Gå til innhold

Ammemammaer; Reagerer babyen på noe dere spiser?

Anbefalte innlegg

Reagerer babyen på noe av det dere putter i dere?

Siden lillebror ble født har jeg ikke drukket brus, ikke spist reker, løk, kål eller salat. Av frykt for at lillebror skulle få vondt i magen. Men har jo lyst på spesielt brus og reker da. Og får-i-kål. Og en skikkelig hamburger med salat!!! Han har ikke reagert med magevondt av noe egentlig, så han er vel kanskje ikke den som reagerer på ting da. Men jeg synes ikke det er noe stort offer dersom jeg hadde vært helt nødt.

Noen som har kuttet ut noe mat eller drikke (bortsett fra alkohol - forhåpentligvis)? Og er det noen som har innført disse matvarene igjen?

Fortsetter under...

det eneste som tassen har reagert på var egg, men virket bedre nå i helgen, reagerte ikke da. ellers har jeg spist drukket det jeg har lyst på(ikke alkohol da seff) men har ikke spist reker ennå og har ikke spist mye kål heller

Prøvde med løk et par ganger og det var han ikke veldig happy for. Og spiste sushi her om dagen. Da sa han også klart fra at det ville han ikke ha noe av. Salat går fint. Mistenker at han ikke er glad i mye brus, men et glass eller 2 går bra. Har ikke prøvd med reker.

Åjada... men det ser ut til å gå litt og litt bedre.

Snuppa her har nemlig reagert på ganske mye!!

Kan ikke spise salat, løk eller noe som inneholder løk(dvs ca alt fra toro og gilde), noe som inneholder kakao (savner SJOKOLADE), epler (eplesyre finnes nesten i alle safter) og paprika...

Har holdt meg unna klassikere som brus og kål og sånn, synes ikke det er nødvendig å prøve det engang når hun er så ømfintlig. Unødvendig å kjøre mine (lagde) behov fremfor hennes!! =)

Siden hun har reagert så mye har jeg sikkert holdt meg unna ting som muligens hadde gått bra, men som sagt.. er ikke nødvendig at hun skal få vondt i magen fordi at jeg har lyst på ting.

Smått om smått har jeg prøvd ulike ting, som litt sjokolade og det går veldig bra... de sier jo at magene skal komme seg etter ca 3 mnd så det stemmer vel her også! HURRA! =)

Hadde en artig opplevelse i den første uken etter fødselen. Elsker salami, men kunne ikke spise dette under graviditeten. Så det første jeg kjøpte da jeg kom hjem var en stor pakke salami. Og jeg fråtset i dette pålegget! Helt til dattera kommenterte at det luktet løk av meg. Fant ut at lukta kom fra morsmelka. Og lillemann hadde skikkelig hvitløksånde! Og han var sutrete og utilpass. Etter dette har jeg kun spist salami en sjelden gang.

Ellers har jeg spist det meste, men passet meg for mengder med reker og jordbær.

jeg ble rådet til så mye rart, og alle skulle fortelle meg at alt mulig var vondt for babyen. jeg ble helt gal, og fant ut at enten måtte jeg spise det jeg ville eller så måtte jeg bare gi opp hele amminga.

så nå spiser jeg akkurat det jeg har lyst på. prøver å spise sunt og fornuftig og ofte. og lillegutt ser ut til å ha det bedre enn noen gang:)

Annonse

Var forsiktig med hva jeg spiste de tre første månedene, men nå spiser jeg det jeg vil stort sett. Spiser både løk, kål, brus og reker med måte. Eneste, jeg er litt forsiktig med veldig sterk mat for snuppa blir litt sår i stompen :o/

Det er jo bare å prøve seg fram med en og en ting, begynn med det du har mest lyst på ;o)

Ja, da var det vel ikke så dumt å holde meg unna noen av de tingene jeg vet er luftgivende - hvertfall de første månedene. Men jeg tror jeg skal gjøre som noen av dere, prøve å innføre noe av dette litt forsiktig. Forferdelig lyst på brus! Og salat (på hamburgeren;o)) og reker og og og og....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...