Gå til innhold

Britax multitech for lange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er vi også på jakt etter bilstol nummer to... Trodde vi ville ende på BeSafe, men nå heller jeg mot Britax etter å ha testet og forhørt meg. Dama på Barnas Hus anbefalte spesielt Britax fordi småtten er ganske lang for alderen. Noen erfaringer med lange barn og stol nummer to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besafe og Akta Graco Cosmic er begge korte i ryggen. Min eldste hadde sistnevnte stol og måtte snus i beltestol ved 3.5 års alder. Midterste på 2.5 har fortsatt OK plass i sin Besafe Izi Combi.

Britax Multitech er lang i ryggen, men det er ekstremt dårlig beinplass til barnet i den bakovervendt. Hjelper ikke om barnet i teorien kan sitte bakovervendt til 25 kg, hvis det er helt umulig å få plass til beina bakovervendt. Som eksempel så satt min normallange datter i denne da hun var 1.5 år og fikk gnagsår av selene ved lårene pga at hun måtte bøye bena så langt oppover...

Britax har mange gode stoler til lange barn, sjekk ut Two way elite, Secura og Hi-way, alle disse kan brukes bakovervendt til 25 kg.

Skrevet

Multitech er vel den stolen med lengst rygg, så det er et poeng ja. TWE har kanskje bedre beinplass, men det er ikke en god stol for de minste barna (da mener jeg 1-2 år). Jeg ville ikke brukt den til så små barn. Gutten vår er lang og vi valgte Multitech, tror ikke det skal bli noe problem med beinplass. Jeg har selv sett den i bruk for lange barn og de har fint kunnet brukt den bakovervendt til de var 3-4 år uten at det var ubehagelig.

Skrevet

Min sønn er meget lang,han blir 1 år nå,og kan sitter bakovervendt en stund til:) Er VELDIG fornøyd. Ville aldri ha byttet dt ut.:)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, alle tre. :)

Har kjøpt inn Britax Multitech nå i kveld, og håper den holder en stund. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...