Gå til innhold

Jippi...spotting idag

Anbefalte innlegg

Da er man vel ganske straks klar igjen.

Det er rart, i løpet av de ukene som har gått siden vi mistet har man faktisk klart å snu det til ny venting på forsøk, i stedet for å fokusere på at vi har mistet.

Det tok 4 uker og tre dager fra jeg lå på sykehuset til spottingen kom, så det er jo innenfor tidsperspektivet de ga. Det var akkurat likt første gange. Det er jeg glad for, for hver dag som går føles litt som bortkastet ventetid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140879342-jippispotting-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det jenter.

Ser du er i full gang enda Sofia..vi får ønske oss pakke til jul nå da. Det er rart å tenke på at vi har holdt på over ett år siden første forsøk.

Bestilte time til scanning idag, så kanskje blir det Køben neste helg? Denne gangen har jeg bestilt dag 10, sist scannet jeg dag 11 og da ble det hastetur fordi folliklene var så store.

Så nå setter jeg igang med å håpe på flere store follikler..

Krysser fingrene for deg Sofia, og håper alt er bra med Bumpi og magen. Nå nærmer det seg de magiske tolv! :)

Takk for det jenter.

Ser du er i full gang enda Sofia..vi får ønske oss pakke til jul nå da. Det er rart å tenke på at vi har holdt på over ett år siden første forsøk.

Bestilte time til scanning idag, så kanskje blir det Køben neste helg? Denne gangen har jeg bestilt dag 10, sist scannet jeg dag 11 og da ble det hastetur fordi folliklene var så store.

Så nå setter jeg igang med å håpe på flere store follikler..

Krysser fingrene for deg Sofia, og håper alt er bra med Bumpi og magen. Nå nærmer det seg de magiske tolv! :)

Annonse

Takk takk...godt å ha dere å fortelle til... skal prøve å holde kortene enda tettere til brystet fremover.

Jeg kjenner nok en salig blanding av kanskje-vi-klarer-det og om-vi-mister-igjen-blir-jeg-ihvertfall-utredet. Tror nok skepsisen kommer til å sitte i lenge om tester skulle lyse positivt.

Men om man ikke prøver skjer det ihvertfall ikke noe.. :)

I løpet av tiden vi har prøvd har vi forlovet oss (ok, det gjorde vi før første forsøk da), vi har giftet oss, vi har fått oss hamster, vi har kjøpt oss leilighet som vi overtar 2 desember. Så livet ellers har på skinner for oss, bortsett fra dette med babydrømmen. Det er nok en mening med det hele tror jeg. Kanskje bare i styrken man bygger underveis?

Er ihvertfall veldig klar for å prøve igjen..;)

Så bra at dere fyller tiden med positive ting :) :) :)

Skjønner redselen din! Selv er jeg meget måteholden med å juble her jeg sitter...etter 3SA er det nok en naturlig reaksjon. Og både jeg og eks ble utredet uten at noe galt ble funnet. Nå håper jeg donor-baby sitter bedre (forholdet gikk fløyten) men er skeptisk fram til uke 12. Men selv om ikke noe galt er funnet på meg, går jeg likevel på blodfortynnende sprøyter og ekstra tilskudd av progesteron til uke 12 - ikke bare de første ukene. Legen var svært positiv til dette.

Du kan jo høre om du kan få slikt du også, sånn bare "for sikkerhets skyld"... Vet du har fått hopetall av råd tidligere, men dette er iallefall ikke noe som kan skade. Kjipt å måtte vente til en "neste SA" for å få hjelp... Håper du aldri trenger å oppleve det!!! Og som fastlegen min har sagt; det går an å kaste en terning tre ganger, få en ener hver gang, uten at det er noe galt med terningen...så det er ikke sikkert at det er medikamentene som hjelper meg denne gang - men hvem vet?

Satser på at dette er sekseren min - og at dere også får deres sekser NÅ!!! Lykke til :)

Klem fra

Jeg skal gå på Progestan denne gangen, og jeg kommer nok til å be om å få gå på det frem til ca uke 12, da jeg har mistet ca uke 9 beggge gangene. Da jeg spurte Nordica om blodfortynnende mente de jeg skulle gå på børnemagnyl, som jeg skjønner er "smertestillende for barn med lette blodfortynnende egenskaper.

Hvilke blodfortynnende er det du går på?

Når man utredes, hvilke tester er det som taes da egentlig? Her får man jo ikke testet partner, og begge gangene jeg har mistet har det vært med ulike donorer, så det er jo bare meg som evt trenger teste.

Hei Ugla!

Lurt å gå på Progestan så lenge :) Kan jo være at det er progesteronmangel som forårsaker gjentatte SA. Jeg tar iallefall ingen sjanser på noe annet nå som jeg har muligheten.

Jeg går på Klexane sprøyter som jeg setter 1xdaglig. Det finnes også Albyl-e i tablettform. Noen går på det ene eller det andre, mens atter andre bruker begge deler samtidig. Dette skal hjelpe dersom blodet koagulerer slik at det ikke kommer nok næring inn til babyen gjennom de syltynne blodårene i starten. Det er ingen vitenskapelige beviser på at dette faktisk funker - men mange har lyktes ved bruk av det - så derfor er mange leger positive.

Når vi ble utredet - i 2005 - ble samboer kun sjekket for sædkvalitet, mens min undersøkelse var mye mer omfattende. Først en rekke blodprøver for å sjekke hormonnivå, begynnende overgangsalder ++. Deretter var jeg på fertilitetsavdelingen i Haugesund og fikk utført en innvendig undersøkelse. De gikk inn vaginalt, deretter gjennom mellomkjøttet (mellom skjede og endetarm) inn i bukhulen med kamera. Så sendte de kontrastvæske gjennom greiene for å sjekke om passasjene var åpne. Ikke en veldig behagelig undersøkelse. Men det var en helt fantastisk å se seg selv innvendig på fargeskjerm - akkurat som et legeprogram på tv :) Deretter konkluderte de med at vi var "uforståelig ufrivillig barnløse" og dermed satte prosessen med IVF igang. Siden røk forholdet og jeg har senere vært ilag med en annen mann. Problemet der ble at han ikke ønsket flere barn....men det er jo en annen historie.

MEN - jeg er jo usikker på om du trenger en slik undersøkelse da...siden det er med donor og IVF behandling...men de blodprøvene kan nok være ok, men kanskje er de tatt allerede i forbindelse med oppstart på ivf...? Unner deg iallefall godt og håper du kommer I MÅL denne gangen!!!!

Klem fra

Takk for svar.

Nordica mener jeg kun sakal bruke dem frem til og med uke syv. Men jeg blir å spørre dem om igjen når jeg kommer.

Jeg har forresten vanlig inseminasjon. Har blitt gravid 2/6 ganger, så problemet er jo ikke å få egget befruktet,, men å holde liv i det.

Takk for lykkeønsker. Tar alt sånt med nå! :)

Annonse

Holder med deg i å spørre om å få bruke progestan fram til uke 12. Dersom du ikke produserer nok selv, skal jo dette hjelpe til å gjøre jobben for det gule legemet som gir næring til fosteret helt fram til den uka.

Bra at du befruktes lett da :) Måtte det gå denne gang!!!

Kjære ugla:jeg holder med alt de andre har skrevet, og ønsker virkelig at du lykkes denne gangen!Og det gjør du!

Har som sagt selv mistet 3ganger, men har også fått et barn da.Hdde jo MA samtidig med deg i februar. De skulle jo ha blitt født på denne tiden, vondt å tenke på, så det får vi ikke fokusere på! Det er en uforståelig og urettferdig prosess!

Nå venter jeg spent på resultatet av Ivf på torsdag.Går på dobbel dose Progestan(Crinone) denne gang, og håper det gjør susen.Anbefaler deg dette.

Dere er fantastisk positive,og en inspirasjon for alle!

Lykke til!

Husker godt vi mistet begge to i februar. Synes egentlig det er ganske sprøtt at jeg har vært gravid to ganger i løpet av et år. Så da kan jeg like godt krysse fingrene for en tredje gang.

Tror jeg starter med enkel dose progestan, sånn i første omgang. Kroppen reagerer ganske bra på de medisinene jeg har fått til nå.

Masse lykke til Eliza. Håper det blir julepakker på oss begge to!

Så søte dere er jenter!

Har tenkt litt idag. Måtte tømme hodet litt i bloggen. Jeg har skrevet litt i en blogg innimellom. Ingen har egentlig lest den. Men det har vært godt å kunne skrive ned litt tanker underveis. Og tror jeg kommer til å skrive ut alt som står der en gang, for å beholde tankene jeg tenkte når vi holdt på med dette. for jeg håper jo at vi skal se tilbake på dette som en tilbakelagt stadium om ikke alt for lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...