Gå til innhold

Ikke gi opp,jenter! *Titter forelsket bort på resultatet* :)

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Bare en liten gladmelding...

Noen av dere kjenner meg,andre ikke... Jeg har en jente på 3 år fra før, men etter henne kunne jeg melde meg inn hit hos dere... Jeg mistet 3 på rad,- 2 SA,en BO.... Prøvde crinone og albyl-e i to av disse svangerskapene uten hell... Skulle egentlig til utredning,men var da så lei av alt som hadde med svangerskap å gjøre at jeg ikke orket hente papirene og henvisning engang...

Så kom 2009...Og positiv test med termin 23.oktober...Jeg hadde ikke store håpet og troen,men helt innerst inne håpet jeg litt likevel...Begynte som vanlig med crinone og albyl-e...Og prednisolon i tillegg. Heia legen min! Og sannelig,- her ved siden av meg ligger nå en plugg av en gutt og sover...Han kom til verden på søndagsmorgen etter å ha blitt satt i gang pga fostervannslekkasje...Men takk Gudene for at vi ikke gikk for mye overtid, han var 51 cm og 4450gram ;)

Jeg ville bare dele det med dere...Jeg vet hvor vondt det er å miste gang på gang, og hvor håpløst det virker...Selv om jeg "bare" har mistet 3 ganger... Men jeg må bare få sagt at det nytter, ikke gi dere!!!

Vanvittig store mengder Lykke til'er til dere som tappert ikke gir opp! *Krysser fingrene!* Og, få legen til å la dere prøve prednisolon... Jeg er overbevist om at den gjorde utslaget.

Fortsetter under...

Hei Uglemamma!

Gratulerer!!! Så fantastiske nyheter. En prins : ) Dette var veldig gøy å høre.

Prednisolon. Tok du det etter at du hadde fått positiv test eller begynte du på det når du forsøkte å bli gravid? Legen min har vært inne på kortison behandling, men sa aldri noen navn på legemiddelet...

Igjen, gratulerer. Kysser fingrene for at det er min tur neste gang...

Hei,luddemor :)

Først og fremst, ser minus 5 etter nicket ditt... Krysser alt jeg har for at det er din tur neste gang ja! x x x x x x x x x x x x x x

Prednisolon er immunforsvars-nedsettende piller... Det er en omstridt måte å behandle gravide med, for i større mengder kan det være skadelig. Men, teorien til legen min var at jeg hadde et overaktivt immunforsvar i livmoren som støtet ut alt av "fremmedlegemer"... Så nå med prednisolon så fikk spiren min bli værende...

Jeg begynte på crinone,albyl-e og prednisolon etter positiv test var påvist. For jeg hadde gitt opp igrunnen,orket ikke planlegge ny spire...Men der kom en positiv test likevel omsider :)

Jeg undersøkte selv litt om prednisolon,for jeg var skeptisk...Leste om en kvinne i Storbritania som hadde mistet 22 ganger (!) men lyktes etter å ha fått prednisolon-behandling... Det overbeviste meg.

Balder er en sterk og tøff kar, 51 cm og 4450 gram,så jeg er lykkelig med valget. Nå bare lurer jeg på hvordan jeg skal klare å vise legen min hvor takknemlig jeg er. Blomster føles ikke nok :)

Ps. Gikk da til privatlege Dr Mortensen hos Snetrumslegene her i Bergen. Kan kanskje være verdt en tlfsamtale ang Prednisolon? Bare et forslag :) Han er veldig koselig og hyggelig og akkurat passelig rar ;P

Så fint med en gladmelding! Gratulerer med den lille prinsen. Det er akkurat sånn jeg har begynt å tenke, at hold ut, kanskje det går bra neste gang! Har mistet de tre siste gangene og er 10+6 nå på mitt fjerde forsøk. Med litt flaks går det bra til slutt. Takk for at du pepper oss opp, det hjelper å se at noen kommer i mål!

Åååå, gratulerer så masse Uglemamma! Det er jo så vel undt!

Du gir håp til andre som sliter og da klarer man å se videre i en tøff tid. Har hatt litt naturlig pause nå ettersom jeg venter på innkalling til utredning. Vært på Ullevål i dag og tatt blodprøve nr2, håper på innkalling til time snart. Men, i disse infulensatider må man kanskje smøre seg med tålmodighet...

Har selv hatt 3 MA, og lurer på om den der prednisolon kun er aktuelt ved SA, i og med at kroppen da støter fra seg fosteret kontra MA hvor man kun opdager det ved ultralyd?

Uansett, nok om meg, kos deg masse med ditt lille vidunder!!

Klem

Ååååå - gratulerer sååååå mye uglemamma!!!! Kos deg masse med den lille gullungen og nyt barseltiden nå - jeg henger dessverre inne på "Bli gravid" igjen etter 2 MA og en mulig SA i 2009 - håper snart det blir min tur igjen... =)

Stoooooor gratulasjonsklem fra

Annonse

Gratulerer uglemamma! Har ikke vært inne på bim på en god stund, men da ting stod på som værst med meg var du en av de som holdt motet mitt oppe:) Og nå skal jeg også bli mamma i januar - og det er en helt fantastisk følelse som jeg unner alle her inne:) Kos deg masse med det lille nurket ditt, og tusen takk for at du har vært så ærlig og åpen her inne - du har virkelig gitt meg styrke til å ikke gi opp:)

Gratulerer så mye Uglemamma :)

Kjekt og oppløftende å høre solskinnshistorier :) Har akkurat hatt min første MA, tidligere hatt 3SA. Har ingen barn.

Dette var første ivf-forsøk, men er klar for fryseforsøk om noen måneder. Brukte både crinone og klexane dette forsøket. Foreslo prednisolon for legen min, men det hadde han ikke lyst til å gi meg... Kommer til å kjempe for å få det neste gang... Jeg vil så gjerne komme i mål til slutt!

Takk for å gi meg mot til å fortsette :)

• 3 måneder senere...

Hei Uglemamma,

Gratulerer med sønnen din!

Jeg som skriver dette er frilansjournalist fra bladet KK. Vi ønsker å lage en sak om det å spontanabortere - om fortvilelsen, men også om håpet. Derfor ønsker vi å fortelle historien til en kvinne som har fått et barn etter flere spontanaborter. Vi tror dette kan være med å gi håp til mange som sliter med det samme.

Kunne du tenke deg å dele din historie?

I tilfelle blir jeg veldig glad hvis du kontakter meg på mail [email protected] eller mobil: 977 36 758 for en helt uforpliktende prat.

Dette gjelder også andre kvinner som har opplevd det samme, og som kanskje har lyst til å dele historien sin: Kontakt meg gjerne.

Vennlig hilsen Caroline Drefvelin

• 2 uker senere...

Tusen tusen takk for tilbakemeldinger,jenter... Veldig kos å høre at jeg har støttet noen av dere når dere har trengt det...Ingenting er bedre enn det... Håper inderlig at det er deres tur nå...Unner ingen denne kampen i årevis... *Klappe på*

Lager en egen post om prednisolon og slikt,jeg. Ser det er så mange som spør om doser etc...

Ikke gi dere!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...