Gå til innhold

Får ikke time til svangerskapskontroll....... !! :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 18 + 3, og har ikke vært på svangerskapskontroll siden i sommer.

Var da på ferie og gikk til en privat lege som omtrent bare konstanterte at jeg var gravid. Etter det har jeg vært mye bortreist, hatt eksamen, og rett og slett ikke tatt meg sammen og fått meg ny time til kontroll før de siste tre ukene. Jeg vet det har vært dumt av meg!

De siste tre ukene har jeg prøvd å få time hos fastlegen min, men der er det konstant telefonkø - idag prøvde jeg å ringe i TO TIMER. Tilslutt stengte de linjene en time før vanlig kontortid, som vanligvis er bare mellom kl 10 og 14. Jeg tipper det er svineinfluensahysteriet. Før har jeg gitt opp etter en time. Er student med mye program stort sett hele dagen, og har ikke anledning til å sitte i telefonen i timer i strekk hver dag! Har også prøvd jordmor på helsestasjonen - men der er listene fulle, og hun skal sende meg ett brev om hun finner tid eller får en avbestilt time! Noe jeg enda ikke har fått...

Jeg blir så frustrert og lei meg at jeg griner!! Har jo ikke engang fått time til frivillig ultralyd.... :( Imorgen kommer jeg til å gå til en privat lege, men det er så dyrt - jeg er jo student og vi har lite penger fra før. Tusen kroner til en legesjekk er rett og slett ikke noe vi egentlig har råd til for øyeblikket - men må jeg så må jeg.... Noen som vet om en privat klinikk kan henvise meg til ultralyd på sykehuset, eller må jeg ta den også der??

Noen som har tips til en snill og god privatlege som ikke hudfletter meg for å være for treig med å bestille time?? Da begynner jeg seriøst å hylgrine.... Bor i Bergen....

Fortsetter under...

• 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Kanskje du kan ringe sykehuset som er nærmest og få snakket med noen der. På sykehuset i Tønsberg har vi iallefall en poliklinikk for kvinnedykdommer, der har de gynekolog, almennleger og jordmødre. Er der vanligvis de som er tvilling (+) gravide og gravide med diabetes osv går..

Om ikkke, kanskje ringe legevakten på kveldstid og høre med de om hva de sier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...