Gå til innhold

Noen med ADHD som bruker Strattera?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Atomoxetin er et legemiddel som ble utviklet for å behandle depresjoner, noe som så ut til å være virkningsløst. Atomoxetin ble godkjent i Tyskland i 2005 for indikasjonen ADHD og markedsføres under navnet Strattera av firmaet Eli Lilly& Company. Når det gjelder behandling av barn og ungdom med dette legemiddelet, skal det utvises stor forsiktighet og det foreligger siden september 2005 informasjon fra fabrikanten om en signifikant økende risiko for aggressivitet, suicidalitet hos barn.

Strattera er også et sentralstimulerende preparat og har samme virkning som ved antidepressiv behandling...

Til NN 20:22

Strattera er ikke sentralstimulerende, bare til opplysning. Metyfenidat er sentrastimulerende(Ritalin, Concerta osv).

Jeg kjenner til preparatet. Det jeg lurte på var om noen hadde egne erfaringer med bruken.

Strattera var opprinnelig lansert som "lykkepille" mot depresjon.

HI

• 4 uker senere...

samboeren min(pappen til dattera vår) har ADHD, fikk dette påvist i voksen alder, for 2 år siden og han bruker strattera. er merkbar forskjell på oppførsel og holdning på han når han går på de. gjør at han er mye roligere i kroppen og ikke så rastløs. vet ikke om det er så mange bivirkninger isåfall hår ikke vi merket noen. kjendte han både før og etter han begynte på det. han kan bli lett sint da, men det kan vel alle? han husker bedre småting nå føler eg..

• 4 uker senere...

Jeg går på Strattera å er kjempe fornøyd. Jeg har ADD, å er stabil som bare det, konsentrerer meg bedre, faller ikke ned i kjelleren like lett som før, overreagerer ikke osv osv. Lista er lang!

Jeg begynte med kombinasjon av ritalin og concerta, å det endte med at jeg ble suicidal. En forferdelig opplevelse jeg aller helst skulle vært foruten. Samtidig som det førte til at jeg fikk starte med strattera.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...