avtale, men sønnen nektet å reise til faren. Ingen som kunne gjøre noe med det, men han var over 12 da. Men se hva som skjer, det værste som kan skje er at du må møte opp til ny meklingstime. masse lykke til.

Skrevet

Det er bare mekler underskriver meklingsattesten. I en meklingsattest skal det ikke stå noe annet enn at partene har møtt, dato, navn, adresse og fødselsdato. I attesten skal det stå at partene har møtt til mekling, ikke noe om samvær, foreldreansvar eller fast bosted. Det nedtegnes i en SAMVÆRSAVTALE, som er frivillig å lage og frivillig å skrive under. Dersom du har skrevet under og ikke ønsker å følge det som står der har dere i realiteten ikke noen avtale. En samværsavtale er privatrettslig og har ingen tvangskraft. Det er bare dom eller rettsforlik som har tvangskraft, så i ditt tilfelle skjer det INGENTING om dere ikke følger det som er avtalt.

En meklingsattest er gyldig i 6 mnd, så dere kan ikke begjære ny mekling før det er gått 6 mnd; så lenge dere har gyldig attest. Dere kan selvsagt be om time på nærmeste familievernkontor for foreldresamtale for å reforhandle avtale, men det er noe annet formelt sett enn mekling, selv om man innholdsmessig gjør det samme.

Hilsen tidligere mekler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...